Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Sigge Svamphund - 13 maj 2012 18:30

Bra hunddag det här, ingen hälsovdligt regn och en rejäl skogsrunda.

Efter mina sedvanliga morgonrutiner så såg jag att matte packade ryggsäcken med sitt

kaffe och mina mackor.

Sånt innebär alltid trevliga saker.

Gick ut och en av alla mina bästa människovänner kom och hämtade mej.

Så åkte vi iväg.

Blev väldigt bra för jag hamnade på skogsvägar som jag inte gått sen i höstas.

Hade alltså massor att pyssla med.

Som sånt här ljuvliga spagropar, hittade några tusen och provade självklart alla.

Visade Lisa vägen mot de ställen där jag vet att det kan finnas murklor.  

Hm, den här borde inte räknas, för den hittade matte alldeles utan min inblandning!

Försökte jobba på ett hygge där det brukar finnas.

Men inte minsta lilla murkelvalp fanns det idag.

Skithygge!

Så¨där jag har visat några för Lisa och kontrollerar att hon klarar av att plocka dom.

Fortsatte i skogen och hamnade vid mitt fyndparadis.

Här finns det hur mycket som helst för fyndintresserade hundar.

Någon samlar på vad korkade människor kallar utspritt skrot.

Jag kallar det paradiset.

En trevlig tunna som jag rullade mycket med fick bli dagens bästa fynd där.

Sen jobbade jag lite mer.

Ännu bättre, helt plötsligt var jag vid Pilati sjö!

Där börjar/slutar min Sörmlandsledsetapp.

Jag passade självklart på att bada massor.

Fikadags.

Jag var så hungrig att jag blev alldeles suddig när jag skulle äta min macka.

Tar på krafterna att att jobba och kolla stora skogen efter vintern.

Lisa behövde faktiskt ha lite grönt på sin macka ansåg jag.

Alltså prydde jag den med lite mossa.

Otacksamma människa!

Hon ville inte alls käka mossa som tillbehör.

När bad och fika var avslutat så skulle ytterligare ett ställe kollas.

Jag har ju en massa nya bloggvänner.

Måste visa er matte snyggkorg,

Ni ser väl vem som pryder den och att det är min headerbild?

Det är mattes mamma som är så himla duktig på att måla.

På det hygget blev det lite jobb.

Inte så mycket men en del murklor lyca´kades jag i alla fall nosa upp.

Åkte hem igen efter många timmar i skogen.

Känns som en mycket bra dag det här.

I morgon så ska jag också ut massor med timmar i skogen.

Ska visa mattes mamma den där geologiska sensationen stenbryggan som finns i mina skogar.

Sveriges enda och det finns bara ett fåtal i hela världen.

Antar att jag kan jobba en del också och bada massor. 



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards