Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 9 juli 2010

Trååååkinlägg

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2010 18:02

Har absolut inte ett dugg att berätta idag.

  

Dagen har jag fördrivit så här.

Bada, bada och bada ännu mer.

Dessutom i samma sjö alla gångerna.

Matte hade inte tid att skjutsa mej till nån annan och det är hetare och kvavare än nånsin idag.

När jag inte badat så har jag slappat.

Fast jag har minsann sett vad matte köpt tills imorgon.

Hon ska göra iordning det nu så jag hoppas att hon tappar massor.

Som sagt imorgon är det dags för årliga korv och köttbullepartyt i Skottvång.

Matte har hört att Åskar tänker komma.

Men eftersom han inte uppskattar korv och köttbullar så kan han komma sen när vårt party är över.

Antar att jag kommer att ha massor att berätta och förhoppningsvis skoj bilder

till morgondagens blogg.

Hinner nog inte in till er andra ikväll för matte har en massa att göra.

Det innefattar ju att hon kan tänkas tappa saker på golvet så jag behöver hårdbevaka köket.

 
 
Kasper

Kasper

9 juli 2010 18:39

Hihihi - tror att min matte också kanske kommer att tappa saker...
Fast hon gör bara i ordning åt mej, inte åt sej själv. Hon behöver ingen matsäck säger hon, för i den här hettan klarar hon nog inte att stanna så många timmar. Så et räcker med vatten.
Hon och jag dyker nog upp nån gång mellan 11 och 12. Hon nyäten, jag korvsugen! :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Eva H

Eva H

9 juli 2010 19:48

Hej där!
Kul ni hunnit in hos oss i alla fall! Matte har läst din blogg lite då och då. Hon brukar sucka lite längtansfullt då, för hon saknar Sörmlandsnaturen se'n hon bodde i Björnlunda. (I stuga morfar hyrde, nästan uppvuxen där. Mattes komm)
Du får väl knuffa till matte lite så där "av misstag"? Då tappar hon nog lite bra:)
Massorpussar från
Jesper och Assar m matte

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Giah mfl

Giah mfl

9 juli 2010 23:17

Ha så skoj på korvfesten ni...jag får inte komma fast bilen är fixad igen :( Dumma matte...
Hon säger att vi får stanna hemma allihop och om vi sköter oss blir det kanske korv eller köttbullar här med ;) hoppas det!!! Vi sköter oss ju alltid, eller hur...
Puss i värmen från Giah mfl.

http://www.belgarhuset.com

 
Ludde

Ludde

10 juli 2010 00:30

Blir nog mer att berätta i morgon. Vi kommer runt 11 om vägarna ligger där vi tror att dom ska va... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

10 juli 2010 08:07

Men du gillar ju att bada så så tråkigt kan det väl inte varit? eller var det för att det var i samma sjö? du är lite sjökräsen kan man säga.
åh, korv o köttbullsparty tycker vi låter fantastiskt!! den som ändå fick gå på sånt!
slafspuss från malte o snoken hälsar säkert från djursjukhus buren...

 
Timse med flock

Timse med flock

10 juli 2010 08:46

Åh vad härligt du har det som får bada så mycket... jag har fortfarande inte fått matte och flytta till ett ställe med många sjöar så baden är aldeles för sällsynta hos oss.... du får helt enkelt simma lite år mig med!

http://timsevimse.blogg.se

 
Hilllman

Hilllman

12 juli 2010 21:46

När det är korv och köttebullar på gång i köket då viker inte jag en tum ifrån matte, för hon är släpphänt och det betyder att det tappas en del som jag glatt städar upp.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards