Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 2 juni 2013 17:59

Började så där, jag tänkte inte alls göra nån morgontoalett eftersom det regnade.

Men släpades ut bara för att upptäcka att det slutat.

Sen skulle jag p långrunda, eller lång och lång det är fortfarande äckligt kvavt så bli skjutsad

till nån bra skog var inte att tänka på enligt tråkmatte.

 

Faktiskt service i mitt gathörn.

Tre dunkar till svamphund i akut behov av såna.

Vit, gul eller grön hade lite svårt att välja och det slutade med att jag inte fick ta nån.

Gick mot vad jag trodde skulle bli en tråkrunda men så kände jag en doft och fick bråttom.

 

Så klart min nos hade rätt.

Färghandels Vilma var ute och rastade sin matte, perfekt att börja med dejt.

Men tro inte att det räckte med henne inte.

 

Där borta väntar mer trevliga saker, jag hade så bråttom att jag sprang ur bild.

 

Siri rastade sin matte och så var en annan av mina polare där.

 

Han och jag träffas ibland och har alltid trevligt på våra träffar.

Varken jag eller matte kommer ihåg vad han heter.

Strunt samma, vi roade oss i alla fall alla fyra.

 

Fast så fort matte hade handen i närheten av fickan så såg det ut så här.

Siri och Vilma svälter alltid och har ett enormt godissug.

Så klart mina brudar blir bjudna på mitt godis.

Skulle gå vidare, min andre polare skulle hem men.....................

 

Titta vilken tur jag hade.

Fick minsann sällskap med både Siri och Vilma och på alldeles rätt väg är vi också.

 

Japp sjön och hundbadet.

Vilmas matte hon badade minsann stövlarna alldeles frivilligt hon.

 

Kolla här, brudarna beundrar mästersimmaren jag.

Vi badade för övrigt massor, kändes extra bra i detta varma och kvalmiga väder.

 

Siri skulle gå hem till sej, men jag och Vilma tog en extra runda.

Kunde ju inte vara oartig och överge henne inte.

 

Tog en sväng på Dunkvägen och jag glömde alldeles bort att kolla att dunken verkligen ligger där

jag gömde den igår.

Hade så mycket annat att pyssla med.

 

Usch, nu håller det roliga på och tar slut.

Vi närmar oss våra hemma, jag försökte få följa med Vilma hem men hade ingen framgång.

Skulle gå hem till mej och ha tråkigt.

 

Då träffade jag min svamphundselev Alice också.

Kändes väldigt bra med ytterligare en dejt.

Sen gick jag hem och slappade medan matte fortsatte att tjata om Åskar som vägrar komma hit.

Skulle ut på eftermiddagsrunda.

Passerade en av affärerna.

Perfekt, de som har den bjöd mej på en massa smarrig korv och ännu bättre matte fick en påse med hem

åt mej.

Malmköping har mycket bra affärer som tänker på alla hundar.

Fast matte tänker inte alls på mej eftersom jag inte fick smälla i mej resten av korven när vi kom hem.

Ska sparas till sen.

Korkade mänskliga påhitt, det är MIN kov som jag faktiskt behövde äta upp omgående.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards