Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 september 2013

Av Sigge Svamphund - 12 september 2013 18:07

Högst vanlig hunddag.

Fast jag har i alla fall hunnit med två dejter.

När jag skulle på långrunda så bev jag inte skjutsad nånstans.

Enligt matte är alla de bra skogarna tomm så det är ingen idé att örsöka jobba i dom.

 

Passerade säkra dejtingplatsen Heden.

Först såg det alldeles övergivet ut men......................

 

Men Siri vänta!!!!!!!!!

Var det inte du och jag som skulle dejta?

Hon var bara inriktad på mattes godisficka.

Men sen blev det dejt.

Tyvärr så skulle hon åt ett annat håll sen.

 

Gick till skogen, tänkte jobba.

Behöver ha lite olika svampar till helgens kurs.

 

Hittade Svarta trumpeter som lever trots torkan.

Tänk inte ens matte gnäller om dom i år, då är det svampbrist.

 

Passerade skidbacken.

Verkar som om de tror att det ska komma en massa lappmögel i år igen eftersom de friserat hela backen.

 

Funderade på om det här blåa repet skulle kunna vara användbart till något.

Hade det säkert kunnat vara, men för jobbigt att dra med.

 

Övergick till att jobba istället.

 

Trots att det är ökenklimat så föds det en massa trattkantarellvalpar.

Hoppas att allt svampvatten som utlovats kommer så att de överlever.

 

En död stinkbomb menar mandelriska  en bra mandelriska enligt matte.

 

Just ja, här har jag gömt nåt.

 

Japp en av mina tidigare fyndade tennisbollar.

Gillar när mina fynd ligger kvar på sina platser.

Tog med den.

 

Gick och badade.

Inte alldeles enkelt att bada när sjöarna håller på att bli stulna.

Kolla ringarna på vattnet jag får hoppa ut  för att nå djupare vatten.

 

Bäst som jag badade så kom det en underlig farkost på sjön.

Han som äger campingen var ute och åkte flotte, störde i alla fall inte mina bad.

 

På väg hemåt så utförde jag ett mycket bra jobb.

Hittade årets första Stolta fjällskivling, det kan tydligen ske under även i ökenklimat.

 

Var inne i Pinnaffären.

Där har de numer superservice för svamphundar.

Usel bild, men det skymtar en blå IKEA kasse, den är alldeles full med grankottar!!!!!!

Glömmer både att dricka rosenvatten och leta pinnar, tänk om det blir kottbrist i vinter då vet jag exakt var

jag ska hämta.

Gick hem och matte vittjade postfacket.

Minns ni det här blogginlägget?

Inte det smartaste jag gjort i mitt hundliv och det kunde ha slutat väldigt illa

 


I dag fick matte en specialtillverkad medalj av Klosterkatterna, deras mattar och hunden Belle.

Bara för att hon trotsade sin höjdskräck och klättade på höga berget när jag tänkte hoppa.

Den har fått en hedersplats nu.

Gick ut på eftermiddan.

Fontänbadade och sen blev det trevligt.

 

Mycket trevligt.

Jag hamnade minsann i Färghandels Vilmas affär.

De har varit stängd i evigheter men nu har hon den öppen ett tag.

 

Vi försökte fullkomligt framgångslöst att få Vilmas husse att kasta bollar åt oss i affären.

Tyvärr fungerade inte vår superbra idé.

Ja, ja vi hade i alla fall trevligt.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards