Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 januari 2016

Shopping

Av Sigge Svamphund - 28 januari 2016 17:58

Faktiskt en bra dag fast jag inte kom till mina stora skogar.

Var full storm ute så då ska jag inte vistas i skogen och riskera att hamna under

fallande träd.

Fast jag skulle åka med min bil.

 

Hamnade i Spökskogen.

Var länge sen jag var här.

 

Lika bra att meddela alla andra att jag är här.

Drog runt och kollade att allt var som det skulle, besökte gran och andra viktiga hundgöromål.

 

Lite fulvinter finns det fortfarande kvar på en del ställen i skogen.

Fast den är förhoppningsvis borta redan.

Jag hade planer eftersom det finns trevliga saker längre fram.

 

Hörru långsamma människa ska jag sitta här i många år till?

Den som tittar noga ser mej som en svart prick mitt i bilden.

 

Ljuvliga spagropar,

Vet ni hur skönt det är att kunna sköta pälsen ordentligt igen?

Hade kunnat stanna här i många timmar.

Men så började det falla svampvatten och jag vill ju absolut inte bli skadad.

 

Nä jag ska faktiskt gå till min bil och det omgående.

Fick gå till bilen utan att matte protesterade.

 

Äckligt.

Ser ni det vita prickarna i min vackra päls?

Fulvintern försökte minsann smyga sej in i svampvattennedfallet.

Hamnade i bilen och insåg att det skulle bli väldigt bra.

Att matte trodde att min bil skulle blåsa av vägen i bland det är en annan sak.

Min bil blåser ingenstans.

 

Perfekt!

Nu ska jag shoppa loss i världens bästa Grisöronaffär.

Har inte varit här sen förra året så det var verkligen på tiden.

 

Skulle lätt kunna köpa nästan allt som finns där.

Kryllar av en massa smaskigt och andra trevliga saker.

 

Fast såna här får jag absolut inte köpa enligt hon med fiskfobi.

 

Blev torkad anka och tuggpinnar med kyckling istället för fisk.

Så handlade jag en påse med blandat godis också.

Bäst att fylla på förråden ordentligt.

 

Jag kan inte frångå mina rutiner.

Smet bakom disken och serverade mej mer godis.

Finns alldeles utsökt sånt där, funderar fortfarande på om jag ska jobba där som provsmakare.

Åkte hem och fick som vanligt inte käka upp allt jag köpt.

Skulle på eftermiddagsrunda.

 

Gick in i Prylaffären och berättade att jag inte fått godis på flera veckor.

Blev självklart trodd och serverades sånt.

Att matte sa att jag hade handlat på förmiddan har inte med saken att göra.

 

Gick vidare till Pinnaffären och berättade för Eva att det ALDRIG är nån som bryr sej om mej.

Jag är så extremt ensam och övergiven.

Hon trodde på mej och brydde sej om mej en stund.

 

Fortsatte till Rosa elefantaffären och berättade att jag aldrig får godis.

Fick godis.

På väg hem försökte jag gå till Prylaffären igen men det stoppade skitmatte.


 
 
Ingen bild

Christina Johansson

29 januari 2016 14:01

Tur Sigge att du har så fina affärer att besöka Såsom Pinnaffären och Prylaffären och Rosa elefantaffären. Där finns det trevliga människor. Bra att dom bjuder dej på godis. Det är du verkligen värd. trevlig helg till dej och din matte. Puss på nosen.

 
Ludde

Ludde

29 januari 2016 14:18

Härligt med godistider. Det är nog bra för pälsen det med... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards