Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

Något att fundera på

Av Sigge Svamphund - 29 maj 2010 18:15

Jag har haft en dötrist passa tråkhuset och tråkradion dag.

Har egentligen inegnting att berätta.

Gick ut med matte i morse och sen försvann hon.

Mitt på dan så kom min favoritgranne och hennes svärdotter så jag rastade dom

ett tag.

Sen behagade matte dyka upp, trött men väldigt nöjd.

Gick ut med matte en stund i hälsovådligt regn.

Har alltså inte ens en bild från idag.

Hoppas att ni inte glömmer hur jag ser ut.

Men i morgon ska ordningen vara återställd.

I stället för rapport om dagen så ska ni få nåt att fundera på.

På måndag ska jag ut och åka.

Bland annat ska jag träffa en av mina bästa vänner och efter det så ska jag

träffa en av mina bloggkompisar.

Jag ska åka ganska många mil och bloggkompisen har jag aldrig träffat.

Vet att en del av er besöker även den hundens blogg.

Så nu är frågan.

Vem ska jag för första gången möta på måndag???????

Rätt svar vinner ära och berömelse och ni får vänta tills på måndag kväll

med att få rätta svaret.

I morgon ska ordningen vara återställd och det blir vanlig blogg igen.

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

29 maj 2010 19:14

Kan det vara Älsa och Ästher, fast dom bor nog en bra bit ifrån dig. Visst är det trist att vakta huset. Men vi börjar vara så vana, vi gör det ju varje dag några timmar åt gången. Hoppas du får en roligare dag imorgon. Ha en fortsatt bra lördag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

29 maj 2010 21:07

Jag tror att du ska träffa Wille och Hector!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Kajsa & Co

29 maj 2010 21:51

Voff! Va roligt att träffa nya kompisar :)....hm! har ingen gissning att komma med, måste läsa igenom lite, kanske hittar man någon ledtråd någon stans.
Ha en super fin lördag kväll!
Och var rädda om er :o)

Svansvifft!

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

30 maj 2010 12:08

Nej, det kan vi inte gissa vi hoppas att du får roligt i alla fall. Alltid kul att träffa nya kompisar.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

30 maj 2010 18:02

har oxå haft tråkdag. Regn hela dan, hälsovådliga promenader o så en matte o husse som renoverar. Matte håller i viktiga verktyg o är hantlangare... Grattis matte förresten på mattesdag idag!
slafs

 
Meya

Meya

31 maj 2010 12:00

Jag tror du ska träffa Liza jag. Eller kanske Ludde. men jag vet inte. Får väl kika in ikväll och se efter.

http://meyamoja.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards