Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Jobbat och dejtat

Av Sigge Svamphund - 19 april 2010 17:54

Hård dag.

Började med att åka till en av alla mina skogar.

Som vanligt mycket trevligt eftersom jag gick stigar som jag inte sett på månader.

  

Inledde med att hitta en gammal trasig hink som jag gömde för länge sen.

  

Känner en lukt som jag måste undersöka.

  

Slit och släp med svamphundsjobbet.

  

Naturligtvis så hade min ypperliga nos rätt.

Har hittat mängder med såna här små murkelvalpar idag.

Om ett par veckor eller så är det dags att ut och plocka såna.

Hann självklart med en massa andra viktiga hundgöromål som spagropar och

andra intressanta saker.

  

Passerade jägarnas tillhåll jaktstugan.

Förra veckan gick inte tunnan att rubba.

Men problemlösning gillar jag.

Fick slita en hel del.........................

  

Inget går upp mot en redig tunnrullning!

Nu är det ju lite klass på tunnan också istället för de där små svarta jag hittade

i förra veckan.

Styrkt av tunnrullningen så fortsatte jag murklehundsjobbet ett tag till.

Så åkte jag till Eskilstuna efter mina skogstimmar.

Hamnade hos matte föräldrar där det var lunch.

Utsökt god lasagne som jag fick en portion av.

Bara det att det var så gott att jag ville ha mera.

Efter att ha smörat mycket för mattes mamma, typ tittat henne djupt i ögonen medan

jag la en tass i hennes knä, så fick jag ytterligare en portion.

Mätt och belåten så somnade jag i deras säng ett tag medan människorna höll på

med tråksaker.

Sen fick jag passa bilen medan matte var på Rudis mattes jobb och nåt annat tråkställe.

Så skulle det handlas människomat.

Jag passade bilen igen och när vi åkte därifrån så drabbades matte av svåra chockskador.

Polisen hade någon form av kontroll och de glömde att stoppa oss!

Matte blir ALLTID invinkad i ALLA kontroller så hon fattar fortfarande inte att

de inte alls ville titta på hennes körkort idag.

Så skulle vi åka hem trodde jag.

Mätt och belåten så låg jag och halvsov när jag märkte att matte bromsade och

svängde.

Gissa vilken hund som blev klarvaken?

Äntligen hos Giah igen!!!!!!!

Men jag fick inte komma ur bilen på en gång.

Giah var ute tillsammans med onödige Dahro och otrohetsresultatet Alyza.

Bara det att onödige Dahro är kär i matte så han blev så glad att han rev

staketet när han såg henne!

Vet inte vad jag tycker om att andra hanar är kära i min matte.

  

Så här ser onödige Dahro ut.

När tre hundar var infångade och jag hade tvingats se matte gulla med Dahro

så äntligen!!!!!!

  

Min älskade Giah!!!

Vi har inte setts på evigheter eftersom hon luktat gott.

Sist var jag inlåst i min bil och hon hade onödigt koppel.

Men nu fanns det inga hinder.

  

Massor med skoj bus.

Så trevligt att äntligen få umgås igen.

Människorna var inne och ägande sej åt mänskligt tråkprat och fika.

Antar att matte gjorde en massa jag inte vill veta något om med Dahro.

Typ en massa kelande och daltande.

Men allt har ett slut så jag och Giah fick skiljas åt igen.

Matte borde skjutsa dit mej minst en gång om dagen tycker jag.

  

Förresten har jag berätta att tunnrullning är ett stort intresse?

Rullade massor med Giahs tunna.

Nu är jag en mycket trött men väldigt nöjd och belåten hund.



 
 
paula

paula

19 april 2010 18:24

Men vilken tur du hade Sigge! Men fy för såna konkurrenter...både om din fästmös gunst och mattes också, hur står du ut! Nu får du visa var skåpet ska stå! Undrade just hur långt ni kommit i murkelletandet, två veckor, ja då är det minst en och halv månad kvar här, suck. Kan du hälsa matte att boken hon efterlyste heter "plocka vilda matväxter"
Kram från pörtet

http://paulaz.se

 
Rudi

Rudi

19 april 2010 18:29

Idag hade jag gärna bytt med dig, jag hade en riktig pest-dag, men nu är det lugnt igen.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Wille

Wille

19 april 2010 18:41

Ja där ser man. Jag undrar samma sak, hur står du ut med att Dahro gullar med både din matte och din "fästmö" ?
Tur att du Giah fick busa och träffas en stund i alla fall. Det gör ju nog att det känns lite roligare.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alice

19 april 2010 18:47

Vi gick en runda i vår skog, matte och jag. Plötsligt prasslade det.Jag sprang iväg och visst var det en katt. Den for upp i ett träd. Jag stod nedanför och skällde. Ville ha ner den men ack den ville inte. Matte fångade mig och så blev det onödigt koppel förståss Vi gick en stund och vips sprang 2 rådjur över vår väg. Jag försökte springa men det onödiga kopplet satt fast i mig. Vi vände och gick hemåt. Matte sa arga ord till mig. Ingen bra dag. Om jag bara kunde lära mig att inte skälla när något är spännande så skulle jag säkert slippa önödiga kopplet.
Nu är det kväll snart med trevliga kvällskex.
Ha det gott Sigge
Kram från Din Alice

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

19 april 2010 20:12

Ja man håller då med om att man velar byta med dig idag. Här tvättas det, tumlas och Packas. Vi har tagit till flykten ut på balkongen. Det går bara inte att vara inne i detta kaos. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se.

 
Ludde

Ludde

19 april 2010 23:16

Blev tydligen en riktigt bra dag idag. Skönt att du fick rulla riktiga tunnor och en dejt också. Jag ska försöka övertala matte och husse att åka till Skottvång 10 juli. Det vore kul att träffas igen. Nattkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Giah

Giah

19 april 2010 23:35

Tack för en härlig träff igen...Var ju ett låååångt tag sen sist...Håller med minst en gång i veckan vore lagom...
Ja Alyza gillar spagropar nästan lika mycket som du ;)
(fast du aldrig hann lära mina småttingar det som smååå valpar)
Puss Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Kasper

Kasper

20 april 2010 00:14

Bra dag, och äntligen Giah! Men att din matte gullar med Dahro - DET är faktiskt inte alls bra! Men du vet ju - mot dig går han i alla fall inte upp! Inte på långa, lnga vägar!
Matte vägrar sekretera idag, hon har slagits med seg dator och omöjligt YouTube i flera timmar... Hon är SUR nu!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

20 april 2010 01:31

Oj då, redan murkelvalpar. Då vet du att våran mamsing är spekulant på dom. Härligt att du äntligen fick ha din hjärtas dam för dej själv.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria Öhlund

20 april 2010 09:46

Hej Sigge, Jag har läst din blogg ett tag, mycket underhållande tycker jag. Vilket underbart liv du har tillsammans med, i mitt tycke, en fantastisk matte, som till och med hjälper paddor över vägen.
Beundransvärt, tycker jag! Hälsningar Maria

 
Sigge

Sigge

20 april 2010 19:00

Alice: Man ska inte jaga katter. De kan vara riktigt trevliga att umgås med.
Jag skäller bara när jag spaar, annars är jag tyst har sina fördelar för då kan man göra saker utan mänsklig inblandning.
Maria: Välkommen till mej och skoj att du gillar min blogg.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Hillman

Hillman

21 april 2010 17:19

Jistanes va trött jag blir när "jag" läser hur du står i, jag förstår inte vart du får den myckna engergin ifrån. Jag blir alldeles utsliten av att höra vad du gör, inte konstigt att du blir trött.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards