Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 september 2013

Kollat skog och planerat

Av Sigge Svamphund - 27 september 2013 18:09

Ytterligare en mycket bra hunddag

Efter morgonrutinerna så hamnade jag i min bil, visste att ytterligare en skog skulle kollas.

 

Ännu bättre, var inte raka väggen till skogen utan jag hamnade hos Molly först.

Perfekt med dejt och hon och jag har massor att diskutera med tanke på vårt stundande bröllop.

 

Bra val.

Vi skulle kolla Gröna männenskogen.

Jag gjorde mitt bästa för att jobba men alla bra arbetsplatser var tomma.

 

Äntligen!

Eller i alla fall ett försök att jobba.

 

De stackars Svarta trumpetvalparna hade dött torkdöden och vandrat över regnbågsbron.

 

Försökte jobba mer medan kleptomankärringen min blivande fru stal mina pinnar och kottar.

Arbetsplatserna var dessutom tomma.

 

Mollymatte fyllde en alldeles väldig massa år igår.

Effekten av det var att hon helt plötsligt bara satt nånstans.

Ja, ja bättre än förra gången när hon krälade runt raklång i mossan.

 

Här brukar det vara ett ljuvligt spenatspa.

Men inte nu inte, bara äckligt torrt.

 

Stackars lilla Näbbmus hade vandrat över regnbågsbron.

Hoppas att den har det bra där.

 

WOW!!!!!!!!!

Jag har jobbat!

Hittade en kantarell men med passerat bäst före datum.

Fast på den här arbetsplatsen brukar det växa mängder på en liten fläck de där vanliga normala åren.

 

Titta här Mollymatte jag har faktiskt jobbat och det växer trattkantareller här.

Några få vuxna och en del valpar.

 

Suck, dubbelsuck och sjuttondubbelsuck!!!!!!!!!!

Här brukar det växa mängder med rödgul trumpetsvamp, fanns inte minsta lilla valp.

 

Lyckades i alla fall hitta en del vuxna trattkantareller.

 

Man får vara glad det lilla i dessa vedervärdiga torktider.

Dagens samlade skörd, hittade inte ens pepparriskor till Pinnaffären.

 

Den här skålsvampen räknas inte.

Vacker men inte ätlig.

 

Ett under har skett.

Vi hittade lite vatten, Molly var törstig och drack massor.

 

Tur, det blev vatten kvar så jag kunde spaa.

Gjorde ordentliga inpackningar.

 

Sen kom jag på att jag också var törstig.

Fanns vatten utan lera att dricka.

 

Ja du Molly va säjer du?

Ska vi dra till skogs utan människorna?

Tänkte att vi har en hel del att diskutera som de inte har med att göra.

Typ bröllopet, som är våran angelägenhet utan deras inblandning.

 

Jo Mollymatte, jag är hungrig, skulle du kunna tänka dej att bjuda på lite godis?

Fick godis och nya krafter.

 

Dålig bild, men världen är upp och ner.

Blåklockorna blommar för fullt i skogen.

 

Vad är detta?

Står en bil vid mitt vinterdass och de jobbar med nåt.

Kollade noga, men de verkade inte göra nån större åverkan så jag kan nog utnyttja dasset om Kung Bore vaknar.

 

anlig syn.

Jag tar en pinne och springer, Molly jagar mej.

Sen när hon kommer ifatt och försöker ta pinnen så svär jag en massa.

 

Slutar alltid så här, Molly har pinnen och försöker göra flis.

Sen börjar vi om igen, mycket skoj lek.

 

Tillbaka vid Mollys bil och min blivande fru är trött.

Vad då vi hade ju bara varit flera timmar i skogen.

 

Jag höll stenkoll så inte Mollymatte skulle köra vilse

Hon hittade hem.

 

Hemma hos Molly så somnade jag.

Människorna höll bara på med en massa tråkprat så både jag och Molly sov.

När jag skulle åka hem så föll det faktiskt lite  svampvatten.

I morgon väntar visst ytterligare en rolig dag.

Nåt om en ny överraskning som jag inte alls ska bekymra mej om just nu



 
 
Ludde

Ludde

27 september 2013 22:53

Med Molly i skogen behöver du väl inte jobba så mycket! Bättre att plocka pinnar och spaa istället... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Lady M

27 september 2013 23:18

hej hej

Vi harvar i elljusspåret vi , mjukt underlag är det som gäller. På en liten fläck växer det några få trattisar de har inte ökat i storlek på en hel vecka. Börjar vara kallt också. Ha det gott.

 
Kasper

Kasper

27 september 2013 23:36

Tycks ju funka bra, med Molly! Men håll tand för tunga, så att du inte förolämpar henne! Tror det är bra att hålla sig väl med blivande fruar!
Du får säkert en rolig dag - en dag när du liksom får visa framfötterna igen. :)

http://kasperian2.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

28 september 2013 08:23

Bra att mollymatte kravlat sig upp från marken.Stubbar är bättre att sitta på.Nu ska jag ut och kolla om det finns några röd-gula här.Matte har ju tjatat om det en hel vecka.

http://mollesnutten.bloggplaten.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards