Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 2 mars 2014 17:54

Idag ägnar jag mej åt att fylla år.

Gjorde min morgontoalett och träffade min kompis Nikki som gratulerade mej.

 

Gick in och fick present av matte.

Slet genast upp paketet eftersom det doftade utsökt.

Det syns två såna där underbara korvar från Grisöronaffären.

Smällde i mej båda två.

 

Fanns flera korvar, torkad lever, kycklingklubbor och en klöv fylld med smarr.

Ser ni tjuvaktige Balder som försökte sno MINA presenter.

Fick han självklart inte göra. 

Sen skulle jag ut och åka.

Jag fyller jämna år och då är det ju populärt att resa bort.

Först trodde jag att det kanske väntade en heldag med min älskade Molly eller en superskog.

Nä ingen Molly, fel väg och alla bra skogar passerades.

Eskilstuna................

Aha, mattes mamma tänkte säkert bjuda mej på trerätters lunch och extra gott fika.

Nähä, fortsatte bara rakt genom Eskilstuna och åkte och åkte.

 

När den här skylten dök upp blev jag orolig.

Hon tänkte väl i alla fall inte skjutsa mej till veterinären på min födelsedag?

Jag är ju en fullt frisk hund i mina allra bästa år.

Nä fortsatte att åka.

 

Nu påstod matte att vi snart var framme.

Hm, märkligt namn funderade på vad jag skulle göra i ett samhälle där alla är sura.

 

Äntligen ute ur min bil efter att ha åkt i flera hundra mil.

Här ska jag in säjs det.

 

TJOHO!!!!!!!!!!

Jag hamnade hos mina allra bästa människovalpar i deras nya hemma.

Snacka om superbra överraskning.

 

Kollade noggrant hela huset och deras rum.

Godkänt. där kan de bo.

Blev massor med trevligt bus också.

 

Sen gick vi ut och röjde loss.

Hade hur skoj som helst.

 

Deras pappa skulle ju fixa med min bil.

Jag har intresserade och lärkatiga människovalpar.

De kollade noga hur ett avgassystem ska sitta.

 

Fortsatte med en massa underbart busande.

Fast den där rosa leksaken som jag har i munnen, den ligger numer på taket till carporten efter att

kast av Oliver.

 

Hur går det Marcus?

Behöver du nån hjälpande tass av mej?

Marcus klarade alldeles galant att få bort delarna av det gamla och sätta dit det nya.

Mycket bra present att min bil blev lagad och tyst.

 

Suddig bild men jag tackar Marcus för att han varit snäll och lagat min bil.

Man måste ju visa sin tacksamhet.

 

Människovalparna de åt den otroligt ovanliga maträtten pannkakor.

Adam stopade i sej.

 

Oliver åt också en massa.

Jag åt också pannkaka och så bjöd Marcus på utsökt skinka.

Sen var det fika och då käkade jag kaka som matte bakat till min ära.

Tyvärr så missade jag bus med Marias människovalpar för de och Maria åkte och skulle göra nåt

precis när jag kom.

Får säkert busa med dom när Oliver fyller år.

Sen var det dags att åka hem igen.

Var lika många hundra mil hem.

Hittade mängder med grattishälsningar på Facebook, känner mej mycket uppvaktad.

 

Min kompis Sören Fernström är inte bara alla övergivna katter största hjälte.

Ni vet väl att han rser runt på marknader och kattutställningar och låter sej klappas för pengar.

Sen skänks alla inklappade pengar till behövande katter, en sann katthjälte är han.

Han är dessutom otroligt duktig på att göra snygga grattiskort.

Detta fick jag från honom.

Som sagt jag är mycket nöjd med min födelsedag.

Tror jag ska fira igen när jag fyller 10 år och 1 vecka eller nåt sånt.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards