Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Mesta spaat och badat

Av Sigge Svamphund - 30 maj 2010 17:54

I dag har jag sluppit passa tråkhuset och tråkradion.

I stället har jag haft en trött matte.

Släpade i alla fall med henne ut på en längre runda.

  

Jag tyckte att vi skulle gå den här vägen.

Matte tvärvägrade för den leder till sjön med den hundätande gäddan vithajen.

Jag ska inte sluta som vithajsmat tycker hon.

Undrar vad det är för skillnad på en oskyldig gädda och vidriga komonster?

I stället så gick jag en runda jag inte gått på väldigt länge.

  

Fyndade en bortglömd snöpinne.

Bära runt på en sån är bra träning för nackmusklerna enligt mej.

Matte håll på med tråket plocka granskott idag igen.

Jag kände för att jobba som svamphund.

Gjorde faktiskt det igår fick matte höra.

Jag markerade fina nejlikbroskskivlingar när jag rastade min favoritgranne.

Men hon fattade ingenting.

Varken att jag skulle belönas eller att svampen skulle plockas.

Måste träna henne.

  

Till mattes stora glädje så börjar murklorna se ut så här.

Alltså alldeles för gamla för att plocka.

Fast jag nosade upp en del fina också.

Men snart så kommer det en massa andra trevliga svampar så jag kommer inte att

bli arbetslös fast murklorna tar slut.

  

Spaade massor.

Både som här på vägen och i underbara leriga diken.

Har ju min bloggträff i morgon så det är mycket viktigt att jag inte stinker av

vidriga schampoot.

Efter några hundar spaa omgångar så kom jag till min närmaste sjö.

Badade massor och sköljde bort alla inpackningar.

Pälsen är inte riktigt i toppskick men nästan.

Tror att det blir bad på väg till det där stället långt bort som jag ska till så

pälsen kommer nog att vara ganska bra.

  

Tänk att människor är så känsliga.

Råkar vara lite välgörande lera och vatten på stigen.

Helt plötsligt så ligger mina träningsdäck där och en massa pinnar,

Tydligen ska människor missbruka dom och kliva på dom istället för att få

välgörande lerinpackningar på sina tassar.

Hade planer på att möblera om bland både däck och pinnar men det hindrade

skitmatte.

  

Nästan hemma igen så träffade jag min kattpolare Bagheera.

Mycket trevlig katt som uppskattar mitt sällskap.

  

Så här ser han ut när inte jag är ivägen och hälsar på honom.

Vi brukar alltid umgås när vi träffas.

Sen tillbringade jag tid med att slappa innan det var dags att gå ut igen.

Hände inget av vikt på den rundan.

  

Nu plockar matte en massa såna här också.

Det ägnade hon sej åt på eftermiddan medan jag bara grejade med viktiga

hundgöromål.

I morgon väntar en hård dag så jag ska vila mej iform.

Blogguppdateringen blir senare än normalt.

Och det går att gissa på vilken bloggkompis jag ska möta i morgon enda tills

i morgon kväll.


 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

30 maj 2010 18:44

Hoppas du får bort den där äckliga schampodoften. Du luktar nog mycket godare när du spaat ordentligt!

http://www.kattarina.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

30 maj 2010 18:58

Ja du detta spaande...är jag less på!! Acke och Primo är blöta och geggiga jämt...SUCK!
gäddor är läbbiga...fyyyy skulle aldrig sätta min fot i ngt dyligt vatten....
Må gott du lille svampnisse!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Rudi

Rudi

30 maj 2010 20:42

Du får inte dejta min mamma, hur skulle det se ut? Hon är ju för 17 min MAMMA!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Myrra

Myrra

30 maj 2010 20:47

Hm, har ingen aning om vem du tänker träffa... inte mig i alla fall... vad jag vet... tyvärr...
Hur som helst så badade jag i dag i en liten, liten pöl i min skog och hade sällskap av en skär groda. Den simmade under mig och in under en sten. Kul vá?!:)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

30 maj 2010 21:07

Ja det här med bad det har vi ägnat oss med i dag. Oj så skönt det var. Fast vi slapp schampoot som tur var. Vi har ju gissat en gång, och nu gissar vi igen kan det vara upp till oss du ska. Det hade varit skoj. Men långt och ska du bara över dan, så är det inte hit du ska. Ha en fortsatt bra mors dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

30 maj 2010 22:20

De flesta njuter av att ha tillgång till ett eget spa och en välgörande lerinpackning. Din matte skulle kanske besöka ett spa och prova på det själv. Tråkigt nog så är det inte gratis utan det är dyrt för oss tvåbeningar att besöka ett spa.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ludde

Ludde

31 maj 2010 00:00

Nu glänser pälsen igen! Hoppas att bloggträffen blev bra!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

31 maj 2010 01:22

Bra att du fått ordning på pälsen igen, efter schampotortyren.
Tänk att hon aldrig riktigt tycks ge upp, din matte!
Hoppas du får mysigt i morgon, vart du nu ska. Jag kan inte gissa, fast jag försöker.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Hillman

Hillman

31 maj 2010 09:57

Ja inte vet vi vem du ska träffa men kan det möjligtvis vara Elliot som du ska ha träff med. Matte är avis på syrénerna för hon säger att de är så vackra och doftar underbart. Hon skulle bara våga, tror du inte jag såg blicken matte, ånej, jag har doft av schampot kvar ännu i pälsen så dä så. Ta Illerson i stället han behöver bada, inte jag inte.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Becca

Becca

31 maj 2010 12:05

Vilken fin apportpinne han fått tag i :D

http://www.sweetolga.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

31 maj 2010 17:17

Våran mamsing är också tråkig. Nu ska det helt plötsligt plockas syrenblommor. Varför inte låta dom hänga kvar. Dom doftar ju så härligt.
doftpussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kajsa & Co

1 juni 2010 13:54

Voff! Min 4-benta lilla syster har spa-at i grönt illa luktande bajs för andra dagen i rad, matte var såååå glad INTE, då det var extra mycket denna gång, det hängde stora skit kokor efter hela sidorna och hon hade även lyckats gnugga in bajs över båda bakbenen och på ryggen hela ansiktet och bröstkorgen & öronen....den guldfärgade vackra vovven var mer brungrön i färgen, så trevligt så...NOT. För att inte tala om lukten. Det blev badkaret på direkten när vi kom innan för dörren, jag satt med en lite lurig uppsyn, och så glad ut *hihihi* för min "syster" tycker inte om att duscha, och för att jag varit snäll och skötsam, slapp jag badkaret. Hörde inifrån från badrummet matte pratade med min lillasyster,
-om du slutar gnugga dig i bajs slipper du faktiskt bada varje dag, förstår du? Men jag vet, i dag kommer hon att rulla sig i bajs igen, blir samma procedur igen, tur är att matte aldrig blir arg på oss, utan bara ruskar på huvudet, och muttrar lite. Hon blev inte ens arg när en av våra katter pissade henne på ryggen, revirmarkerade. Alla säger att matte är för snäll, men hon säger att man aldrig nånsin får vara arg eller göra illa ett djur, man ska aldrig tappa humöret när man umgås med djur eller barn säger hon. Soliga hälsningar från oss!

 
Ingen bild

Kajsa & Co

1 juni 2010 14:05

Voff igen! Våra syrener har inte börjat blomma än...vi ligger på lite kallare breddgrad :) men ser verkligen fram emot det, de som bodde här från början har plantat en jätte vacker syrenhäck på baksidan, det är 4-5 olika sorters syrener, matte kan stå länge länge och beundra dem, hon är lite knäpp, hon pratar med blomflugorna och svärmarna som är där också, vi brukar även få påhälsning av en jätte vacker makaonfjäril som är så vacker, säger matte. Jag har fullt upp med att valla på duvorna som är i vår trädgård, i bland är de så många att jag ger upp, och då ligger jag i gräsmattan och inspekterar dem. Ha det super fint & var rädda om er1

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards