Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Äntligen Krokodilsjön!!!!!!!

Av Sigge Svamphund - 2 april 2010 18:07

Väctes tidigt i morse och trodde att det var jordbävning eller liknande naturkatastrof.

Men det vara bara matte som kom hem från Blåkulla och lyckades kraschlanda i huset.

  

Denna syn mötte mej när jag skulle göra morgontoalett.

Mattes numer föredetta kvast.

Nästa år håller jag henne i koppel så hon inte kommer iväg till Blåkulla.

Efter ett par timmar så hade hon i alla fall hämtat sej så pass att jag skulle komma

ut på dagens långrunda.

Hamnade i Gröna männenskogen.

  

Spaade massor men överallt är de inte tillgängliga ännu.

Som här bara en massa äcklig tjock snö där det borde vara lerigt vatten.

  

Det tar sej, snart blir min superspagrop äntligen användbar.

Nu syns den ju i alla fall efter att ha varit begravd under snön hela vintern.

  

Här är det bråttom!!!!!!

Matte har precis sagt att vi ska gå en av vägarna mot Krokodilsjön.

Det har inte varit framkomligt på hela vintern och 3,5 månader är en lååång tid,

Hittade mängder med spagropar och en massa annat intressant inne i skogen.

  

Det här brukar vara en löjligt liten bäck där jag med tur kan göra inpackningar av

tassarna.

Nu är den helt underbart stor.

  

Fanns skum till inpackning också.

Gillar snösmältning.

  

Matte trodde att hon skulle hämta kåda till salva på några granar här.

Behöver jag tala om att kådan är kvar och kommer nog att vara det en stund?

  

Krokodilsjön växer.

Till vänster på bilden så syns ett litet träd som står ensamt.

Där ungefär brukar sjön börja normalt.

  

Bland albuskarna så brukar det växa en svamp som heter vinterskivling.

Men inte idag för buskarna badar.

  

Underbart att känna lite Krokodilsjövatten runt benen.

När onödiga isen behagar försvinna då kommer sjön att bli ännu större.

Har väldigt mycket att ordna med runt Krokodilsjön eftersom det var så länge sen

jag var där.

Men nu hoppas jag att ordningen återställs och jag kommer dit ofta.

  

Men ännu är det alldeles för mycket snö kvar för att ordningen ska vara

helt återställd.

  

Hittade en stackars snigel som nog drunknade redan innan snön kom.

  

Så fick jag höra igen att jag är överambitiös.

Vaddå, så klart att alla spagropar ska grävas fram!

Att jag redan utnyttjat 19 miljarder är fullkomligt oväsentligt.

  

På andra ställen i skogen så har all snö försvunnit och det känns som om

murkelsäsongen snart är nära.

Var väldigt skönt att ligga och slappa i solen en stund.

Matte börjar prata om ryggsäck, ficka i skogen och riktiga långturer.

  

Syns dåligt på bilden, men matte har precis utnämnt mej till hjälte.

Slarviga människan lyckades tappa sin plånbok utan att märka det.

(Mer intresserad av papper till sin rinnade nos)

Men jag märkte det och tog självklart reda på den.

Nu har hon bestämt att plånboken ska vara hemma och så ska hon bara ta med

sej körkortet.

Låter som en god idé så slipper jag hålla reda på hennes ägodelar.

Jag var ganska trött efter nästan tre timmar i skogen och allt jobb med att

kolla allt efter vintern.

Så resten av dagen har jag mest slappat.

Matte säjer att imorgon ska jag få göra nåt som jag kommer att bli väldit glad

över.

Undrar om det är dejt med Giah som luktar ljuvligt just nu?

 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

2 april 2010 18:44

Matte hälsar att hon tycker du är så duktig som hittade din mattes plånbok. Nog för det gick vilt till i Blåkulla i natt, men att tappa plånboken är ju onödigt.
Mattes kvast höll, för hon köpte en ny för en månad sen. Lite med pill med intrimning bara.

Skönt att du äntligen fick bada! Det är ju faktiskt 2 april,. så det är ju verkligen på tiden!

http://www.kattarina.se

 
Rudi

Rudi

2 april 2010 19:54

Jojo, det badas och plaskas överallt nuförtiden. Jag fick jobba som badvakt idag när polarna badade. Nä, det är inte kyrkan, utan storbonden som slaktat vår fina skog. Han gör ofta så, tyvärr. 5 juni, är det Torgbodarna månntro? Och du får inte följa med? Taskigt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Maja

2 april 2010 20:45

Jag har funderat på det där med renrasighet. Är du möjligen en korsning av 2 x vallhund och spårande polishund, utter och bäver?
Du är ju så fantastisk duktig på att hitta allt som är tappat och glömt, gillar vatten och att gnaga på träd och träpinnar.

Kanske kan matte berätta om den korsningen, om hon träffar "stollen" någon mer gång. Bara för att imponera lite, så att du kan få leka med den där stackars renrasiga hunden.

 
Kasper

Kasper

3 april 2010 00:01

Det är tydlgien väldigt dålig kvalitet på kvastar nuförtiden. De var kanske det som min matte hade på känn,när hon bestämde sig för att stanna hemma i år.
Härlig tur du hade i skogen, och en sån tur att åtminstone du har koll på tillvaron! Plånböcker ska INTE tappas!
jag har förresten sett en annan gynnare som har ett om inte ett öra så ett horn upp och ett i minne... :) Matte tycker att det ser jättegulligt ut.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

3 april 2010 02:13

Ja, kvast-kvalite´n är usel nu förtiden, eller så har våra mattar varit snåla och köpt billiga kopior :-)
Vilka härliga spagropar du har hittat idag. JAg funderar på varför din matte har plånboken med sig i skogen... är det för att betala alla dina spa-bad :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alice

3 april 2010 11:47

Vilka underbara äventyr Du har varje dag Sigge. Här är det snålt. Matte säger att det är så vått i skogen.Sånt bryr jag mig inte om. Matte var hemma i år.Hennes kvast hade körförbud sade hon. Vi besökte grannar i går. D v s jag fick sitta i en hästbox medan matte fikade. Familjen har katter som kommer och går genom katt lucka. Jag gillar inte kattor så mycket, tycker det är roligt när de springer!!! Efter mattes fika fick vi promenad tack och lov. Hästbox är bra i bland, luktar gott där och ett och annat kan man ju smaka på. I dag sol och värme. Promenaden hägrar.
Ha en rolig påsk Sigge. Hoppas Du kan tänka på spagropar och annat trevligt och slipper hålla ordning på slarvmattes tillhörigheter.
Påskpuss från Alice

 
tuna

tuna

3 april 2010 12:48

Snyggt jobb med plånbokshittandet! Jag skulle nog inte ha brytt mig för matte har inget av värde i sin. Den är bara fylld med en massa tråkiga plastkort. Det är ganska långt till torra platser i skogen i Tunaland. Just nu är det snöstigar som knappt bär som vi traskar på. Tur att matte inte är så tung, så det går inte igenom så ofta.

http://tuna.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

3 april 2010 16:03

Jisses det måste ha varit en rejäl kraschlandning. Tur att hon återhämtade sig ordentligt. Jag förstår att matte utnämnt dig till hjälte, det skulle nog min matte göra också om jag hittade ngt så viktigt som hon tappat.
Ha nu en riktigt skön Påskafton.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

3 april 2010 20:33

Maja: Du är allt en bra smart kisse du.
Om vi möter "idioten" igen så ska matte stoppa dina ord i halsen på honom.
Alice: Hästbox låter otäckt!
Du vet väl att hästar äter hundar!
Min matte påstår att det är trevliga djur men jag VET att de äter oskyldiga hundar.
Nog är det blött i skogarna alltid till min stora glädje.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

6 april 2010 12:37

Skönt att se flera spagropar som blivit tillgängliga för dig, inte alls dumt.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards