Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 18 september 2015

En mycket bra hunddag

Av Sigge Svamphund - 18 september 2015 17:57

Haft en mycket bra hunddag för en gångs skull.

Hade fallit mer svampvatten i natt men det hade upphört vid morgontoaletten.

Sen skulle jag till skogen.

Blev skjutsad och precis när jag kom fram så anföll svampvattnet igen, men jag satt i

min bil i några minuter sen var det över.

 

Hej skogen med Vithajssjön!

Här har jag inte jobbat på många evigheter.

 

Hade massor att kolla men allt var precis som det skulle.

 

Hann inte långt innan det var dags för jobb.

Men denna Karl Johan var full med oönskade hyresgäster.

 

Vithajssjön fanns kvar och ingen Vattentjuv hade härjat i den heller.

 

Badade massor.

Vithajssjön var lika simvänlig som alltid.

 

Bad ger ju som bekant energi så jag hittade ett par fina Karl Johan, fick mycket beröm.

 

Gick in i skogen för att kolla arbetsplatser.

Hittade mängder med stora Trattkantareller.

Så bestämde jag att jag skulle kolla men arbetsplats för Rödgul trumpetsvamp.

 

Utmärkt arbetsplats idag.

Det har varit väldigt dåligt där ett par år.

 

Jättelika var de och i mängder.

Alldeles perfekt att kunna jobba så mycket.

 

Mina spa var ordentlogt påfyllda så jag skötte pälsen mycket och noga också.

Gäller att passa på.

 

Jobbade ännu mer.

Syns en massa svampar mellan mina bakben och ovanför ryggen.

Mer jobb till mej.

 

Jädra Vilda grisar!

Här ska det vara en mycket bra arbetsplats för flera arter men nu har de förstört den.

 

Människor är ett märklogt släkte.

Varför tappar man en sula i skogen?

För övrigt begriper jag inte alls det där 

med att de ska ha skor och stövlar på sej.

Klarar mej alldeles utmärkt utan.

 

Visst är min senaste outfit snygg?

Tycker jag klär ypperligt i spindelnät och löv.

 

Ungefär nu har matte försökt förbjuda mej att jobba mer.

Full korg som är svintung enligt henne.

Dumheter, jag jobbar precis hur mycket jag vill.

 

Hade hittat ännu mer enorma Rödgula trumpetsvampar.

De blev plockade.

Så hade jag planer på att kolla ännu fler arbetsplatser men det fick jag inte.

Matte hade inte mer att plocka i och gnällde över tung korg.

Om hon lärde sej att planera så skulle hon ha tagit med större korg eller kanske två korgar,

 

Det är otroligt gott om Tranbär.

Överallt sitter de så nån dag ska det plockas såna men det är ingen panik med dom.

 

Det är mest synd om mej i hela världen.

Har bara badat några tusen gånger till i Vithajssjön och skitmatte påstår att det räcker.

Gör det inte alls och jag har ingen lust att gå till min bil.

 

Blev inga fler bad men däremot en skrytbild.

Tycker jag jobbat bra idag.

Hamnade i bilen och åkte hemåt.

 

Jag måste ta körkort.

Nu var matte ute och tvärnitade med min bil igen.

Inte fick jag följa med och plocka heller, hon kom tillbaka med ett gäng men jag misstänker att hon missade 

90% eftersom jag var fånge i bilen.

Eftermiddagen ägnade jag åt att besöka mina affärer och förse mej med godis, får ju aldrig nåt hemma.


   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards