Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 23 september 2015

Mest bara tråk

Av Sigge Svamphund - 23 september 2015 18:07

I morse trodde jag att den där bra skogsrundan med fika till mej skulle bli av.

Såg att matte bryggde mer kaffe och var övertygad om trevligheter.

Men inte det inte.

Strax efter så började svampvattnet falla och dessutpm försvann elen från mitt hemma.

Matte hade bara bryggt kaffe eftersom hon visste att elen skulle vara borta en massa timmar.

Svampvattennedfallet upphörde och jag skulle ut.

Blev inte alls skjutsad till några bra arbetsplatser.

 

Kollade av Heden, men inga spår efter nån av mina kompisar inte.

Kände mej som en mycket ensam hund.

 

Lyckades i alla fall hitta spa där.

Gäller att utnyttja alla.

 

Gick till närmaste skogen.

Funderade på att jobba men hittade inga arbetsplatser.

 

Titta så höstfin jag är,

Råkade bli sån efter att ha besökt en gran.

Nu skulle jag ha mött nån av mina kompisar, men inte fortsatt ensam och övergiven.

 

Hallå! Nån här som vill umgås med en mycket ensam och uttråkad svamphund?

Nä fanns ingen alls där.

 

Då går jag väl och roar mej på egen tass då.

Syns som en svart prick långt bort.

 

Bada,bada, bada.

Kändes som dagens höjdpunkt.

 

Kollade flera arbetsplatser.

 

Jodå det föds Trattkantarellvalpar men de lär inte vara vuxna i helgen när Skånska flocken anländer.

Kotten som syns är min markeringskotte så valparna är bara millimeterstora ännu.

 

Men nu börjar det likna nånting.

 

En fin Stolt fjällskivling.

Fick beröm, kändes bra med det jobbet.

 

Kollade av en annan liten skog men där var alla mina arbetsplatser tomma.

 

Och av vilken anledning har du satt fast mej i onödiga kopplet?

Jag som hade så himla bra planer nu har du saboterat dom!

 

Jo jag träffade faktiskt Siri på gatan men inte sjutton kom jag åt kylskåpet inte.

Matte bara lånade nån pryl som behövs till skånska flocken i helgen.

 

Hallå!

Pinnaffären vänta på mej, jag vill umgås!!!!

 

Fick umgås en stund innan skitmatte släpade hem mej.

När jag kommit hem så kom det nån och skulle greja med den avstängda elen.

Tänkte självklart ge lite hjälpande tassar men det fick jag inte.

Två gånger var de inne och grejade och båda gånger la sej matte i och hindrade mej.

Jag är övertygad om att jag kunde ha hjälpt till med de där sakerna de bytte.

 

Eftermiddagsrunda.

Har tagit mej in i Rosa elefantaffären.

Där var Dee Dee, om hon står i dörren vågar jag inte gå in.

Men nu blev hon mutad med mitt godis.

Chihuahuaor kan vara rysligt skräckinjagande.

 

Tog en sväng in i Pinnaffären också.

Umgicks med Eva och berättade vilekn ensam hund jag är.

 

Hm Prylaffären är stängd.

Blåst på godis, får väl fortsätta att svälta då.

 

Hemma på min gata träffade jag i alla fall människovalparna så gillar att busa med mej.

Hade mycket skoj en stund.

Nu hoppas jag att jag får åka till nån vettig skog i morgon och jobba.

Sen är det ju helg och vallning av Skånsk flock som gäller.


 
 
Göran

Göran

23 september 2015 22:19

testar om kommentaren publiceras direkt eller om du vill godkänna först

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Göran

Göran

23 september 2015 22:22

Gå gärna in på min blogg och skriv till min mail (adress finns under "presentation"). Jag har något att säga dig som jag inte vill ha publicerat här under "kommentarer" eftersom det bara rör dig och ingen annan.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Christina Johansson

25 september 2015 15:06

Här faller det också svampvattnen. Blött överallt. Roligt för Er att den skånska flocken ska besöka Er. Då får du jobb, kära Sigge. Lycka till i helgen o h puss, puss på nosen till dej och din matte Helena. 😀🍄🍄

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards