Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Sigge Svamphund - 1 maj 2010 18:02

Jag klarade av gårdagskvällen bra.

När jag lagt mej under mattes säng för min skönhetssömn så blev det en massa

otäcka färger på himlen.

Nästan lika läskigt som ko och hästmonster.

Sökte skydd under mattes täcke tills det var över.

Idag har jag haft människovalparna Oliver och Adam här på besök.

Mycket trevligt för vi började med en promenad runt min närmaste sjö,

  

På väg mot dagens äventyr och en massa bad.

Oliver var mycket noga med att jag skulle simma.

  

Oliver har kastat pinnen och jag ska slänga mej i för första doppet.

Blev massor med bad eftersom Oliver ansåg att jag skulle simma mycket.

Borde alltid ha Oliver med i närheten av sjöar istället för tråkmatte som tycker

att det räcker med nåt fjuttigt dopp.

  

Här har Oliver hittat en bra lång pinne åt mej.

Han vet verkligen hur man roar en hund.

  

Oliver försökte mäta vattendjupet eftersom han också är spagropsintresserad.

Tråkmänniskorna förbjöd honom att prova vattnet eftersom det kunde vara

bottenlös dy där.

Vi borde faktiskt ha fått ta några rejäla spa ihop.

  

Blev en massa busande med pinnar och annat viktigt istället.

Mycket skoj hade vi.

Plus att jag fick bada extra mycket från alla badplatserna.

  

Som här Oliver kastade pinnar från bron och jag kastade mej från en badplats

alldeles nära.

Olivers pappa Marcus håller i honom för att han inte ska kasta sej själv också.

  

Adam han satt i sin vagn och såg mest fundersam ut medan jag badade.

Men jag har planer på att dressera honom också i pinnkastning vid vatten.

  

Jag skolkade från svamphundsjobbet idag, men matte hittade murklor.

Oliver ska ju tränas i svampletandets ädla konst och detta är hans första murkla.

Murkelsåser har han ätit hos mej många gånger så nu är det dags att han lär

sej att hitta såna.

  

Passade på att koppelträna Oliver också.

Han går bra i koppel fast hans pappa hjälpte till eftersom det kan komma bilar

precis där.

Hörde talas om att jag är för stark för Oliver, men jag tar det lugnt när han tränas.

Sen gick vi hem till mej.

Jag och Oliver busade massor medan matte fixade pannkakor till hungriga

människovalpar.

  

Jag fortsatte träningen med Adam och mata hungrig hund.

Gick väldigt bra för han bjöd på mycket.

När människovalparna åkt hem så slappade jag.

Det tar på krafterna med människovalpar på besök.

I morgon har jag hört att det står dejt på programmet.

Låter mycket trevligt.

Nu ska jag kolla vad alla ni andra har haft fr er.

Fast först ska jag ut med matte.

Senaste kvarten har det kommit brandbilar från både Flen och Eskilstuna, poliser

och ambulanser förbi här.

Någonstans i samhället måste det vara en storbrand.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards