Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Skött min älskade bäck

Av Sigge Svamphund - 23 april 2010 18:03

Hade tur idag.

Varken äcklig snö eller hälsovådligt regn på förmiddan så jag kom iväg till skogen.

Ännu bättre att matte hade den goda smaken att skjutsa mej till Rosmossen.

Hon skulle greja på Sörmlandsleden och jag hade andra planer.

  

All äckelsnö som föll i går har inte försvunnit ännu.

Men de flesta spagroparna var i alla fall lätta att komma åt.

  

Äntligen min älskade bäck!

Nu var det massor med underbart vatten i den så gissa om jag grejade.

Hade massor med jobb med att plocka bort en massa pinnar ur den och andra

viktiga saker.

  

Matte höll på och drog bort en massa grenar och skräp från leden.

Självklart så gjorde jag en insats som fyrbent etappledare, men jag jobbade med

de större träden.

  

Kunde äntligen använda underbara spagrop.

Sist var den ju dold under onödiga isen.

  

Min älskade bäck på ett annat ställe.

Tur att jag hade hunnit greja mycket på många andra ställen för här blev det

totalförbud.

Alldeles för strömt vatten enligt matte.

  

Detta är ingen skoj bild.

Kyrkans framfart inpå gränsen till naturreservatet.

Matte laddar ju stenhårt nu inför mötet på tisdag, så bland annat detta tänker

hon visa.

  

Här har jag hamnat bakom jägarnas tillhåll jaktstugan.

Försedd med onödigt koppel för det luktade rök och matte trodde att det kanske

var jägare där.

För första gången i mitt liv så testade jag att rulla mej på gamla älgrester.

Äsch, det var väl inget att ha, trots att jag vet att många av er hundar gör det.

Nä, jag håller mej till mina spagropar.

Jägarna var inte där så jag slapp kopplet och kunde ägna mej åt tunnrullning

ett tag.

  

Hade tur och fyndade en dunk.

Den har jag gömt för kommande behov.

  

Som sagt det är mycket snö kvar men jag kände för att jobba som murkelhund.

Lite längre fram har jag bra murkelställen.

  

Här VET jag att det ska finnas.

Men inte en endaste liten murkelvalp i sikte.

Det dröjer nog innan de visar sej där.

  

Matte gnällde ju efter mitt test att rulla på älgrester.

Hade tur och hittade en nästansjö där det gick utmärkt att simma.

Eleminerade alltså tortyrkammarhotet.

  

Sen var vi tillbaka på Sörmlandsleden så jag fortsatte att jobba.

Blev mycket slit med en massa stora grenar som låg över stigen.

  

På väg tillbaka till Sagostigen och bilen så hittade jag min gamla stubbe.

Den släpade jag ut ur skogen nångång i höstas.

Grejade en hel del med den innan jag gömde den på ett nytt ställe.

Efter att att slappat några timmar så skulle jag ut igen.

Hade inget som helst behov av att gå ut för det öste ner hälsovådligt regn.

Matte tar ju inte någon som helst hänsyn till min hälsa så hon släpade ut mej

i alla fall.

Vadå, jag tillbringade tre timmar i skogen på förmiddan, då behöver jag faktiskt inte

gå ut i regn.

I morgon blir en hård dag för då fyller människovalpen Adam 1 år.

 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

23 april 2010 19:51

Gillade du inte kadaverrullning?! Vad är det för fel på dig?????

http://www.kattarina.se

 
Rudi

Rudi

23 april 2010 19:59

Nä, kadaverrull är inget för mig heller, tack och lov, säger matte. Du verkar ha haft en kul dag med många bad. Precis som du vill ha det! Häsla Adam i morrn. Min gammelmatte fyller också år i morrn, men 85 st!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Wille

Wille

23 april 2010 20:19

Du ser ut att ha haft fullt upp, ja det ser en ju. Tur att en del av snön smält bort hos er igen.
Kan förstå att dte är mkt att göra nu när våren komme roch folk och fä börjar ge sig ut i skog och mark........

http://willebus.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

23 april 2010 23:24

Lite älgparfym gör en ju nästan oemotståndlig. Lite onödigt när du inte skulle på nån dejt, men ibland möter man ju tjejer av en slump, och då ska man ju lukta manligt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

23 april 2010 23:25

SKITVÄDER! Det snöar näsdukar här! Ser absolut inte klokt ut!
Enda positiva är att åtminstone all is är borta!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Elliot Kung af Upphärade

Elliot Kung af Upphärade

23 april 2010 23:50

Ooops då är ju Adam och jag lika gammla, då kanske han oxå får en ny tuggleksak :-) Vi skall hålla både tummar och tassar för din matte på tisdag. PÅ DOM BARA !!!!!

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Myrra

Myrra

24 april 2010 08:29

Nä,såna där rullningar i kadaver brukar inte jag heller hålla på med i vanliga fall. Det är Tindras avdelning. Men jag har, precis som du testat en gång i alla fall. Det finns kuligare saker i skogen eller hur?!;)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

Kajsa & Co

24 april 2010 13:15

Voff! ååå vi gillar att rulla oss i alla möjliga fina dofter, min 4-benta lilla syster är värst & att hon om hon kommer åt kan kasta i sig en o annan kattlort. Jag brukar rulla mig i snö när den finns eller några svampar, matte vet inte riktigt vad det är för sort, sent på hösten, de är alldeles sladdriga då och enligt matte luktar riktigt illa, jag tycker de luktar himmelskt gott ;) Ha en super bra helg! Hoppas födelsedagen blir skoj i morgon. Tass på er!

 
Hillman

Hillman

24 april 2010 13:22

Du måste förklara Sigge hur det här med regn hänger ihop. För du älskar att simma, bada coh spaa ute men så fort det kommer regn så är det hälsovådligt. Du dina spa-gropar och dina bäckar samt sjöar innehåller regn de med, så varför göra sån skillnad? Regn som regn, vi fattar inte hur du tänker.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards