Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Pälsvård

Av Sigge Svamphund - 28 maj 2010 17:37

Efter gårdagens hemska upplevelse med tortyren vid sjön så har jag lagt

ner mycket tid på pälsvård idag.

Hade tur så jag blev skjutsad till en skog med flera sjöar.

  

Det här anser matte vara överdrivet.

Inte alls, det var faktiskt ljuvligt lerigt vatten så då spaar jag även på väg mot

första sjön.

För övrigt så var jag ganska desperat måste få bort vidriga schampoostanken.

Efter denna inpackning så badade jag massor i sjön.

  

Någon som vet vad detta är för blomma?

Påminner om skvattram men har rosa blommor och växer i sjökanten.

Enligt matte väldigt söt, jag är ointresserad av blommor.

  

Lilla söta skogsmusen träffade vi också.

Den var så liten att grankottarna såg stora ut bredvid den.

Gissa om matte har raderat många suddiga bilder eftersom den tydligen hade

ganska bråttom någonstans.

  

Det här kallar jag redigt spa.

Ljuvligt lerigt vatten med helt underbar doft.

Det skymtar ju timmertravar  också.

Tänk sen jag var där sist så hade de städat bort allt skräp som var slängt

överallt.

Till och med dunken jag ställde mitt på vägen var borta.

Men så klart de vill väl inte att Skogsstyrelsen eller Naturskyddsföreningen

ska se hur det brukar se ut.

  

Slet en del med de där granskotten idag.

Jag försökte återigen vara effektiv.

Fast den här granen låg redan ner när jag började jobba med den.

Så jobbade jag hårt som murkelhund också.

Hittade massor till mattes förtvivlan.

Men jag har uppfostrat henne rätt för hon plockade alla.

Mitt i skogen gjorde jag ett fynd.

  

Tror att reklamen hamnat lite fel?

Mattes bror jobbar på det där stället så matte ska kolla varför de dräller

reklam mitt i mina skogar.

För övrigt är det flera mil dit.

Jag snodde den i alla fall.

  

Tog med den till sjön och tänkte bada med den.

Gick inget bra för reklamen för båtar ville inte vara i vatten!

Har gömt den för kommande behov.

Tror att mattes bror är skyldig mej 10 kilo grisöron nu bara för att jag gjort

reklam.

Åkte hem och slappade medan matte försökte göra tusen saker samtidigt.

Gick inte bra enligt henne.

När jag gick ut på eftermiddan så jobbade jag igen.

  

Usel bild men det hade kommit upp fler såna där vårmusseroner.

Men de sitter kvar.

Har inte tid att ta hand om dom sa matte.

Vi hämtar i morgon istället, räcker mad alla murklor som måste rensas.

I morgon så väntar en sån där dötrist passa huset dag.

Kankse inte kommer att ha så mycket att berätta om men då ska ni få nåt att

fundera över istället.

 
 
Ingen bild

Lilla Odjuret

28 maj 2010 18:40

Undrar om den lilla söta gnagaren inte är en sork. Den har öronen tätt in på huvudet som sorkar brukar ha.Skogsmöss har tydliga upprättstående öron. Tänk labbmus.

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

28 maj 2010 19:05

Tror också på sork.
Jag har sluppit tortyrkammaren. Matte orkade inte idag heller! Tänk så snygg du måste vara nu efter de härliga inpackningarna! Du är verkligen en kille osm tänker på pälsvård du!

http://www.kattarina.se

 
Rudi

Rudi

28 maj 2010 19:18

Jojo, pälsvård hit och pälsvård dit. Idag fick jag utstå schamponering och slangbad efter Nisses och mitt gyttjebad! mend et var det värt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

28 maj 2010 22:15

Det var en söt musing ni träffat på promenaden! Ja varför det dräller med reklam överallt skulle vi med vilja veta!!
slafspussar på spa´näsan

 
Myrra och Tindra

Myrra och Tindra

28 maj 2010 22:39

Vad härligt du har det ändå där bland alla fina sjöar och spagropar, Sigge! Du ser fin ut i pälsen tycker jag. Säkert efter DIN pälsvård - inte efter schampot!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

Roslagsjyckarna!

28 maj 2010 23:27

Matte är helt rådvill, det ser ut som någon typ av hoya (porslinsblomma). Men det skulle kunna vara skvattram, men hon har aldrig rosa knoppar på dom. Pors?

med vänliga svansviftningar
Roslagsjyckarna
Ps fick du mailet om att jag gärna vill ha recepten? =)

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

28 maj 2010 23:39

Vi tycker också att det ser ut som porslinsblomma, eller en nära släkting. Men blommor som blommor. Detsamma gäller musen, möss som möss, fy tusan så obehagligt.gosepusshelg

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

29 maj 2010 00:31

Bra spaat, nu är du dig ju praktiskt taget helt lik igen! Skönt, inför den där hemliga speciella dejten!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Torsten

Torsten

29 maj 2010 08:15

Härligt att du fick gnida till pälsen igen...då känner vi igen dej bättre :)
Trevlig helg, Sigge med matte!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Hillman

Hillman

30 maj 2010 12:04

Vi har ingen aning om vad blommorna heter varken jag eller matte, hon säger oxå att hon inte tror att det växer här uppe.

Fick du bort schampodoften eller hur gick det, jag tycker att jag luktar ännu av persikodoften.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maja

30 maj 2010 15:22

Den där sorken hade jag blixsnabbt snott till lunch. Tur för den att jag inte var med.

Matte viskar och säger att det kan vara en rosling, släkt med skvattram, lingon och tranbär.

Matte skickar dig www.fsc-sverige.org och www.pefc.se

Där står så mycket om vilka regler som gäller i skogen. T.ex att skador ska undvikas och framkomligheten upprätthållas efter skogsbruksåtgärder på frekvent använda stigar.

Laga körskador och se till att stigar och vägar är framkomliga.

All nedskräpning undviks. Allt avfall omhändertas.

Anpassa hyggets storlek och form med hänsyn till natur-och kulturmiljö så att hyggesintrycket inte blir alltför påträngande.

Restaurering av kantzoner och om skyddszoner är också intressant läsning. Speciellt mot vattendrag, sjöar och mossar. Läs om naturvärdesträd och utvecklingsträd.

Revisorer ser till att certifieringsbestämmelserna följs. Gör de inte det är priset på det avverkade lägre än om det varit certifierat.

Ord och inga visor! Bra va?

 
Ludde

Ludde

30 maj 2010 23:58

Nu borde väl schampodoften vara borta ändå? Natti natti!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards