Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Slit och släp

Av Sigge Svamphund - 15 mars 2010 18:38

Har varit väldigt upptagen idag.

Innan jag skulle jobba med människovalpspassningen så var jag en sväng i skogen.

Matte tyckte att jag skulle röra på mej och så behövde ju jag uppsöka ett par granar och lite andra viktiga hundgöromål.

  

Titta!

Det börjar synas mark.

Matte klagade mest eftersom skogsvägarna börjar påminna om välspolade skridskobanor.

Var glada att ni slipper se 190 åringen stappla runt där.

  

Jag hade tur och hittade en blommande korvbjörk.

Tog självklart hand om alla korvarna.

  

Matte hittade nåt underligt.

Denna märkliga sak växer i en tall och är stor som en kokosnöt ungefär.

Matte har aldrig sett nåt liknade och fattar inte hur hon kunnat missa denna eftersom vi

gått förbi tallen nån miljon gånger.

Någon av er som vet vad det kan vara?

Bilden ska matte lägga ut på Svampguidens forum där det finns massor med

kunniga människor så kanske att jag kan berätta imorgon vad detta är.

Sen åkte jag till Eskilstuna och människovalparna.

  

Oliver ska som vanligt kramas och berätta hur mycket han älskar mej.

Så ägnade vi oss åt massor med skoj bus på hans rum medan Adam bara sov och sov.

  

När Oliver blir stor blir han nog kock för han stekte Frolicar åt mej idag också.

Mitt vanliga halsband ska jag inte ha utan Oliver tycker att jag är snyggare med

leksaken runt halsen.

Ja, ja jag måste ju ställa upp för människovalparna.

  

När matte vände ryggen till så bestämde Oliver att vi skulle vara ute.

Behöver jag tala om att matte INTE blev glad när han satt i snön nästan

utan kläder?

  

Men matte såg till att han fick mer kläder på sej och sen var vi ute och ägnade oss

åt massor med skoj snöbus.

Oliver kastade snö och jag fångade.

  

Nästa sak som matte inte uppskattade.

Adam hade vaknat och medan matte grejade med honom så hittade Oliver sågen

och sågade snö.

Tydligen förbjuden människovalpssysselsättning för matte sa saker och knyckte

sågen.

  

Adam är snart 11 månader och tränar för fullt på att lära sej gå.

I dag fick matte se honom ta tre steg utan att hålla sej i nånting.

Jag ser också fram emot att han börjar gå ordentligt så han kan delta i allt skoj bus.

  

Här försöker jag träna honom i att kasta leksak till mej.

Oliver försökte också ge honom instruktioner så snart klarar han det säkert.

  

Blev faktiskt en bild på mej tillsammans med mina bästa människovalpar.

Flera timmars intensivt busande blev det innan det var dags för mej att åka hem.

Är väldigt trött nu men dagen har varit väldigt bra.







 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

15 mars 2010 19:14

Det måste ju vara trollens nattbelysning som ni sett i tallen!
Tycker människovalparna verkar synnerligen sympatiska. Speciellt när de lagar gotter åt dig!

http://www.kattarina.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

15 mars 2010 19:31

Men vilken konstig sak ni hade i trädet. Håller med om att det såg ut som en kokosnöt. Hörru dom där människovalparna var väl en aning busiga, leka i snön utan kläder och använda onödiga sågen. Men Oliver är duktig som lagar mat åt dig. Du verkar ha haft en full dag med skoj. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kajsa & Co

15 mars 2010 20:21

Voff! Vilken dag ;o) Kockat frolic ;) hihi
& hittat korvblommande träd.

Usch ja, för denna halka, inte alls roligt.
Min matte tröttnade, och köpte ett par Icebug-kängor,
(hon fick i present av husse när hon fyllde år) men hon har lyckats halka med dem oxå, men de är klart bättre än vanliga skor eller sånna där lösa broddar, lite väl dyra skor, men det kan vara värt att slippa slå sig fördärvad.
Köpte dem på sportaffären.
(till din matte att kika på http://www.icebug.se/

 
Stella & Doris

Stella & Doris

15 mars 2010 21:46

Oj vad ni har busat... Men vi får nog hålla med di matte om att människovalpar behöver ordentligt med kläder på sig ute i kylan och att sågar faktiskt är lite farliga....

Spännande grej i skogen, ser ut som ett "lock" till ett stort ekollon....

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

15 mars 2010 21:51

Kul att du tittar in! Roligt att matte gillar Toots, han var fasaväckande tjock när han kom. Som att lyfta en liten gris ungefär, hehe. Vet inte hur mycket han gått ner men det är gissningsvis tre-fyra kilo i alla fall.
Skum grej ni hittade i tallen! Det kanske är en liten tänkarmössa som hänger där?

http://blandhundarochkatter.bloggagratis.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

15 mars 2010 23:08

Så sorgligt med Penny Pök. Förstår att ni saknar henne jättemycket. Men så härligt att hon fick somna där hon var älskad och trygg.
Den där konstiga svampen kanske är en vättehatt som har fastnat?
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

15 mars 2010 23:26

Tror nog att det är en fastvuxen kokosnöt som någon fågelfantast satt upp för länge sedan, om det nu var en tall. Det kanske var en palm som var i skogen på maskerad?

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

16 mars 2010 07:05

Vad härligt med barmark. Snart är våren här. Vilka fina människovalpar du har. Det såg kallt ut när Oliver satt utan ytterkläder i snön ... och det var lite busigt gjort. Du verkar ha haft en toppendag. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Anna med flock

Anna med flock

16 mars 2010 07:38

Åh vilka härliga bilder, gillar den när det "steks frolic", verkligen bra hundfostrad den där Oliver ;)

http://timsevimse.blogg.se

 
Illerson

Illerson

16 mars 2010 11:08

Jag kan nästan se din matte framför mig för så brukar matte oxå bli när det är isigt och vilka konstiga ord hon kan, hihi.

Kul att du varit barnvakt, det är ingen dum sysselsättning för då får man alltid någe gott, frolic gillar jag helskarpt.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

16 mars 2010 13:06

Ojojoj du har då haft fullt upp ser jag. Inte en lätt uppgift att passa människovalpar inte. Men vilken jättemysig klekkompis du verkar var till dem, och naturligtvis barnvakt också. Min människovalp han är lite äldre han, han är 8 år men tycker det är jättemysigt att kramas med mig, och jag gillar det, men ännu mer gillar han att leka med mig. Det älskar jag !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

16 mars 2010 15:05

Isiga vägar är inget kul alls när man är ute. Man är ju lite orolig för de där tvåbenta som har problem att stå på isen.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

17 mars 2010 22:40

Nu hoppas jag att kung Bore sover tungt och att fru tö får jobba ostört. Häftig tallmojäng, något sådant har jag aldrig sett. Jag hoppas du ska få svar på vad det är frö ngt.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards