Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 13 januari 2016

Jobbat och passat svamptorken

Av Sigge Svamphund - 13 januari 2016 17:53

Egentligen skulle jag ha gått en bra långrunda idag som jag inte gått på länge.

Men det blåste djupfrysta huggormar ute så det blev inte den efter som den går en bra bit

över öppna fält.

 

Fulvintern döljer ju de flesta av mina bra kottar och pínnar.

Hittade en nerblåst gren som fick duga i brist på alla bra saker.

 

Kollade o jag skulle hitta spår efter några hundar jag känner.

Nä ingenting, troligen var alla hemma eller nån annanstans.

 

Struntar fullständigt i att det är fulvinter och att jobbarsäsongen är slut.

Jag känner minsann att det finns svampar här alltså jobbade jag.

Matte idiotförklarade mej, men hon fattar ju aldrig nånting om nåt så jag brydde mej inte.

 

Usel bild, men detta är faktiskt en djupfryst stendöd Trattkantarell-

Tvingade matte att sparka bort fulvintern så den skulle synas eller egentligen för att hon skulle begripa

att jag faktiskt jobbat.

 

Belönade mej själv genom att hitta en grankotte.

Hade mycket trevligt med den.

 

På de här trädstammarna borde det vara alldeles fullt med Vinterskivlingar.

Alltså en mycket bra arbetsplats, men inte idag för allt är begravt under fulvintern.

 

Tänkte kolla lite fler arbetsplatser men det gick inget bra.

Alldeles för mycket vitt elände.

 

Titta så eländigt fruset allt ser ut-

Matte vägrade för övrigt vara just här eftersom det blåste runt ännu fler djupfrysta huggormar.

Sen påstod hon att hon skymtade pingviner och isbjörnar nere på sjön.

 

Jag tror faktiskt att jag precis fått syn på nåt trevligt.

 

Självklart hade jag som vanligt rätt.

Alltså stack jag.

 

Förklarade för Sirimatte att jag var hungrig, hade inte käkat nåt på flera veckor.

Fick godis.

Gick en sväng med Siri.

 

Försök inte!

Skitmatte påstår att jag ska gå hem och inte alls fika hos Siri.

Det gjorde jag minsann i går.

Och?

Jag kan fika många gånger varje dag.

 

Tjoho!

Kolla vilken hund som vann!

 

Perfekt det ska bli macka till mej och Siri.

Tänk om matte släpat iväg mej då hade jag fått svälta.

 

Provade och kom fram till att jag passar väldigt bra i bordsduk.

Allt klär ju en skönhet som mej.

 

På väg hem så passade jag på att besöka Rose elefantaffären.

Bra för de bjöd på godis-

Jag bjöd Chihuahua Dee Dee på mitt godis.

 

Detta är en olla till svamptorken.

Ni ser väl all smarrig blodpudding.

Affären har extra billig sån den här veckan så matte hade den goda smaken att handla till mej.

Fyra ollor fulla med sånt skulle torkas.

Alltså passade jag svamptorken hela eftermiddagen.

Matte gick till människovetten och doppade händerna i paraffin.

Kom hem och påstod att det var så skönt och lindrade mycket att göra det o sen sitta med händerna i

värme.

Anser att människor ofta ägnar sej åt väldigt märkliga saker.

All min blodpudding är färdigtorkad nu och jag har kollat att den är perfekt-

Har alltså massor med smarrigt godis.

 
 
Ingen bild

Christina Johansson

13 januari 2016 19:27

Det är ju smaskens med torkad blodpudding till hundar, Sigge. Det brukade jag göra när jag hade min hund. Trist att det är så kallt. Det bli snart underbara tider. Tänk när våren kommer. Sköt om dej och din matte.

 
Ludde

Ludde

13 januari 2016 23:54

Kanske matten kan ha händerna i svamptorken tillsammans med blodpuddingen? Två flugor i en smäll... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards