Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 18 mars 2008

Befriad från strumpan

Av Sigge Svamphund - 18 mars 2008 17:41

Nu är det ju alldeles vitt här. Massor med mysig snö.

Var glada att ni inte hör hur matte svär över den. Jag gillar den!

Dessutom så har den haft det goda med sej att jag är befriad från strumpan!

När jag skulle gå ut första gången i morse så trodde matte att hon var smart och stoppade en plastpåse i avskyvärda strumpan. Nåt om att då skulle jag i alla fall inte bli blöt om tassen.

Nä just det. Jag halkade runt i stället efter som kombinationen avskyvärda strumpan och plastpåse gjorde att det blev halt.

Vid nästa promenad så var det dags för nästa uppfinning.

Först lindades det nåt som heter gasbinda runt tassen så nån skum plast ovanpå den och till slut strumpan.

Ha,ha efter 100 meter så hade alltihopa trillat av.

Då gav matte upp.

Så nu får jag vara utan den där avskyvärda strumpan och i stället så tvättar hon tassen noga varje gång jag varit ute..

Men jag har hört att i morgon ska jag få åka till Grisöronaffären. Mycket trevligt om det inte vore för det att jag hört nåt om att köpa nåt till tassen.

Inte alls! I Grisöronaffären handlar man godis och leksaker och absolut inte saker som ska sitta på min tass.

Så kom en av mina bästa vänner och hälsade på mej.

Fick en present. En jättestor påse full med en massa smaskiga ben!

Fast matte tog hand om påsen och sa att jag inte alls fick alla på en gång och att de skulle kokas.

Nu har jag i alla fall fått äta upp ett. Mycket gott.

Kanske ska göra lite reklam för matte och hennes saker också.

Idag kom det ett nytt nummer av en tidning som heter Drömhem&trädgård. Där har matte en massa saker med pelargonmotiv på med. Ni som inte läser den tidningen kan se dom på hennes hemsida.

Klicka här för att komma till den.

På bilden försöker jag övertala matte att få plaska lite eller allra helst ta en simtur i bäcken.

Men icke.......fick varken göra det ena eller det andra.

 
 
Ingen bild

molle

18 mars 2008 18:28

Skönt Sigge att bli av med den eländiga strumpa... här är oxå en massa snö..Matte hälsar att hon vill köpa 2krukor av varje..

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

18 mars 2008 18:42

Vad kul för dig Sigge att du också har fått lite snö att lufsa i, och tänk vad skönt
att du slipper den äckliga strumpan.
Våran matte har varit inne och tittat på din mattes fina saker. Vad duktig hon är
Nosgos till dig Sigge

 
Sacco

Sacco

18 mars 2008 19:14

Åhhh, matte blir alldeles grön av avund. Vilka otroligt fina saker din matte gör!!

Så skönt att du har blivit av med strumpan. Nästan taskigt att promenera vid bäcken, så nära och ändå så långt bort från det trevliga vattnet..

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

elfie

18 mars 2008 20:48

Matte säger att hon har väntat länge på den tidningen -då måste hon ner till stan för att få tag i den... det är till fördel för mig också,för när hon åker till stan för att handla så brukar jag få tröst-grisöron.

 
Ingen bild

malte o snoken

18 mars 2008 20:55

skönt o lufta foten idag va! tur med lite snö ändå då! hoppas det blir nåt gott från affären im o inte bara otäcka strumpor i vattenavisande material o med kardborrband....suck den som malte måste ha på titt som tätt..

 
Anna och Tim

Anna och Tim

18 mars 2008 21:08

Min matte tycker inte heller att det är kul med snön, men jag tycker det är härligt! Tänk att kunna äta snö och slippa bli varm, jag lovar att busa lite åt dig också nu när du måste gå i koppel, hoppas du får mycket tröstgottis av din matte. Svansviftningar/Tim

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Sigge

18 mars 2008 21:19

Malte o Snoken: Jag ska minsann se till att det handlas grisöron/knorrar och annat smaskigt. Sån där äcklig strumpa hoppas jag hon glömmer.
Tim: Snön är hur mysig som helst att greja med. Tänk om våra människor kunde lära sej det!

 
Basta & Fixas matte

Basta & Fixas matte

18 mars 2008 21:36

Det är tur att du lyder mattes råd Sigge så du blir bra fort .........
Vilken trevlig hemsida din matte har !!!!!!
"I like it!!"
Jag är oxo en pelargonfantast .......

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gibson

18 mars 2008 23:54

Åh det var väl gött att bli av med strumpan! Idag har jag varit ute och busat i snön..sååå kuligt!! :-)

 
skogsfruns Ludde

skogsfruns Ludde

19 mars 2008 08:38

Ludde som har både strumpor och sockor, VITA t.o.m, förstår ingenting!;)))

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

19 mars 2008 15:20

Skön att få vara sig själv igen, va!

http://tuna.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

19 mars 2008 17:36

skulle nog vilja ha någonting LITE roligare i utbyte. En fotboll kanske?? Det är roliga saker det!

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards