Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 september 2009

Av Sigge Svamphund - 10 september 2009 18:05

Innan jag berättar om dagen så måste jag berätta vad som hände igår kväll.

Först hörde jag delar av ett märkligt telefonsamtal.

Nåt om att jag skulle gå ut.

Sen efter en stund så gick matte ut på balkongen och sa att vi skulle komma.

Trodde att jag drömde för jag tyckte att jag hörde Giahs mattes röst.

Jag drömde inte för Giahs matte var verkligen utanför hos mej.

Trodde ju självklart att Giah äntligen insett att barnledigheten ska delas lika mellan föräldrarna

och lämant iväg de där valparna till deras pappa.

Tyvärr så var det inte så väl.

Giahs matte hade med sej nån hon känner som brukar läsa här och ville träffa mej.

Trevligt att jag har beundrare som vill träffa mej.

  

Här undersöker jag om Ann Sophie kan vara en ny bästa kompis.

Jo hon är godkänd i grenen pinnkastning så hon är en ny bästa kompis.

Fast visst är jag besviken över att Giah inte var med.

Kanske ska åka dit personligen och packa ner de där valparna i nån låda och skicka till

typen hon var otrogen med.

Men dagen var det.

Matte skulle ju städa i Rosmossen, naturreservatet där min ena Sörmlandsledsetapp går.

På söndag ska ju nån som heter Länsstyrelsen ha en guidad vandring där och matte ska

vara med och svamla om Sörmlandsleden.

Alltså skulle det kollas att allt är i ordning.

Hade sån tur att min bästa kompis Monica också följde med.

Det är synd att jag inte får sköta kameran för det var ganska sevärt när de skulle såga

i ett litet träd som fallit över leden.

För att inte tala om alla trevliga grenar som de kastade omkring sej.

Jag jobbade hårt med att möblera om bland dom.

  

Bäcken är det bara skit med.

Vattentjuven har varit även i Rosmossen.

Mycket irriterande.

Tänk om det kommer en massa vattenintresserade hundar så är bäcken i uselt skick!

Jag kommer ju att få skämmas.

Den duger ju knappt som spagrop!

De spagropar som finns kollade jag ytterst noggrannt.

Sen jobbade jag massor som svamphund.

Idag hade nmatte köttbullar med sej.

Alltid trevligt med variation.

  

Så här vackert är det i den skogen.

Bara en massa stora urgamla träd och mossiga stenar.

Ganska gott om vättar och troll också om man tittar ordentligt.

  

Det här är en specialbild till Kaspers matte.

Hur många svarta trumpetsvampar finns det på bilden?

Kaspers matte tror nämligen att matte trollar fram dom ut marken efter en gemensam

svamptur förra hösten.

  

Var vid min sjö och fikade.

Jag har ätit två mackor och människorna äter nåt som jag borde provsmaka innan

de äter upp det.

Det var bara mackor de åt, men de kunde ju ha varit godare än mina.

Ägnade självklart en massa tid åt att bada.

  

Ett galet monster har precis kommit upp ur sjön Hällaren.

Matte trodde att hon skulle få till en bild där vattendropparna yr runt mej.

Men jag var visst nån annanstans och istället fastnade detta helgalna monster på bild.

  

Gjorde en insats till som fyrbent etappledare.

En stolpe med pilar hade trillat så jag hjälpte matte att sätta den på plats igen.

Nu står den på rätt ställe så vandrande hundar inte går fel.

  

Tillbaka på Sagostigen så var jag ganska trött efter allt slit som svamphund och

fyrbent etappledare.

När jag satt i min bil så fick jag syn på de här levande grisöronen.

Bestämde mej för att levande grisöron är monster.

Matte sa åt mej att lägga mej ner och sova för de där grisöronen har jag sett hela sommaren och aldrig brytt mej om förut.

Vadå, jag kan väl ändra åsikt!

Klantmatte har självklart glömt att ladda upp bild på nån svamp så den får ni imorgon istället.

För övrigt har jag hört matte prata om att imorgon så ska det vara en svampfri dag!

Ha,ha jag undrar om hon själv tror på det?

Jag tänker sova en stund nu och matte ska umgås med en full svampkorg.

Ska försöka hinna besöka er andra under kvällen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards