Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Varit på middag

Av Sigge Svamphund - 4 april 2010 20:38

Idag har jag varit bjuden på middag.

Men innan det var dags för den så ägnade jag mej åt lite annat.

Blev inte skjutsad till nån skog eftersom bilen var olaglig.

Så det fick bli en längre runda i mina hemmaskogar istället.

  

Sånt här får matte att bli alldeles överlycklig små små blåsippsvalpar.

Människor har så märkliga intressen.

  

Jag anser att det här är mycket viktigare.

Städa bort onödig is från spagropar.

Jobbade ganska hårt med det.

  

Passerade min förbjudna å.

Kolla det finns skum perfekt till inpackning och jag har onödigt koppel.

Ån som brukar vara ungefär en meter bred har blivit en älv nu och större lär den bli.

  

Årets allra första tusslilago fick matte att jubla.

Jag gjorde faktiskt en insats och kan numer titulera mej blomsterhund.

Markerade ett helt gäng åt henne på samma sätt som jag markerar svamp.

Fick massor med beröm och godis för väl utfört jobb.

Blev en bukett som matte tog med till sina föräldrar.

Efter att ha slappat ett tag så var det dags att åka till Eskilstuna.

På väg dit så trodde jag att alla goda makter var med mej.

Matte bromsade och svängde hos Giah!!!!!

Nähä, inte det inte.

Bara hämtande av däcken till min bil.

Såg inte ens Giah.

Hos mattes föräldrar var människovalparna Oliver och Adam och deras föräldrar.

När människorna åt förrätt så serverades jag också sån bestånde av prinskorvar.

Utsökt gott.

  

Det gäller ju att placera sej på rätt ställe.

Mycket lönade att vara mellan människovalparna.

Blev massor med smaskig mat till mej.

Lyckades bjuda mej på glass till efterrätt också.

Borde faktiskt få trerätters middag varje dag.

Busade självklart massor med Oliver.

  

Kolla Adam snart kommer han att springa för fullt.

Här tränar han mellan sin mamma Cissi och pappa Marcus.

Efter all mat så var det dags att göra min bil laglig.

Alltså få dit de andra tre sommardäcken.

  

Oliver följde med ut för att vara assistent.

Här får han instruktioner av sin pappa hur man gör.

  

Nästa gång det är dags att byta däck så fixar han det säkert.

Bra att ha en människovalp som kan hjälpa mej med min bil.

Fast sen kom han på att vi skulle busa istället så hans pappa fick fixa resten av däcken.

  

Bra lekplats för det fanns såna där superskoj koner där.

Jag gav Oliver några lektioner i hur man bäst busar med såna och han fattade

direkt hur skoj de är.

Eller han skrattade mest åt mej när jag demonsterade hur man brottas med dom.

Så var det dags att åka hem och historien upprepade sej.

Matte bromsade och svängde hos Giah.

Näääääää Giah luktar supergott och vi borde verkligen dejta.

Matte lastade ur däck, försvann in och pratade med onödiga Dahro.

Sen kom Giah ut.

Jo visst, hon i koppel och jag inlåst i min bil!

Fick bara se henne på avstånd.

Skitmänniskor!!!!!!!!!

Nu är jag en väldigt trött hund och klockan har blivit mycket.

Kikar in hos alla er andra och besvarar kommentarer imorgonbitti istället.

 
 
paula

paula

4 april 2010 21:21

Sicken lyx med trerätters, fast det är du värd Sigge! Nu fick jag också se en första tussilago, jag blir nog lika fånigt lycklig som din matte...vad det nu är för speciellt med dem?
Kram från pörtet

http://paulaz.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

4 april 2010 21:31

Du kommer att ha väldigt bra nytta av Oliver. Han verkar lära sig saker snabbt. Se bara till att han hittar dom bästa spagroparna, som din Matte har till dig också så är allt fulländat. Vi är 2 trötta killar efter dagens bus. Ha en fortsatt bra söndag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

4 april 2010 22:32

Oj, så trött jag är efter min Växjö-resa. Men jag kollade din blogg i alla fall. Kul dag. Och du matten blev lycklig av att se blåsippsknoppen! Jag skulle gärna vilja veta vad din matte drömde om, när det var om mig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

4 april 2010 23:35

Höjden av tråkighet att NÄSTAN träffa Giah. Förstår inte hur dom tänker. Tur att du fick hjälp med däcken, och att det är dags för sommardäck dessutom. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Maja

5 april 2010 09:35

Blomsterhunden Sigge!!! Du är verkligen helt otroligt smart som gör allt för att glädja din matte. Med fickorna ständigt proppfulla med godis är det inte lätt för henne att få plats med plånboken, bilnycklar och annat onödigt.

 
Ingen bild

Alice

5 april 2010 11:50

Hej Sigge! Skall verkligen föreslå min matte att leta blommor i skogen, så kanske vi kommer dit. Hon bara ´pratar om att det är så vått överallt. Själv hade jag en bra dag hos mattes syster och deras människovalp samt deras gamla hund Nanny. Nanny har många många leksaker. Jag tordes inte ta någon men fick låna en av mattes syster. En bra leksak som gick att tömma på innehåll ganska fort. Jag ruskade den en del för att se till att den inte skulle bråka med mig och sedan tömde jag den. Fick lite bra mat att äta där samt en promenad i ösregn med många bra nya dofter. Detta var i staden Göteborg och där tycks bo många av mina kamrater. Hade stor respekt för Nanny. Hon markerade då och då jag förstod. Ganska tröttsamt att vara på sin vakt så där en hel eftermiddag. Så trevligt när matte sa att vi skulle åka hem till vårt hem. I dag dåligt väder. Matte pratar om löv i trädgården, vad hon nu menar. Det är väl alltid löv i trädgårdar och i skogar. Jag vilar mig framför en skön varm kamin och avvaktar dagens begivenheter. Hoppas Din dag också blir bra.
Kram från Din egen lilla svarta
Alice

 
Myrra och Tindra

Myrra och Tindra

5 april 2010 12:15

Bra det här med påsk tycker jag - även om jag fick vänta väldigt länge på mina prinskorvar. Jag fick inte ens sitta med vid bordet för matte! Hemma får jag minsann, men inte hos morrmorr.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Wille

Wille

5 april 2010 12:41

Matte blir också konstig när hon ser vårblommorna. Du skulle ha sett henne häromdgane då vi hitatde krokusar ! Tussilago har vi sett, men matte har inte plockat några av dem, hon tycker de ska få glädja lite fler innan hon plockar sin egen bukett, för där var det inte så många där hon hittade dem.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

5 april 2010 14:07

Vårblommor och sommardäck....Men såg inte jag på TV att det snöade hos er idag???
Hoppas jag har sett fel!
Nu springer snart lille Adam för fullt, då kanske du får svårt att hänga med :D Tycker att tiden går fort, han var ju nyss ny ju!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Edith

Edith

5 april 2010 16:10

Vilken spännande dag du har haft. Förstår att du blev trött till slut. Tussilago och blåsippa ... underbart säger matte. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

6 april 2010 13:27

Va skojsigt du haft med Oliver, tur att han oxå får lära sig hur däcken ska sitta tills det blir hans tur att hjälpa dig. Sen det där med Giha, tycker vi var väldans tassigt av din matte, hon degraderas åmensbums till fismatte.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards