Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Lugn hunddag

Av Sigge Svamphund - 17 maj 2011 18:12

Haft en lugn hunddag.

Blev skjutsad till skogen med Vithajssjön.

 

Var väldigt badsugen, men just här är det tyvärr väl mycket sten så det blev

bara tassdopp.

 

En av alla mina badplatser var alldeles full av blivande grodvalpar.

Undrar hur många som slutar som mat åt vithajarna i sjön?

 

Jag badade självklart massor från alla mina badplatser.

 

Jobbade en del som murkelhund och hittade ganska många idag.

Vad säjs om min snygga installation med kotten?

Alldeles utanför bild finns det murklor som jag markerat  och då ska jag ju ha

kotten kastad som belöning.

Kändes som ett smart drag att placera kotten där för då kan inte matte missa den.

 

På väg tillbaka och helt plötsligt så flyter det en kotte i Vithajssjön.

Ska inte alls vara kottar där så jag såg till att den kom upp på land.

 

Vid husvagnarna så fyndade jag en vattenkanna.

Hann ha skoj i flera minuter innan skitmatte la sej i.

Hade faktiskt tur idag också.

När jag satt mej i min bil och åkt en liten bit så kom hälsovådliga regnet.

Inte åkte jag hem heller utan hamnade i Eskisltuna.

 

Hamnade hos mattes föräldrar.

Bara väntar på att dörren ska öppnas för jag känner en massa goda dofter.

Jodå, jag blev bjuden på en utsökt god lunch, fast den där där salladen som

jag blev erbjuden hoppade jag över.

 

Dagen outfit.

Tycker att jag klär mycket bra i vit gardin.

Matte har upplyst om att vi ska vidare och ute regnar det så jag hade absolut ingen

lust att gå någonstans.

Släpades ut och fick gå ett par hundra meter i regnet, skadades självklart.

Sen passade jag bilen medan matte fixade några tråksaker.

Hemma igen så slappade jag.

Gick ut för eftermiddagsrundan.

Då började det ösregna, så mycket att till och med matte ville hem.

Bra hon kanske lär sej att regn är skadligt för hälsan!!!!

 
 
Kasper

Kasper

17 maj 2011 23:52

Verkligt tjusig kotteinstallation, tycker jag. Perfekt anpassad till omgivningen. :)

Jag och matte mår bra, tack. Har bara en massa att göra PLUS jobbet med en ny hemsida och flytt av webbhotel - till och med en ny domän!
Men hon har bekymmer med våra nästan-bloggar, med miljoner bilder. Hon orkar inte ladda upp flera tusen filer till nya domänen.
MASSA, MASSA, MASSA jobb, trots att hon förenklar!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Eva H

Eva H

18 maj 2011 09:00

Du är helt klart mogen för Vårsalongen nästa år!
Och du klär ju alldeles utmärkt i vit gardin. Spela brud i nå't "lustspel" kanske?:)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

18 maj 2011 13:34

Hördu Sigge, du ser ut som en säl när du badar, inge illa menat men du är prexis lika smidig. Bra att du blev bjuden på käk men varför hoppa över salladen, det är ju smarrigt käk vetja.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
De ter marodörerna

De ter marodörerna

18 maj 2011 13:34

Kotten passade alldeles förträffligt! Tur att du räddade den andre som höll på att drunkna

http://elvisochpresley.blogg.se

 
Christina

Christina

18 maj 2011 15:27

Fina bilder! :)

http://Christinarooth.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards