Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 22 september 2008

Vinnare i tävlingen m.m

Av Sigge Svamphund - 22 september 2008 18:37

Haft en vanlig hunddag.

Självklart jobbade jag en massa som svamphund.

Hade tur och var i skogen med min favoritbäck så jag skötte den väldigt ordentligt.

Försökte dressera matte också.

Hon gnäller ju alltid när hon hittar skräp efter människor i skogen.

Så kastade hon bananskal i skogen.

Självklart så tog jag reda på det och försökte få henne att förstå att hon skulle ta hem det

Nädå, nåt om att såna ruttna så det kunde ligga i skogen.

Jag placerade det i hennes svampkorg flera gånger men hon bara tog ur det.

Slutade med att jag grävde ner det.

Matte försökte ta bild på det men de blev suddiga allihopa.

När jag kom tillbaka till min bil på Sagostigen så träffade jag mina brudar Lisa och Bessie.

Mycket trevligt för det var ett tag sen jag umgicks ordentligt med dom.

Fast jag såg hur de levde väldigt farligt.

Var i en hage med hundätande hästmonster!!!!!

Blev riktigt orolig för att de skulle sluta som hästmat, men när de såg mej så kom de springande.

På bilden (som är dålig) så är det jag och Lisa.

Så var det då dags att avslöja vinnaren i min lilla tävling.

Många var ni som gissade och gissningarna var mellan 5 och 126 stycken.

Det rätta antalet 16 september när jag startade tävlingen var 104 stycken.

Nu är de visst 107.

Alla dessa fästingar har suttit fast på matte i år!

De där som bara har krupit på henne är inte räknade.

Så var det då vinnaren.

Någon prickade alldeles rätt med 104 st.

Någon som är nyfiken på vem?

Ska jag tala om det?

Nä ni får nog kolla i kommentarerna under tävlingsinlägget.

Eller nä förresten jag är väl snäl då.

Vinnaren är

..............

................

................

................

................

................

................

................


GRATTIS LEXIE du vann!!!!!!!!!

 
 
Ingen bild

molle

22 september 2008 19:20

neeej... usch vad jag är en dålig förlorare..

 
Christa

Christa

22 september 2008 19:37

Jag var bara o tittade när barnen sjöng eftersom lillgrabben var med.
Sen ville alla hem på en gång så det bidde ingen marknad för mig.
NU ska jag göra lite nytta här.
Hänga tvätt och annat **kul** (not)
Kram

http://hissen.blogg.se

 
Lexie

Lexie

22 september 2008 19:40

Jippi!!! Jag vann!!! Nospuss från Lexie.

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

22 september 2008 19:53

Matte vill inte ens tänka på äckliga fästingar - hon har bott i Mälardalen före vår tid... Gissa hur många fästingar vi haft?
Hm...0 stycken var. Det är det som är bäst med Norrland, men de där otäckingarna börjar krypa norrut för att vintrarna blivit varmare. Usch!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Tuna

Tuna

22 september 2008 21:25

Blä, varför vann inte jag?
Jag går omkring i tratt förresten. Skittrist.
Men, matte kliar mig och uppmuntrar mig.

http://tuna.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

22 september 2008 22:14

Men det är inte möjligt!!!Över 100 äckelsfästingar. Gaaaahaaa!
Jag har aldrig haft en enda på mig och det är jag jäääklit glad för. Iiisch!
Grattis till Lexie som gissade rätt!

http://www.bentleypojken.se

 
Marianne

Marianne

22 september 2008 23:53

Grattis till Lexi som gissade rätt. Men fy , stackars matte som haft alla dessa äckelkryp på sig.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Frippe

Frippe

23 september 2008 07:03

Hejsan Sigge det är helt OK att länka mig.
Kan jag länka dig???

http://frippe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

helena o ronja

23 september 2008 09:26

Har jag missat tävlingen ???
Ronja

Vilken klok hund du är sigge ,, som la banan skal i korgen fast matte hade rätt det ruttnar med tiden
Helena h

 
Tanten

Tanten

23 september 2008 11:25

Grattis Lexie! Fy vad hemskt med så mycket fästingar. Jag har haft en tre-fyra stycken krypande på mig i år, ett bett. Men det räcker de är så vidriga.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Valles matte

Valles matte

23 september 2008 15:08

Ojojojoj. Det var många. Inte så fäst-ligt.
Grattis Lexie som visste så bra!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Lexie

Lexie

23 september 2008 17:32

Tack till alla gratulationer! Ibland får man ha tur... Kram på er alla.

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Belgarhuset

25 september 2008 23:55

Hejsan vill lämna ett tassavtryck för att visa att vi är här och läser om era äventyr...va mycket svamp ni hittar!!! Vår matte tycker om svampskolan, jättefina bilder...bästa bilderna är på dig Sigge i spagropar mm tycker jag Giah...Vilken snygging du är...vi kanske kan träffas och gå på skogsturer??? Monica pratade om det tidigare med vår matte :)
Pussar från Giah, (Dahro och matte hälsar oxå).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards