Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under mars 2008

Av Sigge Svamphund - 23 mars 2008 18:08

Efter dagens övningar så känner jag mej som en ny hund och har friskskrivit mej.

Haltar bara ibland så jag anser att jag är frisk.

Matte muttrar om att ta det lite lugnt men då stoppar jag tallkottar i öronen så jag slipper lyssna.


Nån som tror att det går att bada här?

Nä just det onödiga isen ligger på hela min sjö och blockerar alla bra badplatser. Så tjock att det inte går att slå sönder den.


Lika illa med min superbra spagrop. Full med onödig is. Jag som hade behov av att greja mycket med den och lerinpacka pälsen.


Tröstade mej med att träna med diverse träd. Här håller jag på med ett litet som jag bar med mej ganska länge.


Skam den som ger sej!!!!!!!!

Min älskade å är i alla fall pålitlig när onödiga isen ligger. Passade på att bada mycket. Tog några extra simturer åt Molle och ett par åt badkrukan Sacco (undrar om han ligger och fryser?)

Efter detta så kände jag mej som en helt ny hund i topptrim.

Matte hade slarvat och glömt ladda kamerabatteriet så det tog slut. Hade ju tänkt visat en bild på hur otroligt vacker jag var med en massa rimfrost i pälsen. Men leta i bloggen efter ett inlägg från början av januari där finns det en bild som påminner om mitt utseende idag.

Inte nog med allt ovanstående jag träffade en mycket snygg och trevlig labradortik också.

Hade varit skoj med bild på henne och mej. Men det var kanske lika bra att batterierna var slut. Verkar ju som en del killar här blir sotis på min framgång hos alla tikar ;))

Av Sigge Svamphund - 22 mars 2008 17:34

Idag har jag helt frångått mina vanliga hundliga rutiner.

Ingen skog och inte nåt dejtande av snygga brudar heller.

Har ju ägnat mej åt att fira människovalpen Oliver som fyller 1 år.

Mycket trevligt för massor av mina bästa kompisar var där.

Umgicks självklart ordentligt med alla.

Bjöd mej på en massa smaskig mat, tårta och fikabröd.

Här är människovalpen när han sitter och äter födelsedagsmiddag.

Jadå, han delade med sej till mej och jag fick en massa av all mina andra bästa vänner också.

Så här mycket gillar jag min bästa kompis mattes bror Stefan.

Trevlig typ som det är väldigt lätt att övertala att ge mej en massa smaskiga smakprov av både mat och annat gott.

Här håller människovalpen på och blåser ut ljuset i sin tårta. Fast han har hjälp av sin pappa min bästa kompis Marcus.

Kan meddela att tårtan var väldigt god. Jag åt massor med sån.

Det tar på krafterna att träffa så mycket folk så nu är jag väldigt trött.

Min tass är mycket bättre nu så jag hoppas att jag får vara länge i skogen imorgon och förhoppningsvis hitta spagropar att greja i.

Av Sigge Svamphund - 21 mars 2008 16:51

Det ingår ju i mina hundliga rutiner med minst en vistelse i skogen per dag. Att matte gnäller över iskall blåst och snöyra hindrar inte mej.


Elfie var är du?????

Till och med i skogen så måste jag stanna upp och drömma om gårdagen.

Tror jag ska förlova mej med henne.

Så sorry alla ni andra killar ni får leta andra brudar.

Matte glömde mitt äckliga tasskydd.

Titta här i ett obevakat ögonblick!

En alldeles underbar spagrop. Vem kan motstå en så? Inte jag som har svår abstinens efter nästan en vecka utan såna.

Behöver jag berätta att matte skällde på mej?

Nä, tänkte väl det.

Måste ju hjälpa Molle i hans jakt på påskharen/hönan också.

Letar och letar men har ingen framgång alls.

Verkar inte som om den bor i min skog.

Men titta vad jag hittade i stället!!!!!!!!!!!

Den du Sacco!

Men hon gillar vatten så tyvärr passar hon inte dej.

Hon heter Nova och var en mycket trevlig tjej. Busade en massa med henne och hade skoj dragkamper om pinnar.

Tänk att jag har sån dragningskraft på alla tjejer jag möter.

Bli inte sotis nu Elfie, jag bara busade med henne.

Tycker att jag haft en bra långfredag så här långt.

Imorgon ska jag på kalas.

Människovalpen Oliver fyller 1 år så jag ska uppvakta honom. Hoppas att han bjuder mej på en massa gott, har ju köpt en present till honom.



Av Sigge Svamphund - 20 mars 2008 18:57

Nu är jag hemma igen efter min dejt.

Mycket intensiv dag detta.

Innan jag skulle på dejten så var jag i skogen. Hörde nåt om att jag skulle göra av med lite överskottsenergi.

Fick faktiskt gå till min sjö vilket inte var en dag för tidigt. Enligt matte så har jag fortfarande badförbud. Tänkte att jag skulle ta ett topp i alla fall för att vara i trim inför dejten.

Men det blev inget doppp. Onödiga isen ligger igen på hela min sjö!


Men jag hittade ett nytt bra träningsredskap. Kan verkligen rekomendera detta, Perfekt att hugga tänderna i och släpa runt på. Byggde säkert massor med muskler under träningen.

Kände mej i bra form och var redo för min dejt.


Här ser ni mej och min nya kärlek Elfie.

Nej, Sacco hon är MIN och jag varken lånar ut eller byter bort henne!

Människorna jobbade hårt på att försöka få till ett bra kort på oss tillsammans men det var inte lätt.

I alla fall så är jag kär (igen).

Eftersom man ska smöra lite för nya brudar så tog jag med mej ett par grisöron och bjöd Elfie på det ena. Kan jag rekomendera som raggningstips för hon gillade det.

Hoppas verkligen att jag får träffa henne snart igen.

Nu är jag väldigt trött och ska vila ett tag.

Hoppas ju på att få följa med matte på kvasten till Blåkulla i kväll. Men hon tar väl nån av katterna förstås.

Av Sigge Svamphund - 19 mars 2008 18:02

Helt enligt planerna så fick jag åka till Grisöronaffären på förmiddan.

Matte envisades med att titta på en massa äckliga onödiga tasskydd. Personligen så kollade jag trevliga leksaker och provsmakade lösgodis.

Handlade ett gäng med grisöron och grisknorrar plus en present till människovalpen Oliver som fyller 1 år på lördag.

Trodde att jag klarade mej från att få nåt sånt där tasskydd.


Kolla bilden! Hemma igen så åkte detta på tassen.

Äckligt! För att verkligen visa mitt missnöje så försökte jag spela lam.

När inte det gick så släpade ag antingen benet efter mej eller hoppade runt med onda tassen extra högt uppdragen.

Ingen protest hjälpte. I stället så skulle jag vara tvungen att gå ut med det.

Haltade värre än nånsin, men hade ingen som helst framgång.

Men i skogen så glömde jag bort att det satt där och busade runt


Hittade en underbar spagrop som jag hade många planer för. Kolla bakom ryggen på mej. Men matte sa NEJ med den där rösten som är bäst att lyda.

Trodde att jag skulle få greja i alla fall lite i den som tröst för äckliga tasskyddet. Men tydligen inte.

Imorgon ska jag på dejt.

Smygläste mattes mail och såg att jag ska få åka och träffa en snygg tik.

Behöver jag tala om att jag INTE tänker träffa ny snygg tik och ha äckliga tasskyddet på mej?

Jag vet att hon lser min blogg men så här första gången nos mot nos måste jag vara mån om att göra ett bra intryck.

Helst så skulle jag ta några härliga simturer och träna med några träd innan så jag verkligen är i form.

Fast jag antar att matte kommer att förbjuda det.

Rapport kommer i morgon.




Av Sigge Svamphund - 18 mars 2008 17:41

Nu är det ju alldeles vitt här. Massor med mysig snö.

Var glada att ni inte hör hur matte svär över den. Jag gillar den!

Dessutom så har den haft det goda med sej att jag är befriad från strumpan!

När jag skulle gå ut första gången i morse så trodde matte att hon var smart och stoppade en plastpåse i avskyvärda strumpan. Nåt om att då skulle jag i alla fall inte bli blöt om tassen.

Nä just det. Jag halkade runt i stället efter som kombinationen avskyvärda strumpan och plastpåse gjorde att det blev halt.

Vid nästa promenad så var det dags för nästa uppfinning.

Först lindades det nåt som heter gasbinda runt tassen så nån skum plast ovanpå den och till slut strumpan.

Ha,ha efter 100 meter så hade alltihopa trillat av.

Då gav matte upp.

Så nu får jag vara utan den där avskyvärda strumpan och i stället så tvättar hon tassen noga varje gång jag varit ute..

Men jag har hört att i morgon ska jag få åka till Grisöronaffären. Mycket trevligt om det inte vore för det att jag hört nåt om att köpa nåt till tassen.

Inte alls! I Grisöronaffären handlar man godis och leksaker och absolut inte saker som ska sitta på min tass.

Så kom en av mina bästa vänner och hälsade på mej.

Fick en present. En jättestor påse full med en massa smaskiga ben!

Fast matte tog hand om påsen och sa att jag inte alls fick alla på en gång och att de skulle kokas.

Nu har jag i alla fall fått äta upp ett. Mycket gott.

Kanske ska göra lite reklam för matte och hennes saker också.

Idag kom det ett nytt nummer av en tidning som heter Drömhem&trädgård. Där har matte en massa saker med pelargonmotiv på med. Ni som inte läser den tidningen kan se dom på hennes hemsida.

Klicka här för att komma till den.

På bilden försöker jag övertala matte att få plaska lite eller allra helst ta en simtur i bäcken.

Men icke.......fick varken göra det ena eller det andra.

Av Sigge Svamphund - 17 mars 2008 18:02

att vara sjukskriven hund.

Bara en massa mänskligt tjat om att jag ska ta det lugnt ett par dagar så kommer jag snart att vara bra.

Men titta här!!!!!!

Lite tur i oturen. Idag fick jag faktiskt en svart strumpa. Gillar fortfarande inte att ha den men ok den syns ju lite mindre.

Fick gå till en skog en stund. Bara för att matte vet att det inte finns en endaste spagrop i den skogen.

Kunde ju inte låta bli att träna lite med ett träd. Är rädd för att mina noggrant uppbyggda muskler kommer att förtvina annars.

Men när jag försökte få busa med pinnar så blev jag hotad med kopplet.

Istället fick jag ägna en stund åt  sysselsättningen leta godis.

På väg hem så försökte jag få gå till sjön. Testade flera vägar och varianter men hade ingen framgång alls. Bara prat om att jag har badförbud. Hm, jag skulle bli bra i tassen mycket fortare om jag fick bada men det vägrar ju matte att inse.

Passerade min stubbspagrop. Trodde att jag i alla fall skulle få greja i den. Typ göra en lerinpackning av nos och framtassar men det är visst också förbjudet just nu.

Blä, allt som är skoj och viktigt är förbjudet!

Sen kom människovalpen Oliver och hälsade på mej.

Mycket trevligt för som vanligt så bjöd han mej på en massa gott att äta.

Ibland när han kommer så får jag ju gå till sjön, men idag hade jag inte den turen.

Om jag får bestämma så har min tass läkt nu så jag kan leva som vanligt igen. Ska nog ägan kvällen åt att försöka få matte att inse det. Undrar om jag har nån framgång?


Av Sigge Svamphund - 16 mars 2008 17:34

I går kväll när jag gick till sjön så hände det en liten olycka.

Matte sa åt den där halvstora människovalpen som var med att han inte fick kasta pinne åt ett visst håll.

Men människovalpen lyssnade inte utan kastade och jag sprang dit. Ligger en massa bråte där så jag skaffade mej ett sår på en trampdyna.

Alltså påstår matte att jag är sjukskriven. Då ska jag ägna tiden åt att vila och slappa i soffan. Värst är att hon påstår att jag har badförbud, spagropsförbud och bara får gå lugna koppelpromenader ett par dagar.

Detta är väl den totala förnedringen?????? När jag ska gå ut så måste jag ha en av mattes gamla strumpor på tassen!!!!!!!!!! Har hört nåt om att skydda såret från smuts. Jag kunde väl i alla fall fått en svart strumpa som inte syns så mycket?

Ville absolut inte träffa nån av alla mina tjejer idag. Skäms över att tvingas se ut som jag gör om tassen.

På samma promenad lyckades jag med att först träffa en söt pudelvalp.

Sen kom min tjeje Alice som jag är lite kär i.

Så när jag kom hem så kommer min schäfergranne Bella på gården.

Undrar just vad mina tjejer tror om mej nu? Jag som är mån om mitt rykte som stark och vältränad hund som alltid håller igång. Kanske bara ska gå ut när det är mörkt och hoppas på att alla hundtjejer är inne då?

Matte hittade ett som hon tyckte passande ordspråk hos min bloggpolare Nibelius. Efter att ha frågat snällt om lov att låna det så textade hon det.

Så här blev det.

Men jag begriper inte innebörden.

Finns väl inga hundar som städar toaletter???? Passar nog bättre i nån mänsklig blogg kanske.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards