Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 februari 2016

Av Sigge Svamphund - 2 februari 2016 17:55

Alltså göra kvällstoalett igår var synnerligen deprimerande.

 

Titta så vidrigt det var.

Fast när ja var ute så övergick det till trevligt regn, alltså det hann inte skada mej.

I dag var mattes plan att jag antingen skulle ha åkt till Döda älgenskogen eller kollat mina engelska

kompisars hus långt bort i skogen.

Men det var halt och blåste alldeles för mycket så jag kom igenstans.

Matte hade ingen som helst lust att prova att lägga min bil i nåt dike eller bli fast för att träd trillat

över nån väg.

 

Titta så trevligt, bilden är tagen på samma ställe som den från kvällstoaletten.

Inte ett spår kvar av fulvintern inte.

 

Trevligt!

Närmaste skogen brukar ha en ständig brist på spa men idag fanns de.

Provade alla.

 

Kollade mina granar.

Lönar sej att markera dom för inga andra hundar hade använt dom.

 

Trattkantarellerna var fortfarande stendöda och dessutom hade en del av fulvintern stannat kvar.

 

Jag har jobbat och av erfarenhet vet jag att det gäller att vara övertydlig.

Alltså placerade jag grankotten nära mina fynd.

 

Massor med alldeles nyfödda Vinterskivlingsvalpar.

Växer en hel del vuxna där också, mycket trevligt att kunna jobba.

 

Detta ser ju ut som en trevlig grusväg.

Men jag insåg att matte hade rätt om att inte ut och köra för vägen var täckt av is och snorhal.

 

Bläää!

Här hade inte fulvintern haft vett att dö ännu.

Jag hoppas att den är borta nu.

 

Onödiga isen lever också.

Det är faktiskt dags för badsäsong nu.

 

Gick och kollade vid en av mina badplatser.

Det dröjer nog inte för det verkar som om den tänker lossa från land.

 

Ännu bättre.

Det har uppstått hål i iseländet och där virvlade allt vatten ner.

Genast vaknade hoppet om en nära förestående badsäsong.

 

Jobb.

Jo jag fick beröm för Stinkmusslingarna,

Ingen matsvamp men en vacker färgklick.

Gick vidare, hittade lite spa och kollade sjön.

  

Så kom jag till hundbadet.

Funderade länge på om jag verkligen såg rätt eller om jag drabbats av hallucinationer.

 

Jag tittade och tittade.

Kan det verkligen vara möjligt?

 

Titta runt det här som ser ut att vara en gris.

Det är vatten!

 

Samma sak här vid den här gubben.

Men.......................

 

Det var detta jag tittade så mycket på.

Öppet vatten UTAN onödig is!!!!!!!

Snart mycket snart är badsäsongen här, tyvärr så hindrade isen mej från att ta ett dopp.

Men nu tänker jag ha stenkoll på min sjö och ser fram emot uppfriskande bad.

 

Gick genom den lilla, lilla skogen.

Var ett tag sen sist, hade inte hänt nåt av värde.

 

Om jag nu tar och snabbar på så lär mina planer gå i lås.

Höll mej långt från matte som planerade att fånga mej i onödiga kopplet.

 

Återfanns här,

Öppna grinden jag ska in och fika!

Har inte fikat på massor med dagar.

 

Tog mej in och fick både korv och skinksås.

Precis vad jag behövde.

Men att matte aldrig lär sej att jag ska hit när jag bestämt det, vore bra att slippa rymma.

På väg hem så passade jag på att besöka Rosa elefantaffären också,

Var liksom väldigt godissugen.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards