Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 april 2009

Av Sigge Svamphund - 27 april 2009 18:29

Har haft en alldeles underbar hunddag.

Som planerat så har jag visat Giah hela min etapp av Sörmlandsleden.

Giahs matte kunde inte följa med så istället hade hon min bästa kompis Monica med sej.

Först åkte jag och matte till stället där vår etapp börjar och mötte Monica och Giah.

Lämnade min bil där och fortsatte med Monicas till andra änden av etappen.

På väg dit så passade jag på att skälla ut ett läbbigt gäng med komonster.

Giah måste ju lära sej att de är farliga.

Här är vi äntligen på väg ut i skogen.

Giah är ju en smart brud som insett fördelarna med spagropar och inpackningar.

Här testar hon en av alla mina bra såna.

Hon verkade mycket nöjd med den.

Min nästan sjö innehöll faktiskt vatten så jag visade hur simvänlig den är.

Men jag fick aldrig med Giah ut i vattnet,

Hon beundrade mej från land istället.

Vi stannade och fikade på mitt speciella fikaberg.

Jag och Giah fick egna mackor och jag passad på att jobba som fyrbent etappledare och röjde en del.

Giah jobbade hårt som flismaskin med diverse pinnar i stället.

Här ägnar vi oss åt gemensamt spaande.

Mycket trevlig sysselsättning.

Hittade en del murkelvalpar också och några som blivit murklor.

Vid nästa sjö så var det dags för fikapaus igen.

Slet hårt med att få Monica att fatta fördelarna med alla fina pinnar.

La många på henne men inte fattade hon nånting inte.

Självklart så hade vi en massa dragkamper också.

Det ingår i våra rutiner att ha ganska många såna.

Efter att ha gått en bar bit till så kom vi till skärmskyddet.

Där blev Giah så här trött, matte vansinnig av ilska och jag bara badade.

Att matte blev vansinnig beror på att för andra gången på kort tid så hade det varit idioter där och vandaliserat plus stulit hinkar och såg och yxa!

Inte ens lång bort i skogen får saker vara ifred!

Vad vore en dag i mitt liv utan fynd??????

Efter lilla skogsbilvägen som leden följer en bit så hittade jag en lila vattenkanna!!

Gissa om min dag kändes väldigt fulländad.

Vattenkannemarodören Giah snodde den faktiskt vid en dragkamp men jag var snabb att ta tillbaka den.

Vid jägarnas tillhåll jaktstugan så brukar jag ju plaska i vattentunnan.

Dålig service.

Den var tom på vatten så istället så släpade jag runt på den under högljutt morr och skällande.

Giah fattade inte alls vad jag höll på med och människorna bara skrattade.

Jag hade faktiskt en massa energi kvar och sån ska utnyttjas till fullo.

Fast när vi kom till bilen så var det ganska skönt att lägga sej och slappa medan Giah och Monica blev skjutsade till sinbil.

Nu är jag en mycket trött hund efter en helt underbar dag.

Kanske inte hinner besöka er ikväll.

Matte måste ha datorn för att maila om vandaliseringen och så ska det visst ringas en del också.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards