Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 10 mars 2014 17:51

Idag så använde faktiskt matte min bil.

 

Hamnade där min långa Sörmlandsledsetapp börjar.

Var länge sen jag var där så jag hade massor at gör.

Typ berätta att fyrbente etappledaren faktiskt är tillbaka och annat viktigt.

 

Fanns ganska gott om spa.

Men detta var dagens absolut bästa, dessutom doftade vattnet alldeles ljuvligt.

 

Jag SKA jobba.

Meningen var att vi skulle kolla på ett annat ställe om det fötts stenmurkelvalpar men jag inledde mitt

jobb här.

Blev idiotförklarad av matte som påstod att kantarellerna de får jag faktiskt vänta tills juni innan det

är dags.

 

Finns visst kantareller!!!!!

Jag vet alltid vad jag pysslar med.

Ok de är sen förra året men det är i alla fall kantareller och jag kunde jobba.

 

Ett par månaders frånvaro kräver ordentliga undersökningar.

Har passerat både det ena och det andra i skogen.

 

Jo matte bara så du vet så doftar mycelet väldigt mycket nu.

Synd att du har så urusel nos annars skulle du begripa att det snart kommer att födas Stenmurkelvalpar.

Fast skogen börjar vara torr så det behöver faktiskt komma en massa svampvatten.

 

In i skogen på jakt efter spa och fler arbetsplatser att kontrollera.

Spa hittade jag några men vattentjuven börjar tyvärr vara aktiv igen.

 

Snart, mycket snart hoppas jag.

Det doftar men inga valpar är födda ännu.

Snart kommer nog underbara upptagna jobbartider.

 

Tillbaka ute på min etapp.

Jag ansåg att vi skulle fortsätta på den och kolla fler arbetsplatser och annat viktigt.

Nä sa skitmatte som påstod att det hade vi inte alls tid med, en annan dag.

 

Jaha tråkallén tillbaka till min bil då.

 

Om du går före till bilen så kommer jag sen.

Tänkte bara greja en massa i det ljuvligt doftande vattnet.

Fick inte alls göra det.

Blev bilen och så åkte jag till Eskilstuna.

 

Snabba på lite va!

Jag är hungrig och det finns faktiskt lunch här.

 

Hej mattes mamma, vad tänker du bjuda en utsvulten hund på idag då?

 

Utsökt, en massa korv, sås, och potatis.

Perfekt hundlunch, människorna åt några vegetariska biffar.

Mina korvar var säkert mycket godare.

 

Jaha och ni ska fika?

Skulle en fikasugen hund kunna få nån kaksmula?

Fick två kakor.

Sen skulle jag åka hem.

 

På väg hemåt och svampvattnet vräker ner.

Perfekt för alla mina murkelvalpar som ska födas.

Har mest slappat sen, svampvatten nedfallet upphörde så jag var på en vanlig tråkig eftermiddagsrunda.

Hoppas jag kan kolla fler arbetsplatser i morgon.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards