Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

Alldeles för varmt

Av Sigge Svamphund - 25 juni 2009 17:46

Här har det inte hänt så mycket idag.

Det är alldeles för varmt.

Matte anser att sån här vidrig värme borde vara totalförbjuden.

Så här har jag fördrivit min dag.

Varje gång jag har gått ut så har det varit gå och bada som gällt.

Annars har jag mest bara slappat antingen inne eller ute på balkongen när det blev lite skugga där.

Jag orkar inte heller så mycket med tjock svart päls.

På eftermiddan så träffade jag min favoritgranne vid idrottsplatsen.

Det är nån fotbollsskola där.

Hade jag kunnat tänka mej att delta i.

Men man måste vara 7 år och jag är ju bara 5.

Fast jag fick en alldeles egen bandyboll.

Mycket bra så när det förhoppningsvis är svalare i kväll så ska jag ta med mej den till skogen.

 
 
Bamse och Vale

Bamse och Vale

25 juni 2009 19:14

Du hade då verkligen gjort succe, i den fotbollskolan. Om inte annat med att ta deras boll. Här är också fruktansvärt varmt, fast våran Matte hon gillar värmen. Synd bara att hon skall jobba hela helgen, och på dagarna dessutom. Ha det så bra.

http://mbamse.bloggagratis.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

25 juni 2009 19:35

Men vca taskigt att du inte får vara med i fotbollsskolan! Kan de inte tumma på två¨år?! Snålt! Du är ju skitbra på det, skulle faktiskt vara bäst i laget ju!

Här är det görvarmt som min matte säger. Jag ligger inne och flåsar och vägrar gå ut. Matte sitter på trappan och njuter. (Ja, 24 grader, vind och sitta i skuggan är perfekt för min kropp! /Matte)
Idag tvingade min matte mig bort till kossorna. Hemska matte!

http://www.kattarina.se

 
Myrra

Myrra

25 juni 2009 20:23

Ja, usch vilken värme det blir för oss svartpälsade vovvar! Vilka äventyr du hade bland alla monster igår! Jag har ju någorlunda lärt mig hantera detta att stå utanför staketet och inte titta på odjuren - men att ga genom deras hage! Fy så ruskigt!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

25 juni 2009 20:40

Vi håller med dej om onödiga värmen. Man orkar knappt andas. fy tusan. Snart ska vi åka flera dagar i husbilen för att hälsa på i Pite. Hoppas det är svalare där
pussar

http://lagottoflickorna

 
Kasper

Kasper

26 juni 2009 00:50

Visserligen är min päls vit, men den är TJOCK. Ändå gillar jag det här vädret rätt bra, och det gör matte också. Härligt när det inte är nån skillnad på ute och inne! Och dörrar och fönter vidöppna.
Både bad och favoritgranne - så SÅ illa har nog inte du det heller! ;)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Stella

Stella

26 juni 2009 07:27

Låter ungefärsommin dag, skugga, bad och kvällspromenad, mycket annat orkar man knappt med!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

26 juni 2009 09:20

Jisses vilken monster tjur din matte tog kort på!!!
Men hästmonstren var ju riktigt fina=)
Synd att du inte fick vara med på fotbollsskolan..vi tror du hade gjort succé där=)
Ha en bra helg i värmen!

http://leonland.bloggagratis.se

 
Timse och Ina

Timse och Ina

26 juni 2009 09:31

Vi är lite avis på dig som har en massa sjöar att svalka dig i när det är så här varmt....vi har bara ett ställe som är inom gångavståd men det är rätt långt bort och alltid fullt med folk som oftast inte vill ha oss vovvar där...suck...

tur att du överlevde hos korna och hästarna, vi tyckte tjuren såg riktigt läskig ut så den hande vi nog skällt på men hästarna var fina.

http://timsevimse.blogg.se

 
Torsten

Torsten

26 juni 2009 10:18

Usch, vilken tjur!!! Idag är min svans nästan bra igen....tyvärr säger matte att jag får vila från bad idag....när det är så satans varmt!!!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

26 juni 2009 11:33

Den som väntar på något gott... :)
Bara två år kvar ju.

Härligt att du fått ta dig några dopp en sånhär varm dag.

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards