Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Sigge Svamphund - 7 april 2011 17:57

Idag har det stormat mest hela dagen.

Matte vägrade skjutsa mej till nån skog, hörde nåt om att vi inte skulle riskera

att få träd i skallen.

Blev att dra runt här hemma istället.

 

På väg ut på min planlösa promenad och jag har under en stund hört ett mycket

bekant ljud.

Jodå, Pasco var ute och rastade sin matte, umgicks lite med honom innan jag

gick vidare.

 

Här blev det lite tokigt.

Hade behov av att uppsöka en gran men hamnade i en rejäl spagrop istället.

Hittade en gran sen på torrare ställe.

 

Ännu bättre för jag kunde gå en stig till sjön.

Har inte kunnat gå här på evigheter.

Sen blev det väldigt bra.

 

Årets första simtur i sjö!!!!!!

Matte sa saker, men jag bortförklarade det med att jag faktiskt var tvungen att

hämta den där pinnen som flöt i vattnet.

 

Titta här!

Massor med öppet vatten, badsäsongen är nog här alldeles snart.

Äntligen dör all onödig is!!!

 

Jag är ju rejält jobbarsugen efter den långa påtvingade semestern/arbetslösheten

så jag kollade ett murkelställe.

 

Jodå, jag är väl murkelhund, så ytterligare en alldeles nyfödd murkelvalp

lyckades jag hitta.

Ser verkligen fram emot att kunna jobba på allvar.

 

Sen kunde jag gå ytterligare en väg jag inte kommit fram på sen äckelsnön kom.

Mina skogsrundor blir väldigt upptagna nu med allt som måste kollas efter

långa vintern.

 

På väg hemåt så hittade jag en backe alldeles full med blåsippor!

Matte som var orolig för att de inte skulle hinna slå ut till på söndag.

Äsch, finns några miljoner av dom.

Gick hem och slappade några timmar medan jag lyssnade på stormen.

Så skulle jag ut på eftermiddagsrunda.

Hörde att Pasco var i grannhuset så jag gick dit.

 

Bra val av mej.

För där tillverkades det en massa smörgåstårtor.

Bjöd mej på både kalkon och rostbiff.

Utsökt!

Fortsatte till badudden.

 

Titta!

Ännu mer öppet vatten och onödiga isen är alldeles svart.

Med tur har den dött helt tills i morgon av värme och storm.

 

Jag står och drömmer om alla kommande underbara bad som jag ska ta.

Har ju massor med sjöar som måste provsimmas efter vintern.

 

Sjön växer så den håller på och tar över stigen runt udden.

Spelar ingen roll tycker jag, huvudsaken att jag kommer åt vatten.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards