Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 februari 2016

Spårat nåt

Av Sigge Svamphund - 28 februari 2016 17:56

Sista dagen för jägarna sen tänker jag återta mina skogar även på helgerna.

Idag fick jag hålla mej i hemmaskogarna igen.

 

På väg till skogen.

Undrar varför jag tappat bort två av mina ben?

Märkte aldrig av att de var försvunna.

 

Benen har återkommit och detta ser verklogen lovande ut.

Ingen fulvinter bara trevlig barmark precis som det ska vara.

 

Alla underbara dofter kommer fram också.

Mer barmark till alla hundar!

 

Men säj den lycka som varar, det blev fulvinter igen.

Inte alls vad jag hade räknat med.

 

Så hittade jag SPÅRET.

Jag luktade och spårade och luktade ännu mer.

Otroligt intressant var det.

Var bara intresserad av det och inget annat.

 

Vi kan väl gå här det är så spännande-

Skulle inte alls ut och klättra på ett berg enligt skitmatte.

 

Hittade spåret igen.

Spännande var det och jag glömde allt annat.

Matte försökte se spår men eftersom det är skare på snön fanns det inga.

 

Vilda grisarna hade levt om rejält sen jag var här sist.

Men dom struntar jag ju fullständigt i.

 

Ska du komma nån gång?

Det doftar så otroligt spönnande , har egentligen inte tid att vänta på dej.

 

Lukta, lukta lukta och spåra ännu mera.

Ett tag funderade matte på om jag hittat spår efter en Jack russel som har varit på rymmen i nån vecka.

Men som sagt hon med sin usla nos måste ju ha spårstämplar för att fatta nåt.

  

Det är faktiskt bara att stoppa nosen i backen så finns dofterna där.

Men det är tydligen överkurs för människor.

 

Tappade spåret ett tag så då passade jag på att koppla av med en trevlig pinne.

Finns inte så mycket annat att fördriva tiden i skogen med.

 

Ett spa!

Inte stort men allt vatten är trevligt.

Borde finnas massor nu anser jag.

 

Hm, nu känner jag den där intressanta doften igen.

 

Jodå det fanns här också.

Jag ville helst fortsätta åt ett helt annat håll men dit skulle vi inte alls enligt matte.

 

Tröstade mej med bäcken som var användarvänlig.

Så här borde det vara överallt.

Tyvärr var flera av mina bra spa alldeles frusna.

  

Det doftar.

Murkelmycelet håller på och vaknar.

Här brukar de födas tidigt, om nu bara fulvintern kunde försvinna så blir det jobbarsäsong.

 

Stackars tallen, i skuggan så var det alldeles frostigt och denna fryser säkert.

 

På väg hem.

Men där borta bor ett par av mina bästa människovänner.

Lika bra att hälsa på när jag passerar.

 

Mycket bra val av mej.

Blev bjuden på gott godis och så blev det en del bus också.

Men sen......................

 

Har ni sett så outsägligt vidrigt!

Inte ens på gatorna går jag säker för hästmonstren.

Hade verkligen tur som inte blev upptäckt av det.

Gick hem och gjorde ingenting.

På eftermiddagsrundan hade jag tur, Prylaffären var öppen så jag fick en massa köttbullar idag också.

I morgon har jag visst en del att pyssla med har jag hört.



 
 
Ludde

Ludde

28 februari 2016 20:39

Det blir nog spännande i morgon. Matte kanske har hyrt häst och vagn så ni kan åka till någon skog då... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards