Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Min bil är hemma

Av Sigge Svamphund - 16 september 2010 18:10

Började dagen som vanligt.

Alltså en runda i skogen. Idag var jag i Gröna männenskogen, har inte varit där sen jag och matte träffade den frustande Hälge.

Nu sa matte saker för vägbommen var öppen.

Öppen sån brukar innebära att Gröna männen är där och Gröna männen brukar

ju innebära diverse underliga händelser.

  

Skit med spagroparna trots att det kom en massa hälsovådligt regn i natt.

Blev alltså ingen pälsvård.

  

Vid första gröna huset gjorde jag ett fynd.

Undrar om det är en Grön man som tröttnat på sin sko?

Märkligt hur man bara kan tappa en ganska ny sko utan att märka det.

Inga Gröna män syntes till så jag och matte gick upp i skogen.

Hårt jobb för mej.

Svamp överallt fanns det.

  

Så blev det spännande.

Det skymtar ett grönt hus och helt plötsligt var Gröna männen där.

Matte bara väntade på att de skulle komma rusande med dragna vapen och vråla om

folk i skogen.

Vi har varit med om just det och de ifrågasatte om det verkligen bara var svamp

i korgen.

Men de märkte aldrig att vi var där.

  

Jag kunde alltså jobba som svamphund i lugn och ro.

Som vanligt så såg jag till att det blev en full korg.

När vi skulle tillbaka så hade vi sån tur att Gröna männen åkt någon annanstans.

Efter skogen så var jag hemma och slappade ett par timmar.

Sen var det dags för en Eskilstunaresa igen.

Många såna har det blivit på sista tiden.

Matte hämtade den där bulten och sen åkte vi och lämnade tillbaka hennes

mammas bil

Då kom det en massa hälsovådligt regn.

Ännu värre att jag skulle gå hem till människovalparna.

  

Försökte gå så nära husväggarna jag bara kunde för att kanske få lite skydd och

inte skadas alltför mycket.

Fast turen var med mej för hälsovådliga regnet upphörde.

Hos människovalparna skulle ju bulten skruvas dit.

  

Här ser ni en blivande bilmekaniker.

Adam visade stort intresse av att lära sej att meka bil.

Han är ju bara 1,5 år men om ett par år kan jag säkert hyra ut honom som bilmek

om ni behöver ha nåt fixat med bilen.

Kommer att kosta ett par grisöron.

  

Jag och Oliver ägnade oss åt en massa skoj bus istället.

Nu sitter i alla fall det där bromsoket ordentligt fast igen och jag kunde åka

hem i min bil.

Ordningen är alltså återställd igen. Tur att matte har en så snäll mamma så att

jag har kunnat komma iväg till mina bra skogar trots att det varit strul med min bil.

 
 
Rudi

Rudi

16 september 2010 18:53

Grattis till bilen!!!! Jippeeee!!! Nu kan ni åka kors och tvärs som ni vill och skörda svamp och så! Attans tur att Adam kunde fixa!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Kajsa & Co

16 september 2010 22:44

Voff!
så bra att bilen är i ordning :) då kan ni bara tuta & köra nu.

Matte tycker bilden på dig är ju så fin (den översta)
Jag mår lite dassigt har börjat löpa nu, så jag får nog inte bada i mina sjöar & bäckar på ett tag, vad sur jag kommer att vara nu i ca 3 veckor framöver.

Hoppas ni får en trevlig kväll!
Tass på er!

 
Kasper

Kasper

16 september 2010 23:28

Va bra att bulten m.m sitter där den ska! Blir bra, med en bilmekaniker i familjen - även om det kanske dröjer lite...
Hihi, jaså, gröna männen var inte nog vaksamma, eller så har ni blivit väldigt duktiga smygare, du och matte. :)
Hoppas att inte den lede fi blir lika lyckosam :D

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Eva H

Eva H

17 september 2010 09:36

U har jag läst ikapp lite! Tycker inte alls det är tråkigt med massa svamp! Tittar noga o försöker pränta in i huvudet. "Raketsvampen" är nog den ätliga din matte skrev om, för dagen efter var de borta. INTE söndersparkade för en gångs skull! (Mysko "hobby" folk här har - sparka sönder MAT?!?) Nu kollar jag efter så'na överallt...

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

17 september 2010 12:05

Vad roligt att se filmen där du jobbar=) och himlars vad svamp ni hittar, matte säger att det finns nog inte sån där svart trumpetsvamp här för hon har aldrig hittat nån sån!
Vad skönt att bilen funkar igen, stackars dej Sigge som fick gå i regnet...
ha en skön helg:)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

17 september 2010 21:50

Måste vart nån som haft jädrans bråttom eftersom denne sprungit ur skon, hihi. Det där med snoriga mattar känns igen men matte har någon konstig medikanin, tailänska halstabletter. Ingefära och socker som en kola men jättestark så det får vi inte smaka. Fast det hjälper mot ont i halsen, hälsar matte.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Rora

Rora

18 september 2010 00:26

Hej! Jag har tänkt lägga upp fler hundbloggar bland mina länkar på min blogg. Har du lust att göra ett länkbyte? :)

http://rora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards