Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 september 2008

Av Sigge Svamphund - 2 september 2008 18:14

Vaknar av att matte kliver upp ur sängen.

Kravlar mej fram från sovplatsen under sängen.

Medan matte dricker kaffe och lånar min dator så fortsätter jag att sova i min fåtölj.

Dags att morgonkissa.

VILL INTE det regnar!!!!!!

Utsläpad mot min vilja.

Inne igen så slappar jag ett tag till.

Märker att matte har skogsplaner. Ingen lust det regnade ju när jag var ute.

Men det har slutat så jag tillbringar ett par timmar i en av mina skogar.

Jobbar mycket som svamphund och grejar med en massa bra spagropar.

Träffar ett par trevliga människor som letar lingon.

Fortsätter att jobba som svamphund.

Hemma igen så äter jag lite lunch och ett grisöra.

Sover middag medan matte ligger på soffan och snorar.

Går ut igen.

Först får jag passa trädet utanför biblioteket en stund. Sen får jag passa hela nyöppnade turistbyrån.

Matte skulle lämna en massa brochyrer om Sörmlandsleden där. Borde ha fått följa med in och informera om alla bra hundsysselsättningar som sjöar och spagropar.

Tänk vad alla turistande hundar kommer att missa nu!

På väg hem så svamphundsjobbar jag lite igen. Hittade några såna där Stolta fjällskivlingar.

Har inte lyckats träffa nån av mina hundkompisar idag.

Haft lite halvtråkigt resten av dagen.

Blir inga bilder idag eftersom matte hade glömt kameran hemma när jag var i skogen.

Förövrigt så var det de där mänskliga påhitten om att inte visa spagropsbilder varje dag.

Nu ska jag slppa tills det är dags att kvällskissa.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards