Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 19 mars 2008

Äckligt tasskydd

Av Sigge Svamphund - 19 mars 2008 18:02

Helt enligt planerna så fick jag åka till Grisöronaffären på förmiddan.

Matte envisades med att titta på en massa äckliga onödiga tasskydd. Personligen så kollade jag trevliga leksaker och provsmakade lösgodis.

Handlade ett gäng med grisöron och grisknorrar plus en present till människovalpen Oliver som fyller 1 år på lördag.

Trodde att jag klarade mej från att få nåt sånt där tasskydd.


Kolla bilden! Hemma igen så åkte detta på tassen.

Äckligt! För att verkligen visa mitt missnöje så försökte jag spela lam.

När inte det gick så släpade ag antingen benet efter mej eller hoppade runt med onda tassen extra högt uppdragen.

Ingen protest hjälpte. I stället så skulle jag vara tvungen att gå ut med det.

Haltade värre än nånsin, men hade ingen som helst framgång.

Men i skogen så glömde jag bort att det satt där och busade runt


Hittade en underbar spagrop som jag hade många planer för. Kolla bakom ryggen på mej. Men matte sa NEJ med den där rösten som är bäst att lyda.

Trodde att jag skulle få greja i alla fall lite i den som tröst för äckliga tasskyddet. Men tydligen inte.

Imorgon ska jag på dejt.

Smygläste mattes mail och såg att jag ska få åka och träffa en snygg tik.

Behöver jag tala om att jag INTE tänker träffa ny snygg tik och ha äckliga tasskyddet på mej?

Jag vet att hon lser min blogg men så här första gången nos mot nos måste jag vara mån om att göra ett bra intryck.

Helst så skulle jag ta några härliga simturer och träna med några träd innan så jag verkligen är i form.

Fast jag antar att matte kommer att förbjuda det.

Rapport kommer i morgon.




 
 
Ingen bild

molle

19 mars 2008 18:38

Stackars dej ,, en gång när jag hade fått svamp emellan trampdynorna (framtass). var matte in på alla djuraffärer som vi kunde hitta men tyvärr!!!! Förstora tassar sa dom... skönt sa jag.. Lycka till på dejten

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

19 mars 2008 18:46

Håll ut Sigge... snart så slipper du alla tasskydd. Hundar har bra läkkött sägs det. Du kan ju trösta dig med dejten i morgon.
Lycka till från oss

 
Broderiverkstan

Broderiverkstan

19 mars 2008 19:09

Här Sigges matte kan du kolla min webshop!!!
Dina pellisgrejor är kanonfina!!!
/Basta & Fixas matte

http://www.broderiverkstan.se

 
Ingen bild

Sacco

19 mars 2008 19:11

fotbollar håller inte så länge så jag tar gärna ett helt gäng, den som spar han har..

 
Sacco

Sacco

19 mars 2008 19:55

Åh, en dejt! Så spännande! Ska bli kul att höra hur det gick. Det måste väl matte ändå förstå att du inte kan se ut hur som helst när du ska på dejt? Jag skriver genast under en protestlista.

http://www.bjorkmannarna.se

 
Sacco

Sacco

19 mars 2008 20:08

Ja, det vore kul om du och Molle kom och lärde mig att hur man badar! Jag ska intresserat studera hur man gör från strandkanten. Men du, glöm inte brudarna när du kommer!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

malte o snoken me taskig matte

20 mars 2008 11:48

å så tjusig tass-sko! malte känner igen den alltför väl..men snart slipper duden o kan spralla runt som vanligt. Tog du också jättekliv med den i början? det gjorde malte o såg jätterolig ut tyckte vi när han kände att han behöve ta höga stora kliv med skotassen...

 
Ingen bild

sacco

20 mars 2008 15:36

väntar med spänning på bilderna på din date!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards