Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Skitdag

Av Sigge Svamphund - 5 april 2010 17:42

Mycket dålig dag det här.

När matte vaknade i morse så tänkte hon inte gå upp.

Men hon kravlade sej ur lopplådan i alla fall och jag skulle gå ut för min morgontoalett.

  

Snöäcklet vräkte ner!

Där jag går så ska det vara barmark och inte alldeles vitt.

Som om inte det räckte så upptäckte vi nåt annat.

Snälla vänliga människor hade befriat min bil från ca 25 liter bensin under natten.

Det låsta tanklocket hade de brutit upp och tagit med sej.

Ja, ja det var ju oanvändbart så då slapp matte kasta det.

Att det kostade en massa pengar att skaffa ett nytt sen det förra bröts upp och försvann

är ju oväsentligt.

Den där bensinen skulle ha använts för diverse åkande som jag och matte behövt göra

men nu slipper vi ju det och kan stanna hemma.

Man ska ju dela med sej till sina medmänniskor och det har vi gjort.

Fast sanningen är att matte är så förbannat arg och ledsen så det liknar ingenting.

Räckte väl med punkteringen och det strulet plus att Marcus såg nån moj till nån

grej på bilen som måste bytas framöver.

Ja,ja nog om detta elände.

Har förövrigt mest haft en tråkdag.

Gick i alla fall ut för dagliga långrundan.

  

Äckligt var ordet!

Här ska det vara barmark men det är alldeles vitt.

Gick och kollade min sjö.

  

Den har blivit ännu större på bara ett par dagar.

  

Var sjävklart tvungen att testa vattnet.

Lite onödig is under vattenytan annars var det till full belåtenhet.

  

Service för det hade töat fram en hel hög med pinnar åt mej.

Valde ut en bra för de andra kommer nog snart att försvinna ut i sjön.

  

Sist gick det inte att gå här.

Men nu var det framkomligt.

  

Ute på den lilla ön så fyndade jag en flaska som jag hade mycket skoj med.

  

Ön har också blivit mycket mindre.

Spelar roll, jag gillar när det är mycket vatten!

  

Här var det lite jobbigt.

Inte för mej men matte sa saker (läs konstiga ord)

Översvämmat och isen var såphal och gummistövlar gör det visst ännu halare.

Äsch, det är bara att använda klorna.

Över kom hon i alla fall utan ofrivilliga spabesök.

  

Min bra spabäck har äntligen kommit fram men matte förbjöd mej att använda den.

Alldeles för strömt vatten enligt henne.

Fick roa mej med annat i stället.

Använde som vanligt några miljoner med spagropar.

Resten av dagen har det inte hänt så mycket.

Jag har mest haft tråkigt och lyssnat på mattes svärande över bensintjuvar.



 
 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

5 april 2010 18:37

Här var det snöat tidigt i morse...men det smälte till äcklig sörja ganska snart! Men du...blåsippor och en jäkla massa snö, hur fasen går det ihop? Jag kollar efter blåsippsknoppar på de ställen där det brukar komma men inte sett ngt ännu! Får kolla bättre:) Nu ska jag laga mat...döds tråkigt!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Rudi

Rudi

5 april 2010 18:46

Jo du, det var snövräk här i Julita också i morse. Men nu har det faktiskt smält igen, så vi har spårat i kväll!! Bensintjuvarna tycker jag att du ska spåra upp och sen dränka i närmsta spagrop!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

5 april 2010 18:57

Vi har också sådana där nesliga bensintjyvar här! Vi har aldrig mer än 10 liter i tanken på grund av dem, det har gjort att intresset för att stjäla vår bensin minskat avsevärt. Vi har en jeepdunk med extra bensin i skuffen ;)

http://blandhundarochkatter.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

5 april 2010 19:09

Varför kan man inte låta bli saker som man inte äger. Våran Matte hon hade nog också sagt lite dåliga ord, om det hade varit vi som drabbats. Du verkar ha haft samma skit väder som vi. Snö grått och trist. Men det vart en tur till stugan iallafall. Ha en fortsatt bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Anna med flock

Anna med flock

5 april 2010 19:36

Usch vad tråkigt med elaka bensintjuvar... vi fick också vårt tanklock förstört för ett tag sedan men dom kom aldig åt benisnen.

Hoppas ni får en bättre morgondag!

http://timsevimse.blogg.se

 
Ludde

Ludde

5 april 2010 21:33

Du får säga åt matten att parkera bilen så nära en vägg hon kan så att inte bensintjuvarna kommer åt, eller be verkstan sätta en sil en bit ned i tankröret. Hoppas snön smälter bort i morgon... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

5 april 2010 22:55

Man blir så ledsen över all skit som inträffar. Man kan verkligen undra över hur djupt en del kan sjunka när de stjäl från sina medmänniskor.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Stella & Doris

Stella & Doris

5 april 2010 23:00

Usch vilka tråkigheter, både med snön och bensinen..
Tur att du fick bada lite i alla fall!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

6 april 2010 01:03

Stackars stackars matte, förstår att hon är förbannad. Ja det var ju ingen rolig dag och så snö på det... voijne voijne

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sigges blogg :)) & Att busa.

6 april 2010 01:10

Voff! Vilket busväder ni fått idag, vi har haft ganska fint väder i dag, några småflingor kom på em när vi tog vår promenad.

Tänk att man inte får ha nått i fred, och besnin som är så dyr också. Vi blev bestulna på all dieselolja/villaolja, oljetanken stod på baksidan :(( Vi håller också nu mer dörren låst även när vi är hemma. Matte har varit med om att folk rycker eller smyger upp dörren & bara kliver in....och inte säger nått utan bara står där helt tysta, och särskilt då husse varit borta på kvällarna. Där matte bodde/hyrde förut, var det någon som stod vid sängen vid fotändan mitt i natten & stirrade på henne, det var mörkt o skummt, husse jobba natt, matte var så rädd hon vågade inte säga ett knyst eller röra sig, hon hörde någon öppna ytterdörren & smälla igen den,(trode först att det var husse som kommit hem, det var inte han, det var någon som var kortare & rundare i kroppsformen, och husse skulle aldrig skrämma matte så där) Sen var det någon som var in i källaren och åt upp all glass ur frysen, matte trodde det var husse & husse visste inte ens att det fanns glass & han äter definitivt inte några mängder med sötsaker, men ingen hade rört glassen, då fick matte se att vedluckan var öppen, och någon tagit sig in den vägen i källaren o länsat frysen + sluligt mattes mässingskandelabrar hon fått av sin svärmor + en ljus-sten hon fått av sin mamma. Det matte märkte först var att katterna var konstiga & oroliga när hon kom hem, rädda för ben/fötter & häftiga rörelser,och särskilt män, det var då hon förstod att något inte stod rätt till.De böt lås på ytterdörren och det blev lugnare, men katterna var skärrade länge efter detta.
Det var också därför matte & husse skaffa mig, jag ska signalera om jag hör nått konstigt. matte har ett komando, som jag vet att jag ska söka av tomten. Sen brukar vi låna mattes lillebrors schäferkille, om matte är själv hemma, Vi är då tre vovvar hemma. Fruktansvärt olustigt.
Hemma kommer det upp larm/rörelsedtektor/lysen. Även om man ändå aldrig är helt säker, så är det bättre än ingenting.

Fina bilder :))
Ha det! Svansvifftisar!

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

6 april 2010 01:13

Men så jädrans tråkigt och onödigt att stjäla. Man blir ju helt skogstokig över sånt. och så snö på allt elände. Nu är det dags att flytta till Sveriges framsida så ni får uppleva våren.
vårpussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

6 april 2010 13:33

Dim matte behöver koppla ström till tanklocket så tjuvarnas fingar sitter kvar tills ni kommer ut, det finns massor av illfundighet som min matte kommer på när det gäller såna där klåfingriga tvåbeningar. Hoppas att de körde i diket de som nallade eran bensin. Våran husse tycker att du är sanslöst rolig det tycker matte med.

Taxkramisar och många öronklianden från husse och matte.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Giah

Giah

6 april 2010 13:45

Blev såå glad när din matte kom in till oss...Trodde ju jag skulle få träffa dig!!!
När jag den andra gången fick komma med ut så trodde jag att dom ÄNTLIGEN fått nåt förstånd våra mattar...Men INTE!!! Dom hade ju inte ens gett dig en möjlighet att hoppa ut ur bilen :(
När din matte äntligen öppnade bildörren så satte hon sig och körde iväg med dig!!! FYYY va besviken jag blev!!! Matte tröstade mig och sa att det inte dröjer så länge till innan vi får träffas...JAG VILL JU SES NUUUUU!!!
Puss Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Ingen bild

Kajsa & Co

10 april 2010 02:27

Voff! Men vad konstigt det blev här uppe i vårt inlägg.....Det stod på sidan något i stil med, vad gillar du,,,,,och där skrev vi i, Sigges blogg :)) & Att busa.
Men vårt namn verkar fallit bort :))
Ska stå Från Kajsa & Co...där det står
Sigges blogg :)) & Att busa.
Konstigt det kan bli i bland :))

Nåja! Ha en trevlig dag!
Tass på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards