Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Sigge Svamphund - 2 augusti 2008 18:02

Mycket bättre väder nu.

I går så kom det massor med regn och åska så nu är det inte hett längre.

Regnade lite på morognen men när det slutat så var jag i skogen.

Matte hade den goda smaken att skjutsa mej till en skog som jag inte varit i på länge.

Hade som vanligt väldigt mycket att göra där.

Bland annat har jag två sjöar som inte var provsimmade sen sist.

Båda sjöarna utföll som vanligt till full belåtenhet.

Jag syns knappt på bilden, men jag är ute och simmar i bäcken som rinner mellan sjöarna.

Mycket gott om vatten i den bäcken.

Matte säjer att troligen så har nån som heter Bäver byggt i den och därför är det så mycket vatten.

Gillar Bäver om han ser till att bäcken är simvänlig.

Eftersom det var ganska svalt så passade jag på att flytta på en massa träd som i mitt tycke låg på fel ställen.

Eftersom det varit så hett och torrt så trodde inte matte att det skulle finnas nån svamp.

HA!!!

Jag vet alltid bäst och självklart så hittade jag svampar.

Bland annat så nosade jag upp såna här.

De heter mandelriskor.

Matte brukar påstå att jag har svårt att leta såna eftersom de inte luktar svamp utan fisk och skaldjur.

Har inte alls svårt att hitta dom. De här hittade jag innan matte såg dom.

Fast jag fick nöja mej med levergodis som belöning.

Matte hade inte tagit med varken korv eller köttbullar eftersom hon inte trodde att det fanns svampar.

Hittade några andra också.

Busade ganska mycket med en pinne också.

Men matte behöver skickas på kurs i pinnkastning.

Min jättebra pinne sitter fast högt uppe i björken. Tyvärr så har jag inte lärt mej att klättra i träd så pinnen den hänger kvar där.

När jag var på väg tillbaka till bilen så började det regna.

Sen har det regnat hela dagen.

Jag har alltså mest slappat och drömt om all korv och köttbullar som jag ska få nu när svampen börjar växa. Självklart så blev jag utsläpad i regnet mot min vilja på eftermiddan.

Behövde inte alls gå ut, behöver aldrig gå ut när det regnar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards