Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 8 februari 2013

Tråk och ännu mera tråk

Av Sigge Svamphund - 8 februari 2013 17:53

Ett gott råd till alla andra hundar och katter skaffa er aldrig en människa med omskakad hjärna!

Livet blir dötrist med en sån i huset.

Hon har i alla fall inte drabbats av såna där saker som krävt ambulans till människoveterinären.

I morse så kom det upp nåt som starkt påminde om en relativt pigg 250 åring ur sängen.

Ont överallt plus några ställen som hon inte visste existerade.

Släpade ut vraket så jag kunde göra min morgontoalett.

Sen var hon tvungen att vila igen.

Så skulle hon prova att gå en lite längre runda med mej.

En sak är säker man ska inte ha bråttom när hon finns i andra änden av onödiga kopplet.

 

Äntligen av med onödiga kopplet och mänskliga vraket.

Jag hade bråttom eftersom jag behövde ha tag på en lämplig gran och andra viktiga hundgöromål.

Vraket är så glad för att jag helst gör nummer två långt in under granar, hon har vissa problem med att

böja på sej.

 

Men den här lilla nätta pinnen kan du väl i alla fall roa mej med?

Tråkkärring, hon totalvägrade att ens tänka tanken att underhålla mej med den.


 

Men den här då?

Ingen framgång fast hon bad om ursäkt och sa att jag fick roa mj på egen tass eftersom hon inte orkar.

Människor är inget uthålligt släkte precis.

 

Drog ut på spårvägen.

All räls hade försvunnit under lappmöglet igen.

Jag hade planerat en bra runda där jag skulle gå till min dunk o annat intressant.

Matte tvärvägrade, hon tänkte inte alls gå så långt för det orkade hon inte.

 

In i skogen igen.

Dagens höjdpunkt, en blommande korvbuske.

 

Eftersom hon gnällde så mycket över tröttheten så föreslog jag att hon kunde sätta sej och vila

Passade inte alls att sitta här.

 

Vet du hur fruktansvärt tråkig du är tråkmatte?

Ungefär när den här bilden togs så började det blåsa och lappmöglet blev mordiskt.

Jag vill absolut inte ha sån där omskakad hjärna, räcker med skitmattes uppenbarelse.

Hon hade bestämt att det var dags att gå hem för orken var slut.

 

Ja du Schäfer Freja jag hör att du ropar på mej inifrån ditt hus.

Men min skitmatte tänker släpa hem mej.

Var bara ute en timme mot de nomala minst två eller tre och rundor på runt milen.

Inne igen så skule matte vila en liten stund.

Jodå, en timmes promenad mej mej krävde två timmars sömn på soffan!

 

Jag har tillbringat mycket tid så här, ligga nedanför soffan och hålla koll på vraket.

 

Kattvalps Balder visar talanger som vaktkatt.

Han har ägnat mycket tid åt att hålla koll han också

Faktiskt skönt att kunna bli avlöst i bland.

Just ja får inte glömma............

Matte hälsar och tackar för alla hälsningar.

Av omruskad hjärna blir man fruktansvärt trött, reaktionsförmågan är inte vad den borde vara och

huvudet värker en del.

Men tack o lov inga symtom som skulle kunna innebära inläggning på sjukan.

Bara att vila och vila ännu mer och ha tråkigt.

Fungerar i alla fall att läsa men mycket annat frestar på alldeles för mycket.

Jag hoppas hon är piggar i morgon så det kan bli lite ordning i tillvaron




 
 
vi i pörtet

vi i pörtet

8 februari 2013 18:25

Hörru du du Sigge, inte får man väl kalla sin allra bästa matte för vrak? Hon kan ju ta illa upp! Oooo nu får du verkligen träna på att göra ingenting, nog så svårt för en riktig svamphund
Hälsa matte så gott att hon fortsätter ta det lugnt i helgen

http://paulaz.se

 
Pelle

Pelle

8 februari 2013 18:41

Tur att Balder hjälper dig med vakthållningen! Bäst att alltid ha ett vakande öga på matten så hon sköter sin vila och snart blir människa igen!

http://pellepressar.wordpress.com

 
Eva H

Eva H

8 februari 2013 19:05

Hörru du... Det är ju alldeles väldigt jättesynd om din matte alltså!!!
Hon ska ha en STOR eloge bara för en så'n sak som upphittad blommande korvbuske. Så'n huvudskada som hon fått är inte att leka med! Och tyvärr ju inte att ta långa promenader med heller.
Jo, jag tycker sund om dig som har tråkigt, men mina sympatier ligger mest hos matten din faktiskt.
Skönt du har assistans i vaktandet av henne!
(Och du, kanske inte riktigt allt ska skyllas på snön... En av de värsta skador jag råkat ut för, brutet vadben AJJJ, kom via halka på barr och rötter 2 dgr före en midsommar... Ibland är naturen visst emot oss.)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

8 februari 2013 20:38

Tror din matte har tråkigare än dig faktiskt.Tur att Balder hjälper dig vakta henne.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

9 februari 2013 00:45

Här undrar vi var människovetten säger om timslång promenad - är kanske inte direkt vad HAN/HON kallar vila och stillhet?
Hoppas ni klarar av det här tillsammans, och det är ju en himla tur att du har Kattvalps Balder till hjälp med vaktandet.
Hon BEHÖVER vaktas, det märks ju tydligt!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards