Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 8 april 2012

Finns bara ett ord ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!

Av Sigge Svamphund - 8 april 2012 17:45

En bra dag i mitt hundliv.

För nu äntligen så börjar allvaret.

På väg ut på dagens långrunda.

Gick en väg som jag inte gått på ett par veckor.

Lappmöglet hade haft den goda smaken att försvinna igen.

Eller inte...........

I skogen fanns minsann eländet kvar tyvärr.

Jag som hade planerat för att jag skulle försöka jobba.

Hittade vad jag ansåg vara en ny fyndhörna.

Tänkte att det borde finnas nåt skoj till mej.

Fick inte alls vara där för skitmatte.

Rostiga sågblad, gamla plåthinkar och halva glasflaskor skulle jag inte alls trampa runt i.

Besviken så fortsatte jag.

Då helt plötsligt så kände jag en mycket, mycket efterlängtad doft.

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!

Jag hittade årets första stenmurkelvalpar!

Sammanlagt 14 stycken på en liten fläck.

Ljuvliga jobbartider stundar i mitt hundliv!

Dessa är alldeles nyfödda så det tar ett tag innan de får följa med hem.

Mer värme och en del hälsovådligt regn, sen så.........

Av bara farten så hittade jag två små öronmurkelvalpar också.

Mer murklor till svamphunden!

Matte blev väldigt glad över mina fynd, men jag blev ännu gladare eftersom jag får jobba igen.

Nu vill jag hitta murkelvalpar varje dag.

Firade med att döda onödiga isen och spaa ordentligt.   

Fick till fantastiska inpackningar.

Tänkte jobba ännu mer.

Men då var det helt plötsligt vinter igen.

Vintern försvann och jag kunde jobba igen.

Hittade ett par öronmurkelvalpar till.

Vet ni hur underbart det är att kunna utföra sitt viktiga jobb?

Går faktiskt inte att beskriva, skulle ha kunnat tillbringa hela dagen med att leta murklor om jag fått

min vilja fram.

Kan jag inte jobba så kan jag i alla fall rulla tunna.

Känns som bra avkoppling.

Var är hunden?

Här.

Tänkte göra fler fina inpackningar men onödiga isen var för tjock.

Fast jag hittade några andra bra isfria spa istället.

Måste vara extra snygg i pälsen i morgon.

På väg hemåt och jag har fyndat nåt konstigt.

Men det fanns inget av intresse i den så jag övergav stället.

Gick hem och slappade.

Hittekisse då?

Jodå, hon sover och sover och äter yttepytte portioner.

Idag smakade hon på lite ost vilket tydligen var gott.

Annars så mest bara hon sover, eller går väldigt sakta mellan sina sovplatser.

Men stackars kisse, hon skulle stappla iväg till lådan, men så insåg hon att balkongdörren var öppen.

Då vågade hon inte passera i hallen många meter bort.

Matte fick bära in henne till lådan.

Stackarn, hon är livrädd för att hamna ute igen.

Inte har någon reagerat på efterlysningarna heller.

I morgon ska jag åka på kalas.

Mattes mamma fyller massor med år så jag förväntar mej gott fika och så vet jag att det kommer att

bli en massa trevligt bus med människovalparna.

Har alltså ytterligare en bra dag att se fram emot, kanske hinner jobba som murkelhund också.

  

 
 
Malin

Malin

8 april 2012 18:34

Fina bilder :) Önskar dig en fin kväll!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

8 april 2012 18:50

GRATTIS till återanställningen! Så får vi alla lära oss mer om svampar igen - bra!
Men stackars lilla hittekisse som är så orolig för att slängas ut igen! Hoppas att hon snabbt förstår att den matte hon nu skaffat sig inte är nå'n sådan dumming.

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Siri o Saga

8 april 2012 19:26

SÖTA SIGGE VAD SKÖNT ATT DU HAR HITTAT JOBBET IGEN !!!!
Tala nu om för matten din att de där fina hinkarna är bra att plantera i även om det är hål i dem våran matte vet...
Vilken söt hitte kisse du har hittat och vad go du och matten är mot den det värmer hjärtat på oss.
Saga är lite deppig och orolig nu hon har slagit av 3 framtänder och skall till vet på onsdag för att dra ut dem Hur det gått till ??? ingen vet men hon har förmodligen stött emot en sten under apport enl vet så snälla tänk på henne Sigge, hon gillar ju dej skarpt.

 
Pelle på Bomans

Pelle på Bomans

8 april 2012 20:26

Grattis! Hoppas du fick minst ett grisöra i bonus för funden.
Pussa hittekissen från mig!

http://pellepressar.wordpress.com

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

8 april 2012 21:06

Vilka fina små svambebisar du hittade på dagens promenad !
Måste kännas härligt att äntligen få jobba lite :)
Både matte o jag tycker det är en väldans tur för hittekisse att hon hittade just er !

http://kjellebus.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards