Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Inte gjort så mycket

Av Sigge Svamphund - 7 april 2012 17:45

Haft en ganska slö hunddag och matte har haft stora prata slut på batterierna i alla

två telefonerna dag.

Ja, ja nåt ska hon ju "roa" sej med, den stackars uttråkade människan.

Efter de vanliga morgonrutinerna så skulle jag ha min längre runda.

Skulle börja med att gå spårvägen.

Där brukar det ofta vara människor och andra hundar i rörelse.

Mattes tanke var att nån kanske sett Hittekisse eller visste nåt.

Ja, ni ser ju inte en människa eller hund fanns det och inte mötte vi nån heller.

Jaha, nu är det slut på rulla vägkon vid campingen också.

Helt plötsligt så är det invaderat av en massa husvagnar och husbilar där.

Ska klaga, jag vill roa mej!!!!! 

Mitt nöje bestod av att leta fram gömda handsken och ha skoj med den

Vilda grisvägen och det ser ut som om det är mitt i vintern med allt äckligt lappmögel.

Inte var det bättre på ängen som jag passerade på väg mot skogen.

Drog runt i skogen och ägande mej mest åt mina vanliga hundgöromål.

Matte har tydligen ingen simultanförmåga alls för ta bilder på mej och prata i den där eländiga telefonen

samtidigt det klarar hon inte.

Alltså blev det ytterst få bilder idag

På väg hemåt så pratade matte med människor vid ett hhus nära spårvägen.

Jodå de hade sett en katt stryka omkring under lång tid.

Bingo, tänkte matte (som just då inte pratade i telefonen).

Men icke det visade sej att det var en stor bruntigré hankatt som de sett.

Vår Hittekisse hade de aldrig sett.

Blev lite orolig när matte virrade in bland hus bakom kakfabriken, okänd mark för henne och det var det där

med att alltid hitta i skogen och alltid gå vilse bland gator.

Fanns lite folk ute men ingen hade lagt märke till nån katt som ser ut som Hittekisse.

Undrar om hon växt upp ur spårvägen då i onsdags eftersom ingen sett henne.

Gick hem.

Detta är Hittekisses lunch.  

I går orkade hon två kvadratcentimeterstora bitar skinka, idag åt hon fyra!

Ni kan ju tänka er hur hennes magsäck krympt av svälten när hon blir mätt på så lite.

Sen blev det väldigt tokigt.

Hittekisse ville umgås en stund och jag ville lägga mej och slappa på balkongen.

Matte bar på kisse och öppnade åt mej.

Stackars Hittekisse blev alldeles skräckslagen, jamade och satte alla klor i matte.

Hon trodde antagligen att hon skulle hamna ute igen och det förknippar hon med svält, törst och kyla.

Men efter lite kli under hakan så lugnade hon ner sej och förstod att hon inte alls skulle kastas ut.

I stället så la hon sej och sov igen.

Faktiskt så syns det en liten, liten aning förbättring idag.

Hon är stadigare på benen när hon går och har dessutom gjort en väldigt liten nummer två.

Hon visar till och med aningen intresse för omgivningen.

Satt i köksfönstret och tittade ut i två minuter innan tröttheten tog överhanden igen.

Jag gick ut på eftermiddagsrunda.

Hamande i en lokal lappmögelstorm en stund.

Så passerade jag hos Whippet Scilla så jag fick en trevligt dejt.

Men då hade självklart matte kameran hemma, den SKA vara med!

Nu ska hon ha datorn påstår hon, den ska dammsugas för fläktarna låter. 



 
 
Eva H

Eva H

7 april 2012 20:03

Stackars lilla gumman som trodde hon skulle ut igen! Och stackars din matte som säkert fick dåligt samvete att de blev så.
Skönt ändå att ni nu ser att magen fungerar på henne! Och kul att hon står lite bättre på benen redan och t.o.m kikade ut genom fönstret en stund. Skamligt att ingen lagt märke till henne! Om folk brydde sig tycker man ju att någong skulle sett henne någon gång tänker jag.
Lite mysko trakt du bor i förresten! Både du och Rudi verkar ju ha någon sorts varannandagsvinter just nu:)
Puss till er gänget!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

7 april 2012 22:24

Konstigt att ingen sett lilla hittekissen - egentligen otroligt. Det är nog bara så att ingen tänkt särskilt på det. Inte noterat hur eländig hennes situation måste vara.
Å andra sidan har ju heller ingen frågat efter henne, så nu bara hoppas jag och matte på att hon får stanna hos er! Att ingen annan "gör anspråk" på henne!!!
Det är förresten snöigt hos mej också, och när vi kom hem i kväll upptäctke vi att det hade haglat här under dagen! Ovanpå snön. Usch...

http://kasperian2.blogspot.se

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

7 april 2012 22:47

Det är konstigt det där med hittekatter. Mina är hittekatter och varje gång ngn av katterna kommit och *knackat på* så har jag satt upp lappar om att jag hittat en katt, MEN igen har hört av sig :(
Så då har dom fått bo kvar hos mig, så kattvän jag är.
Konstigt att ingen saknar sina katter:(
Många är nog utkastade av ngn märklig anledning :(

Man Gråter!

Tasskram att ni tagit hand om den fina missen.


Ps
Det finns en uppdatering med en söt video på våran blogg

Ds

http://katternasblogg.blogg.se

 
Malin

Malin

7 april 2012 23:38

Kikar in o önskar er en fortsatt trevlig helg!
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 april 2012 23:59

Men stackars lille kissen då :( Hur kan man vara så grym att bara kasta ut den. Vi hittade också en katt för många år sen när vi skulle besöka min farfar på kyrkogården. Var också en mager lite stackare som fick följa med oss hem. Det var ingen som frågade efter den heller.
Den fick namnet Mia, men efter ett tag så upptäckte vi att det inte var en Mia utan det var en Mio istället :)

Lycka till med kissen nu och så bra att hon börjar kunna äta lite mera i alla fall.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ingen bild

Lena

8 april 2012 09:17

Sigge! Har din matte satt in en efterlysningsbild hos www.hittakatten.com och hos alla Katthem i närheten? Någon saknar henne, men vem och var?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards