Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Sigge Svamphund - 15 april 2011 19:49

Nu har min mycket upptagna helg börjat.

Förmiddagen fördrev jag med promenad runt sjön, en massa bad och spaande.

Allt för att vara snygg i pälsen inför vad som väntade.

Så blev det eftermiddag och dgas att ut och åka.

Hamnade i Malmköping.

 

Där var minsann Snygg Saika som kommit ända från Skåne fär att dejta mej!

Umgicks en del med henne.

 

Kollade och Marie Hundtränare är en bra pinnkastare.

Det är hon så hon är min nya bästa kompis.

Sen blev det min bil igen för vi skulle visa människorna vägen till campingen.

Umgicks lite mer med Saika mdan människorna ägnade sej åt tråksaker.

 

Tro nu inte att jag tänker lämna Malmköpings camping utan att ha visat mycket

viktiga saker.

 

Detta är väldigt viktigt.

Hundbadet.

Ser ni hur Saika beundrar mej medan jag simmar runt.

 

Helt en brud i min smak är hon Saika, både pinnar och vatten gillar hon.

Kommer att bli en bra helg detta!

 

Kollade om Saikas matte Viveka kunde kasta pinnar.

Det kan hon så hon är också min nya bästa kompis.

Efter att ha badat en massa så var det dags att åka bil igen.

 

Hamnade på Sagostigen.

Där var Pasco och min gamla brud Lisa också.

Pascos matte ville träffa människorna och och Lisa äger ju Sagostigen.

Skulle tydligen kollas en massa inför helgen för vi ska ju vara där

och lära oss en massa skoj.

 

Männsikorna fikade och ägnade sej åt mänskligt tråkprat medan vi hundar var

sysselsatte med en massa viktiga saker.

Saika är minsann duktig på att klättra, här har hon tagit sej upp på en trave

med stolar.

 

Saikas matte Viveka tränar........

Tydligen har det pratas om hela vintern att hon ska trampa runt det här

Pariserhjulet och nåt skämt om att det ska vara fullt med hundar.

Trampat har hon i alla fall gjort hur det blir med resten återstår att se............

 

Sen blev det riktigt viktiga saker på gång.

Jag skulle visa både Saika och Pasco vackra Rosmossen och min ena

Sörlandsledsetapp.

 

Pasco testade flera av mina spagropar.

Skönt att jag hunnit kolla dom efter vintern så de är i perfekt skick.

 

Inga hundar får ju missa min älskade bäck så den visade jag självklart

ordentligt.

Naturligtvis favoritspagropen också och andra väldigt viktiga hundsaker.

 

Visade framtassarna som svamphund och visade murkelvalpar för Marie och Viveka

som aldrig sett såna.

Här håller Marie på och tar bilder av en.

 

På väg tillbaka till Sagostigen kom jag på nåt.

De hade ju inte fått höra mina berömda spaskall.

Alltså spaade jag ordentligt medan de fick lyssna på spaskallen.

Tyvärr hade jag ju inte tillfälle att visa fyndletning eller tunnrullning.

Men kanske att det går att klämma in under helgen.

Nu är jag trött och imorgon blir det en mycket intensiv dag när jag ska på

lydilitykurs.

Rapport om första kursdagen kommer någon gång imorgon kväll.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards