Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Alla mina sjöar

Av Sigge Svamphund - 29 mars 2013 18:17

Blev väckt av ett våldsamt bullrande i morse.

Matte som behagade återkomma från Blåkulla tillsammans med Balder.

Hon såg rejält sliten ut, sånt tar jag absolut ingen hänsyn till, det var minsann självförvållat och

jag hade haft en dötrist natt.

Alltså bestämde jag att jag skulle ut på rejäl långrunda idag.

Hon hade nog lite dåligt samvete eftersom jag faktist blev skjutsad till en utmärkt skog med många sjöar.

 

De där eländiga hästmonstren trodde fortfarande att de skulle få svamphundsfrukost.

Fullkomligt vidrigt att passera där.

 

På fria tassar och frågan är om jag ska ta vägen till höger eller vänster.

Blev den till höger.

 

Trevligt.

Vägen var så där underbart vårgeggig och jag njöt verkligen av grus under tassarna.

 

Lodjur håller tydligen till i den skogen också. 

Såg massor med spår och jag kände doften av det på flera ställen.

 

Första sjön, vid det där huset som snålmatte fortfarande inte har köpt till mej.

Ingen badsäsong där inte.

Undrar om det blir nån i år?

 

Inne i djupa skogen var det slut på grusig vårväg.

Jag letade spa, som vanligt helt utan framgång.

 

Nähä, ingen utfodring av svamphund inte. 

Inte ens Vilda grisarna hade mat här längre.

Fortsatte och ägnade tid åt alla mina viktiga hundgöromål.

 

Detta var korkat.

Jag fick för mej att jag skulle kolla nåt inne i skogen, men höll på att fastna i lappmöglet.

Bara att inse att det är bästa att använda vägen.

 

Långt inne i skogen här har jag nästa sjö.

Gå dit, det kan jag bara drömma om just nu tyvärr.

Men tänk om det skulle vara isfritt.

Sen passerade jag nästa Vilda grisrestaurang då drabbades jag av onödiga kopplet.

Grisarna var väldigt nära restaurangen, vi såg dom inte, men de hördes.

 

Av med onödiga kopplet och i munnen har jag en potatis som jag stal från restaurangen.

Hör fortfarande hur grisarna rumsterar längre bort.

 

Inte det inte.

Om jag kunnat gå den här vägen då hade jag passerat sjö numer tre.

Men det var inte att tänka på.

Tog en annan väg i stället.

 

Tänk om det vore................ men det var det inte. 

Här brukar jag göra fantastiska väldoftande inpackningar.

 

Men nu är det bråttom,, väldigt bråttom.

Tänk om kanske.....................

 

Fina Krusbärssjön.

Inte gick det att bada här heller.

Matte muttrade om att det känns väldigt, väldigt avlägset att åka hit med människovalparna och grilla korv,

plocka svamp och blåbär.

Jag drömde mest om alla miljoner med bad jag vill ta här.

 

Om jag går in i skogen här så kommer jag till många bra arbetsplatser.

Fast det var nog ingen idé att ens försöka kolla dom idag.

 

Här inne finns sjö nummer fem.

Nähä, fick inte kolla den heller förresten så skymtade jag den mellan träden och den såg äckligt vit ut.

Fortsatte i skogen och drömde om bättre tider.

 

Hm, Hälge har alldeles nyss passerat och är nånstans där inne.

Lyckades inte se honom fast jag spanade länge.

 

Men matte nu då?

Vi har gått över en mil och passerat fem sjöar som alla har varit obrukbara.

Om vi går in här så kommer jag till sjätte och sista sjön.

Tänk om......................

Nä fick inte gå till den heller.

Vandrade mot bilen igen.

Fyra timmar i skogen, sex sjöar och en miljon ihopfrusna spagropar ska det aldrig bli vår?

 

Jädrans hästmonster, de står kvar och tror att de ska sätta monstertänderna i mej.

Men jag hade fyndat ett tuggben på vägen (troligen har det tillhört hunden som bor med monstren).

Bestämde att det kunde vara ett bra vapen i fall de tänkte anfalla.

Klarade mej med livet i behåll.

Åkte hem, käkade lunch och somnade gott.

Matte gick drygt en mil och jag har nog gått det dubbla, känndes skönt att ha fått en riktig långrunda.

Tar gärna en sån i morgon också.




 
 
Ingen bild

Siri o Saga

29 mars 2013 19:13

glad påsk på dej och matten din samt dina asar
Matten vår är klen hon fick en dunderförkylning i sitt påskägg tycker det är orättvist för då orkar hon inte gå några långpromenader men vi hoppas du får det bättre varmkramar från Siri o Saga

 
mollesnutten

mollesnutten

29 mars 2013 19:23

Så din matte va till Blåkulla,inte såg jag henne heller.Då hade jag naturligtvis hälsat ordentligt.Va där med ligan i F.S.D.G men va tvungen åka hem tidigt.För jag hade en av årets viktigaste dejter idag.Och ville inte ha utegångsförbud.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards