Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 september 2015

Av Sigge Svamphund - 16 september 2015 17:55

Betydligt bättre dag än igår.

Visste att jag skulle få jobba i en bra skog.

Matte fixade kaffe till sej och mackor åt mej sen åkte vi iväg och mötte ett par av mina

senaste bästa människovänner.

De har aldrig hittat och plockat Rödgul trumpetsvamp så det skulle jag lära dom.

 

Tog med Maria och Johanna till bra arbetsplatser.

Hann bara sätta tassarna i skogen så var det dags för jobb.

 

Som den tjänstvilliga hund jag är så visade jag Maria hur de växer.

Nu kan hon hitta såna.

 

Johanna hittade en del Citronslemskivlingar också.

Jag övervakade självklart noggrant att de verkligen plockade alla svampar som jag nosade upp.

 

Eftersom jag jobbade hårt och inensivt så kopplade jag av ibland med spa.

Finns utsökta spa överallt i skogen nu, alldeles perfekt.

 

Vanlig syn, jag markerar och väntar på att nån av människorna ska komma och belöna mej.

Fick mycket beröm och belöning för mitt hårda slit.

 

Tror att både Maria och Johanna var nöjda med sina skördar av Rödgul trumpetsvamp.

Kan jobba där flera gånger till för det finns massor med nyfödda valpar också.

 

Färdigjobbat och det mycket viktiga fikat.

Självklart så käkade jag macka.

Behövdes efter mitt hårda jobb.

Sen åkte jag hem.

Matte som var tillfälligt smart kom ihåg att det går att ta bilder med mobilen.

Hemma så skulle bilderna över i ångdrivna tröskverket från mobilen.

Nä sa tröskverket det går jag inte alls med på för det finns inga bilder.

Vad matte sa vill ni inte veta.

Slutade med att hon laddade upp bilderna på Facebook via mobilen för att sen ladda ner dom i tröskverket.

Ungefär då ringde Datorveterinären.

Inget roligt samtal, min dator har ett fel som är svindyrt att laga.

Kostar typ som en ny dator, nåt moderkort plus nåt annat som dött.

Men Datorveterinären säljer begagnade datorer så i morgon ska jag få en annan.

Allt som finns i den sjuka flyttas dessutom över till den.

Så förhoppningsvis kommer allt att vara som vanligt med normal dator från i morgon eftermiddag.

Håll gärna nån tumme och tass för att det blir bra.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards