Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 september 2013

Av Sigge Svamphund - 16 september 2013 18:04

Mycket trevligt detta.

I natt hade det trillat ner massor med svampvatten och det är inte äckelhett.

Fast skitmatte hde de där korkade idéerna om att jag kunde ta det lugnt idag.

Äsch, jag sov gott i natt och känner mej utvilad.

Skulle i alla fall få besöka en av alla mina arbetsplatser för att kolla läget.

 

Hej skogen!

Jag är tillbaka och jag tänker jobba!

 

Började genast och matte anklagade mej för begynnade demens.

Inte alls.

Är väl inte mitt fel att det växte en flugsvamp precis där mycelet doftar massor och indikerar att

snart kommer massor med valpar att födas.

 

Gick och jobbade på andra ställen dr det fanns mer än mycel.

 

Detta kändes bra.

Hittade en del vuxna rödgula trumpetsvampar.

 

Sen jobbade jag ännu mera.

 

Massor med valpar på gång, men det kommer att ta ett tag innan de blir vuxna.

 

Mycket lovande.

När matte klev i en föredetta spagrop så kom det minsann fram vatten.

Kanske kan bli normalt i skogarna igen.

 

Fast detta var väl fullkomligt onödigt?

Var ju så mulet och trevligt så blev det blå himmel.

Sån har både jag och matte sett nog av för ett tag.

 

Mera jobb.

 

Föds trattkantarellvalpar överallt nu.

Kommer nog att bli en hel del jobb framöver.

Känns mycket bra och naturen behöver verkligen varenda droppe svampvatten.

 

Hittade en hel kyrkogård med vad som varit en massa rimskivlingar.

Inga gick att plocka tyvärr.

Letade efter pepparriskor också, men det fanns det inte heller några.

Åkte hem.

Perfekt tajmat för jag hann hem sen kom svampvattnet igen.

Slappade och njöt av  att vara inne och slippa skadas, drömde om allt kommande jobb och spaande.

 

Gick på eftermiddagsrunda.

Dålig service, Prylaffären är stängd, alltså ingen godisservering

 

Gick och roade mej i Pinnaffären istället.

Före detta rosor är superbra hundleksaker.

Nu kommer det mer svampvatten igen.

Undrar om jag kan hitta ett spa i morgon?



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards