Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 13 juni 2013 17:55

Tur att jag hade en bra dag i går.

Kan inte påstå att jag har varit så specielt aktiv idag inte

Klarade morgontoaletten sen om det en skvätt med hälsovådligt regn, slutade så jag skulle gå ut.

 

Synnerligen dött och övergivet överallt.

Kände för att umgås men inte en endaste av alla mina hundpolare var ute.

 

Försökte jobba.

Jodå, det händer saker eller i alla fall så doftar det.

Blir nog väldigt bra om ett par veckor eller så.

 

Ser ni den träaktiga katten?

Om det nu ens är en katt kan vara en vätte också.

Övertygad om att i alla fall Kaspermatte gör det.

Eftersom hälsovådliga regnet höll sej på avstnd så bestämde jag att jag skulle till sjön.

 

Tänkte, trodde, hoppades, men inte då.

Sist jag badade här så kom ju Siri och kastade sej i.

Men nu fick jag bada alldeles själv.

 

Bara den här vita örnen som förde ett himla oväsen.

Matte tror att den har ungar i närheten.

Den ska vara glad att den får utnyttja min sjö!

Gav up badandet och gick en sväng i skogen.

Så där, nu är det jobbardags.

Trodde självklart att det skulle bli lunchmacka till mej.

 

Äsch!

Alla Föränderliga tofsskivlingar hade drabbats av torkan och var förstörda.

Annars hade det minsann blivit utsökta mackor av dom.

Hoppas det kommer nya snart, vill ha macka med nystekt svamp det är utsökt hundmat det.

 

Kollade om jag skulle hitta några trevliga fynd vid skidbacken.

Nä inte det heller.

Hundlivet kändes ganska värdelöst just då.

Men jag gick vidare.

 

Utmärkt detta att vara på fria tassar.

Nu har jag en plan och ingenting kan stoppa mej.

 

Matte kunde ju g och stirra på tråklupiner och annat ointressant.

Jag skulle förgylla min dag jag.

 

Jadå!!!!!!

Siri låg minsann på sin tomt och bara väntade på att jag skulle komma.

Känns bra att vara efterlängtad.

 

Dessutom är det service till hungriga hundar.

Vi serverades både mackor och tjocka ostskivor.

 

Hann med en del trevligt umgänge också.

Men sen tänkte hälsovådliga regnet anfalla oskyldig svamphund och då ska jag hem.

 

Ta av mej onödiga kopplet, jag har bråttom och känner hur jag håller på och får mer och mer skador.

Hade jag sluppit det så hade jag varit hemma inom tre sekunder och inte som nu flera minuter.

Ägnade resten av dagen åt att slappa, har drömt om all svamp som kommer att födas överallt nu.

Fast matte hon släpade minsann ut mej på eftermiddan, var livsfarligt eftersom det fortfarande regnade.

Tog tid att se över alla skador sen.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards