Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Sigge Svamphund - 15 maj 2012 16:32

Dagen började bra för jag hade sällskap med Ziva på morgonrundan.

Undrar när matte ska lära sej att komma ihåg kameran då?

I alla fall så hade vi väldigt trevligt..

Slappade ett tag innan jag skulle ut på långrunda.

Matte hade ingen inspiration och påstod dessutom att jag kunde ta det lite lugnmt idag

eftersom jag haft mycket att göra ett par dagar nu.

Tog spårvägen en bit.

Den är bra när jag ska till stora skogarna.

Jädrans!

Vattentjuven har gett sej på min närmaste sjö!

Sist jag gick här så låg bryggan under vatten.

Kunde i alla fall ta mina alldeles livsnödvändiga bad.

Mattes fynd.

Syns dåligt men det är en jättestor röda vinbärsbuske.

Fanns ett par med svarta vinbär också, så där ska det visst plockas i sommar.

Ointressant enligt mej.

Badade en del i ån mellan sjöarna i stället.

Hade tänkt att jag skulle få gå långa rundan, men det skulle vi inte alls enligt tråkmatte.

Drog runt inne i hasselskogen i stället.

Snart kommer det att dofta ordentligt där för hela marken är full med liljekonvaljer.

Försökte hälsa på hos Räv eller om det är Grävling.

Men som vanligt så ville inte den/de som bor där träffa mej.

Oartiga typer!

Snart är det midsommar.

Eller i alla fall så kommer midsommarblomstren att blomma när som helst.

Detta gillar jag inte!

Vattnet minskar oroväckande i mina spagropar.

Jag har en ny intervju på fredag och måste ju ha pälsen i topptrim!

Hittade en skum moj, funderade på om jag hade nån användning för den.

Men fick inte alls ta med den för skitmatte.

Gick och roade mej i vattnet istället.

Ni ser den stora busken till höger i bild.

Nästa fynd av röda vinbärsbuske på konstigt ställe.

Normaöt brukar inte såna växa i bäckar!

På väg hem och nu blev det trevligt.

Helt plötsligt så kom Whippet Scilla rusande.

Väldigt trevligt med en dejt, såna kan jag aldrig få för många av.

Umgicks en hel del medan människorna ägnade sej åt tråkprat.

Måste säja att hon klär bra i maskrosor.

Men sen var vi tvugna att skiljas åt, jag gick hem och slappade.

Skulle ut på eftermiddan.

Matte lyckades få ner en massa frön i jorden, typiskt mänsklig tråksysselsättning.

Från och med nu så ska jag ta alla mina promenader förbi grönsakslandet.

Gissa om jag hade skoj när matte skulle vattna.

De där grönsakerna behöver vattnas många gånger varje dag, eller om inte annat behöver jag vattnas.

Nu kommer snart mattes valp Marcus och hälsar på mej.

Kanske inte hinner titta in hos er andra i kväll eftersom jag kommer att vara lite upptagen. 




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards