Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Sigge Svamphund - 5 januari 2008 18:25

Har haft en ganska tråkig dag.

Var i skogen ett tag men fick inte vara kvar där.

Det blåser så mycket att det knakade i träden.

Matte påstod att det var bäst att gå därifrån innan det började rasa träd på oss.

Vadå. rasa på oss?

Jag är ju urstark så jag hade nog enkelt släpat bort dom.

När jag var ute för en stund sen hade jag tur.

Träffade en snygg tik som jag lärde känna för några dagar sen.

Hon och jag busade massor.

Gissa om vi hade roligt när vi kunde brottas i all mysig snö och jaga varandra jättesnabbt.

Kunde ha hållit på med det resten av kvällen.

Människorna stod och pratade en massa. Fullkomligt ointressant det var busa med Alice som gällde i min värld.

Men dessa oförstående människor. De pratade om att de frös och så skulle jag och Alice vara tvugna att skiljas åt.

Hade vi inga som helst planer på. Vi blev stendöva och fortsatte med vårt busande.

Om nu människorna frös kunde de väl ha busat med varandra och fått upp värmen istället för att stå stilla och glo på oss.

Men hur det nu gick till så var vi plötsligt infångade båda två och var tvugna att gå åt varsitt håll.

Jag hoppas verkligen att jag träffar henne snart igen.

Känns som om vi inte hann busa färdigt.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards