Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Hemska monster

Av Sigge Svamphund - 5 september 2011 17:53

Matte tog tydligen ut sej igår.

Idag har det inte varit nån bra dag så jag skulle bara få en kortare sväng.

Skjutsades i alla fall till en av mina bra skogar.

 

Usch!!!!!!

Mycket illavarslande tecken.

Detta innebär att monstren har invaderat en hage.

 

Försökte hålla mej så långt från monsterhagen jag bara kunde.

Såg inga monster men var väldigt vaksam och tur var det.

 

Titta här är de lömska hundätande sakerna!

Horn har de också så de kan spetsa oskyldiga hundar.

Jag morrade hotfullt, då kom de närmare, fast det kan ju ha berott på att

skitmatte stod och pratade med dom.

Nåt om fina, snälla sällskapssjuka kvigor.

Hade jag inte drabbats av onödiga kopplet så hade jag varit många mil bort.

Fick i alla fall matte att sluta prata med monstren och släpade med henne.

Slapp onödiga kopplet och tänkte spaa i bäcken på mitt vanliga ställe.

Då dundrade det i marken som av en kraftig jordbävning och alla monstren kom

galopperande.

Jag spaade INTE.

Drog som en svart streck med taxben in i skogen.

 

Bäcken går att nå även där så jag spaade en hel del för att lugna ner mina

upprörda känslor.

 

Hämnden är ljuv!

Om matte utsätter mej för livsfara så hämnas jag.

Jobbade och letade upp svarta trumpeter.

Fast det var väligt dåligt med dom i den skogen till mattes glädje.

Hon ville möjligen ha Karl Johan.

 

Antingen var de i den här storleken.

Alltså alldeles för gamla och stora.

 

Eller så såg de ut så här.

Angripna av snoppsnyltingen.

 

Fast jag nosade upp massor med såna här.

Det är Svartnande kantarell, en sällsynt svamp som helst ska lämnas kvar i skogen.

 

Gick till sjön och badade.

Mycket trevligt att upptäcka att sjön fått massor med mera vatten sen sist.

 

Passade på att besöka dunkparadiset också.

Roade mej ordentligt med en bra dunk.

 

Rullade tunna idag igen.

Matte trodde att hon filmade mej när jag rullade.

Tänkte att jag skulle visa alla nytillkomna läsrae som aldrig sett tunnrullning.

Blir ingen film om man inte håller in knappen på kameran, vilket matte självklart

inte gjorde.

Lyckades ta mej förbi monstertillhållet med livet i behåll, säåg inte ens monstren.

Åkte hem.

Sen har jag mest ägnat mej åt VAM igen, för matte är trött och gnällig.

Var ute på en eftermiddagsrunda utan skoj händelser.


 
 
vi i pörtet

vi i pörtet

5 september 2011 19:16

Tack o lov för att vi bara har en mindre variant av monster här i byn, kallas visst bäbä lamm...men dom ser faktiskt rätt så snälla ut, hälsa matte!

http://paulaz.se

 
Ingen bild

Marie

5 september 2011 20:02

Hihi jag märker att matte är lite tagen. Vad är det nu den heter, sjukdomen som drabbar KarlJohan? Men matte har rätt, det är så jag oxå tänker om snyltingen ;-)

 
Bilbo

Bilbo

5 september 2011 20:52

Jag vill se tunnrullning, vill ha en tunna på gården och öva på :)

http://svanstippen.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

5 september 2011 21:31

Tur att du klarade dig från de galopperande komonstren! Husse sa att han minsann inte tänker plocka några Karl Johansvampar om det skulle vara smittsamt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

5 september 2011 22:53

Matte blev så intresserad, så att hon googlade på snoppsnylting - upptäckte att det namnet "uppfann" Sigges matte redan för flera år sen. Är visst något man ska akta sig för. (Ungefär som Luddes husse tänker, alltså. Eller?)
Hihihi...
Allvarligt Sigge - hoppas matten din kryar på sig!
(Först ska jag blogga om Dalarna-resan, sen om den som matte gjorde i kväll.)

http://kasperian2.blogspot.com

 
Boman

Boman

6 september 2011 08:40

Kul, jag säger(dessvärre) också snoppsnylting allt som oftast. Kollegan googlade på det när vi prata de om svamp häromdan. Hittade inget vettigt sa hon:-) Sköt om matte nu!

http://bomanskassar.wordpress.com

 
Malin

Malin

6 september 2011 15:01

Kikar in och lämnar en varm kram och varma hälsingar,vet inte hur mkt jag lär sitta vid datorn idag och imorgon blir det nog inget alls,resan till uppsala går av stapeln 15:00 så jag återkommer väl om en vecka ungefär :)
Kram kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

6 september 2011 17:46

Jag hörde om såna där snyltingar på radion igår så matte kunde förstås inte hålla sig utan, mailade över länken till din hemsida. Bara för att de skulle få se hur en riktig svamphund jobbar, så nu vet de det på radio Dalarna med, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards