Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Sigge Svamphund - 10 juli 2012 18:07

Alldeles normal morgontoalett i morse utan bad och jobb.

Slappade en stund och sen skulle jag ta min vanliga längre runda.

 

Började med att träffa grannkatten.

Surkärring, idag ville hon inte alls umgås med mej utan sa fula ord, andra gånger är hon väldigt trevlig.

Drog iväg mot ställen jag inte beslkt på ett tag.

 

Hittade en moppe som nån försökt elda upp.

Hade inget behov av den så den står kvar ifall nån annan hund vill ha den.

 

Var i en skogsbacke och ägnade mej åt lite bergsbestigning.

Tog en runda men det fanns inget intressant.

 

Sen var jag tvungen att ha onödigt koppel igen eftersom jag var på en väg där de kör som idioter.

 

Skönt, jag är på en bekant väg och kan vara på fria tassar igen.

Jobbade självklart och hittade en massa tråkkantareller, matte stönade.

 

Jobbade ännu mer och nu fick jag beröm.

 

Årets första Citronslemskivlingsvalp är född.

Skönt att det kommer en massa andra svampar till matte än bara kantareller.

 

Sist jag gick här, ungefär när det fanns murklor, då var det minsann bra spa här.

Men inte idag, hittade mer kantareller i stället.

 

Titta vid mina tassar.

Gälller att hålla matte på bra humör så jag hittade en stensopp åt henne.

Men den är kvar eftersom den var full med hyresgäster.

Fortsatte i skogen och hade massor att pyssla med eftersom det var länge sen jag gick där.

 

Förbannade myggeländen!

Jag var inte preparad och titta det är svarta moln runt mej.

 

Detta är vidrigt!

Tur att matte hade tjärsalvan med sej och smorde in mej.

Att de surrar runt mej står jag ut med, men mitt blod ska de ge sjutton i, det behöver jag själv!!!!

 

Var väldigt skönt att komma ut ur skogen för här var det inte lika mycket mygg.

 

Nu blir det "spännande" enligt matte.

Ska vi vara tvungna att vända och passera mygghelvetet igen eller?????

 

Mycket illavarslande.

Vägen är avstängd vilket innebär komonster på fria klövar på andra sidan.

 

Fullkomligt unik bild.

Jag är frivilligt i fiendeland utan onödigt koppel.

Men bara några sekunder senare så fick jag syn på en lämning av komonstren och tänkte sticka tillbaka.

 

Onödigt koppel och jag har bråttom.

Nånstans i närheten finns alla svamphundsätande monster.

Ok, hagen är enorm men jag vet att de kan lukta sej till en svamphund på många kilometers håll.

 

Hoppsan!

Vägen ut är spärrad av enorma grindar som dessutom var låsta med kedja.

Säkert ett komonster påfund för att fånga in oskyldiga hundar.

 


Jag är i säkerhet på andra sidan.

Tänk om jag hade haft kameran vilka bilder jag hade kunnat visa.

Matte ålandes på mage under grindarna, hade varit ännu roligare att filma.

Fast jag hade antagligen fått se mej om efter ett nytt hem om jag gjort det.

En sak är jag och matte överens om och det är att den vägen ska vi inte gå förrens komonstren är 

nån annanstans.

Matte är ju så korkad att hon tycker att såna är snälla och trevliga, men åla under grind på lerig mark tillhör

vitt inte hennes favoritnöjen.

 

Aldrig tar prövningarna slut.

Nu har det börjat ösregna också!

Först nästan uppäten av myggen, så fiendeland och hälsovådligt regn på det.

Det ÄR synd om mej.

 

Finns en tunnel under stora vägen så där tillbringade jag en stund för att inte skadas av regnet.

Hade tiur och regnet slutade så jag kunde fortsätta hemåt.

 

Jag befinner mej i trygghet långt från monsterhagen.

Men titta till vänster ovanför lastbilen.

Där syns en del av alla monster.

Jag gick genom deras hage fast de var där och jag lever!!!!!

Rena turen att de aldrig upptäckte mej.

Gick hem och tröstade mej med ett grisöra efter alla prövningar.

Eftersom jag missat mina dagliga bad så lovade matte att jag skulle få göra det på eftermiddan.

Slappade länge medan det regnade så skulle jag gå och bada trodde jag.

Hann inte långt inna hälsovådliga regnet anföll i form av skyfall, fullkomligt genomvidrigt!!!!!

Tur att det fanns ett tak att söka skydd under.

I morgon förväntar jag mej en normal dag med jobb och bad UTAN mygg, komonster hälsovådligt regn

och annat elände.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards