Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Fått present

Av Sigge Svamphund - 1 mars 2010 17:31

Visste ju att jag skulle till människovalparna idag.

Mycket trevligt för jag såg fram emot en massa skoj bus.

Äckligt snöväder när jag åkte till Eskilstuna.

Väl där så inledde jag och Oliver med en massa busande.

Så skulle vi gå ut fast snön vräkte ner.

Jag trodde att vi kanske skulle till den där skojiga Djurgårn för snöbus.

Skulle vi inte för vi skulle till centrala stan.

  

Nästan alla Eskilstunas änder låg och slappade på en gräsmatta.

Jag fick inte umgås med dom för matte.

Så passade jag Rudis mattes jobb en liten stund medan matte och Oliver gjorde nåt där.

Sen gick vi till en Grisöronaffär.

Fick inte följa med in för Oliver skulle handla nåt hemligt.

Efter Grisöronaffären var de inne på ett ställe till och köpte nåt.

Hela tiden så vräkte snön ner.

När vi efter ett par timmar var tillbaka hemma hos Oliver så såg vi ut som vandrande

snögubbar alla tre.

Matte skulle sälja sina onda armar till högstbjudande alternativt betala för att bli av

med dom efter att ha dragit Olivers vagn i all snö.

  

Titta!

Snäll människovalp jag har.

Oliver hade köpt födelsedagspresent till mej.

Jag fyller ju i morgon men då är Oliver på sitt människovalpsdagis så han fick fira

mej idag.

Behövde inte öppna paketet själv det fixade Oliver.

  

Alldeles själv så hade han bestämt att jag skulle få en boll och en påse smaskigt

godis.

Utmärkta presenter han valde åt mej.

  

Människovalparnas mamma Cissi hade lagat mat medan vi var borta.

Vi blev också bjudna på mat.

  

Adam är ju 10 månader nu och äntligen börjar han begripa viktiga saker.

  

Som här, han var vänlig och kastade sin tallrik på golvet.

Perfekt eftersom jag var hungrig.

  

Sen fick jag en portion av Oliver också.

Goda biffar, sås och potatis.

Perfekt födelsedagslunch.

  

Efter maten så busade jag och Oliver med bollen jag fick.

Vi hade väldigt mycket skoj.

  

Så provsmakade jag godiset också.

Utsökt gott.

Oliver borde få handla ofta åt mej.

Han har mycket bra känsla för vad jag vill ha.

  

Sen var det fika.

Matte och Oliver hade köpt en tårta.

De lyckades köpa en utan gluten så Oliver kunde äta och utan choklad så jag också

kunde äta.

Sen skulle den helst av varit utan socker för att matte skulle kunna äta också, en

där hade de inte lyckats.

I alla fall så var min födelsdagstårta mycket god.

Vi busade ännu mera sen.

  

Dags för mej att åka hem.

Men Oliver står och kramar mej talar om att han älskar mej och att jag är hans

hund så jag ska vara kvar.

Efter en del övertalning från matte så insåg Oliver att jag skulle få åka hem.

Jag kommer ju snart tillbaka och busar mera med honom.

Åka hem var enligt matte spännande.

Jag sov i baksätet och märkte inget av snöstorm, igendrivna vägar och att det

tog 45 minuter hem i stället för en halvtimme.

Men hem kom vi utan att hamna i diket eller köra fast eller andra dumheter.

Måste säja att jag är mycket nöjd med Oliver firande av mej.

I morgon fyller jag 6 år, hoppas att matte ger mej nåt paket då.


 
 
Rudi

Rudi

1 mars 2010 18:10

Matte säger att hon tittade lite efter din matte och Oliver idag.men lyckades tydligen missa dom. Grisöronaffären i centrum är riktigt bra godis. Så klart att det gick att hitta födelsedagsgodis till dig där! Det är en bra idé att fira födelsedag i flera dagar. tänk att änderna låg kvar på årecis samma ställe som när matte fotade mig med om för några veckor sen. Tråkigt liv dom måste ha!
Sov gott din sista natt som 5-åring!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

1 mars 2010 18:27

Vi får välan gratulera i förskott då, hoppas att du får en mycket bra födelsedag, godis i mängder och en god middag hör oxå till.

Roligt du haft hos Oliver, han är snäll som köpt present åt dig, det syns lång väg att han gillar dig. Du har tur som har flera extra hussar, det är bra att ha.

Fick du mycket snö idag, vi har tur för det skulle inte komma hit upp utan det skulle ta vägen över Eskilstuna, Västerås, Stockholm och Uppsala. Där bor ju inte vi så då slipper vi snön, tror jag i alla fall.

Grattis Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

1 mars 2010 18:27

Men ååå vilken toppendag du haft...då blir det ju som att du får fira födelsedagen 2 ggr=) vad underbart!
Vi kollar in i morrn igen få se vad du fått i present av din matte=)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

1 mars 2010 20:10

Vilken härlig dag du har haft, även om du inte fick något spabad. Men givmilda människovalpar är kanske ett strå vassare. grattis i förskott på 6 årsdagen. Jag tror nog att matten har något extra gott till dig i morgon.
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

1 mars 2010 20:16

Vilken tur du har får tårta före din födelsedag. Undrar vad du får i morgon då, man får gratulera i förskott. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

1 mars 2010 22:05

Klart att man ska firas i flera dagar! I alla fall om man är svamphund. Godis, biff och tårta smakade säkert gott. Synd att du inte fick sätta fart på änderna. Dom behöver nog livas upp ibland. Ha en härlig födelsedag i morgon! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

1 mars 2010 23:32

Grattis!!!
vilken bra kille den där! Mycket bra presenter måste jag ju säga.
Hoppas du får en bra födelsedag. och att matte låter dig spaa i alla fall lite eftersom du fyller år.

http://www.kattarina.se

 
Gunbritt me flock

Gunbritt me flock

2 mars 2010 00:10

HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA HURRA!!! Värdens bästa SIGGE svamphund fyller år idag :)
(KL är över 24.00)
Ha en härlig dag...Min bil har snöat in så jag kan inte komma och fira dig, men skickar MASSOR med pussar till dig på DIN DAG!!!
Puss Giah
Ps. Dom andra i flocken vill oxå säga GRATTIS!!!
Ds.

http://www.belgarhuset.com

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

2 mars 2010 01:06

Grattis Sigge här kommer en liten dikt på din födelsedag..

Sigge vill dig gratulera
tänkte skicka mycket lera
så du kunde få ett eget SPA
men det får bli en annan da
För än så länge finns det bara snö
så jag skickar det när det blir tö....
Födelsedagskramar från Elliot och Kulan

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kajsa & Co

2 mars 2010 02:30

Voff! fina bilder. Ser att du är duktig kille, som fixar disken ;) Stort grattis på födelsedagen, om jag kunde skulle jag posta en stor älgskonk (har frysen full, med hundgodis;) Min husse brukar ta med till jobbet, och såga i mindre bitar till mig & min lilla syster, så vi får älg märgben, det skulle jag vilja bjuda på....men törs inte skicka på posten, det kanske ligger varmt o blir härsket, man vill ju inte bli sjuk i magen.

Matte hämtade igen sig från kräksjukan....ja då åker hon på gallstensanfall. jag satt och tittade på matte, tyckte hon var jätte konstig som kärlade runt på golvet & ojade sig, jag funderar.....-ska vi leka bus kanske? är det det hon vill *fniss* 11 timmar att det i, ingen värktablett hjälpte heller, sen fick hon frossa efter :(( Nåja, vi orkade följa med husse till flygfältet, jag fick mig en fin promenad av en matte som var grön i ansiktet, jag tappade bort min leksaksboll i all snö oxå.
Mattes fel....husse skulle kika om han hittar min boll, den var ju faktiskt ny.

Ha en fortsatt fin födelsedag :)
Svansvifft!

 
Torsten

Torsten

2 mars 2010 07:20

Jaaa, må han leva, ja må han leeeva, ja må han leva uti hundrade ååååår.....GRATTIS SIGGE!!!!
Hoppas verkligen att du får många paket och nåt riktigt gott att smaska på!
Ha en bra födelsedag!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Edith

Edith

2 mars 2010 08:31

Grattis på 6-årsdagen. Du blev verkligen firad igår. Vilka supersnälla människovalpar du har. Och gulliga. Jag har en minihusse som är 2½ år. Han är också jättesnäll med mig. Födelsedagskramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

2 mars 2010 11:41

Vi är inte så bra som Elliot o dikta men vi gör ett försök:

Sigge du är ett snille
som på svamp har dille.
Nästan ute i skogen varje dag
och letar fynd av alla slag.
Sist det var en jacka med flees
som du fick behålla som bevis
för att du är världens bästa sökhund
när du inte är en bökhund.
Alla gropar snart du finner
och i dem du dig befinner.
För spa:a är ett måste för att pälsen ska va fin
så du slipper i tortyrkammaren lida pin.
Vi grattar dig och sjunger en sång
med ylande hela dagen lång.

Grattis taxkramisar i mängd.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Stella & Doris

Stella & Doris

2 mars 2010 14:21

GRATTIS Sigge på DIN dag, hoppas att du fått dig en härlig promenad med tillhörande bad och en massa smaskigt att tugga på!!

Puss o kram hela dan

http://blondinstella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards