Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Sigge Svamphund - 11 juli 2012 18:06

Efter alla prövningar igår så behövde jag ha en bra hunddag.

Gjorde morgontoalett utan att träffa nån av mina morgondejter, blev väl dagens enda misslyckande.

Så skulle jag ut på en långrunda.

Skönt väder moln och inte så där äckligt kvavt.

 

När jag skulle passera Heden så såg jag nåt intressant.

Trodde att matte undanhållit en Mollydejt när jag fick syn på husbilen.

Men det var tydligen alldeles fel bil så jag kände mej lite blåst på dejt, var faktiskt flera dagar sen

jag dejtade sist.

Men...............

 

Titta vad jag hittade!

Sisri som jag inte träffat på väldigt länge.

Mycket trevligt.

 

Ursäkta att hon är felvänd, Bloggplatsen gör lite som de vill med bilderna i bland och inte går det

att vända den heller.

Tänkte bara visa att hon är snygg.

 

Jag har en högt utvecklad simultankapacitet så jag kan dejta och jobba samtidigt.

Visade framtassarna och såg till att Siris matte hittade en massa kantareller.

Jag imponerade ordentligt på henne så nu får jag kanske Siri som svamphundselev.

Vi hade sällskap och jag och Siri hade väldigt trevligt.

 

Ännu trevligare.

Vi hamnade vid hundbadet.

Det är kronisk pinnbrist där.

 

Men Siris matte gick iväg och hittade några bra.

Självklart kollade vi att det var passande pinnar.

 

Gissa om vi badade massor tillsammans.

Mycket trevligt med tiksällskap i sjön.

Sen var vi tyvärr tvugna att skiljas åt.

Siri skulle gå hem och jag skulle jobba.

 

Plockade fram markeringsvertyget flaskan som jag gömde i måndags.

 

Sen var det in i snårskogen och jobba som gällde.

 

Ala ostronmusslingvalpar hade blivit vuxna.

Blev flera kilo idag så snart hamnar väl de också i kategorin tråksvampar om jag känner matte rätt.

 

Det kommer mera.

Finns alldeles nyfödda valpar också.

 

WOW!!!!!!!

Så här borde alla spagropar vara!

Gick faktiskt att simma i den så jag kunde ha varit kvar mycket längre.

 

Länge sen jag fyndade nån handske, men idag så var det dags.

Hade mycket skoj med den innan jag som vanligt gömde den.

 

Så klart matte måste ha tråkkantareller.

Här har jag hittat ett helt gäng som jag anser att hon ska plocka.

Jo hon plockade faktiskt, men var inte så där översvallande glad inte.

 

Är tillbaka i centrala Malmköping och nog behöver väl matte lite mer kantareller?

Kryllade av små valpar runt björken.

Matte ville inte ha.

Tråkkärring!!!!!!!

Gick hem och slappade medan matte svor över en onåbar fästing på ryggen.

Det åtgärdade hon genom att skicka sms till grannen och be om hjälp med att ta bort en FASTIGHET från

ryggen!

Den där mobilen från helvetet byter ut ord alldeles efter eget tycke och smak, skitmobil enligt matte.

Skulle ut på eftermiddagsrunda.

Blev väldigt bra den också.

Matte behövde skaffa nya skor till begravningen.

Jag passade min bästa kompis jordgubbsförsäljaren som bjöd mej på smarriga köttbullar medan matte

var i skoaffären.

Alla hundar borde ha minst en egen jordgubbsförsäljare, min har bjudit på bullar, skinkmacka, wienerbröd

och nu köttbullar.

Tycker att matte kunde ha stannat i skoaffären flera timmar istället för att vara snabb och komma och

släpa bort mej från alla köttbullar.

Ja, ja snart är det lördag och PARTY!!!!!




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards