Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 16 januari 2016

Lyckades

Av Sigge Svamphund - 16 januari 2016 18:03

Tänk när jag vaknade i morse då............

Min bil startade, det var vår och jag blev skjutsad

 

Efter en massa svamphundsjobb så badade jag massor i sjön med det kristallklara vattnet-

Eller nä jag drömde nog bara det. för det var minsann lika griskallt idag.

 

Alltså var det bara att vänta på liiiite varmare väder innan matte ansåg att jag kunde gå en sväng.

Dött och övergivet överallt-

 

Kämpade länge med att dra loss en pinne men misslyckades.

Skitväder!!!!!

 

Drog runt och kände mej som en extremt ensam hund.

 

Skidbacken skulle föreställa öppen men det var så kallt att den var alldeles övergiven.

Inga människor som vill åka då tydligen.

 

Vid båtarna så kom jag på att jag gömt nåt jag behövde.

Alltså började jag gräva och gräva.

 

Jodå med lite envishet så hittade jag handsken jag gömde där för länge sen.

Bra att ingen annan hund hade hittat mitt fynd.

 

Definitivt ingen badsäsong nu.

Onödiga isen är så tjock att Ossys husse var ute och körde fyrhjuling på den.

Matte insåg att kanske, möjligen, eventuellt att hon skulle våga gå på den.

Jag provade den på massor med ställen och den höll överallt.

 

Hittade inget spännade på isen.

Men matte gick faktiskt flera meter på den utan att vinterbada.

 

Långt där borta på andra sidan sjön höll på på och körde med några moppar på isen.

Kanske att jag får gå en ordentlig runda på sjön nån dag fram över.

Fast det vore ju mycket bättre om det gick att bada.

Gick spårvägen tillbaka.

Trodde att jag kanske skulle träffa nån jag känner men det var inte nån ute.

Så råkade matte glömma att fånga mej i onödiga kopplet.

 

Nu gäller det att vara snabbare än snabbast.

Perfekt planering.

Sirimatte råkade titta ut och fick se den desperata utsvultna svamphunden komma rusande.

 

Matte hittade mej här.

Hos Siri är det nämligen service, hennes matte öppnade dörren så det vara bara att rusa rakt in.

 

Smarrig korv blev vi serverade.

Sen fikade jag.

Eftersom jag är en mycket hjälpsam hund och Siri ska banta så tömde jag hennes matskål också.

Blev mätt och belåten.

 

Fast Siri tyckte väldigt mycket om torkade blodpuddingen som hon blev bjuden på.

Sen skulle jag hem.

Träffade en av alla min bästa människovänner på vägen och fick mer godis.

Var inne i Pinnaffären och inventerade förrådet av pinnar.

Hemma så trodde jag att jag skulle slappa.

Nä jag jobbar hårt.

Matte har nämligen köpt mer blodpudding så jag passar svamp menar blodpuddingtorken.

Har minsann sett att mina katter visar intresse för blodpudding.

Var ute på en kall eftermiddagsrunda.

Träffade faktiskt Ziva som jag inte har sett på evigheter, trevligt.

I morgon är det nog vår eller?



 
 
mollesnutten

mollesnutten

17 januari 2016 08:32

Hoppas,hoppas att du har rätt,det här vädret är för eländig.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

17 januari 2016 09:53

Tur att Sirimatten såg att du kom så du kunde få lite överlevnadskäk... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards